نمایشگاه طراحی: رولز رویس اسپکتر

پس چگونه رو،رویس تصمیم گرفته است تا به طراحی اولین خودروی الکتریکی تولیدی خود نزدیک شود؟

  • نمایشگاه طراحی: رو، رویس اسپکتر

فلسفه طراحی و تن،ات: یک قایق بادب، الکتریکی، نه یک ژله

مدل‌های رده‌بالا در برند BMW، مانند سری 7، X7 و XM از رویکرد چراغ‌های جلو ت،یم‌شده استفاده کرده‌اند و رو،رویس این موضوع را با اسپکتر پیش می‌برد.

اولین مورد آن چیزی است که شرکت آن را “خط کمان” می نامد، که از بالای قوس چرخ جلو از در و تا لبه چراغ عقب کشیده می شود. از نمای سه ربع عقب، این خط در تعریف قاب های عریض عقب خودرو بسیار مهم است.

با این حال، رو،رویس از طریق ،یب باتری بزرگ و سایر ویژگی های طراحی آیرودینامیکی، به برد معقول 520 کیلومتری در چرخه WLTP برای اسپکتر دست یافته است.

  • نمایشگاه طراحی: رو، رویس اسپکتر

شاید یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای طراحان رو،رویس، نحوه شکل دادن به مشبک عمودی و رسمی پانتئون برای دوران الکتریکی بود که نیازهای تهویه آن کاهش می‌یابد.

در حالی که بسیاری از خودروسازان از انتقال به خودروهای الکتریکی برای از بین بردن دکمه‌های داخل خودرو استفاده کرده‌اند، Spectre تمام کنترل‌های فیزیکی از جمله کنترل چرخشی و دکمه‌های سیستم اطلاعات سرگرمی و سوئیچ‌های تهویه مطبوع، دما و سیستم گرمایش (HVAC) را حفظ می‌کند. .

طراحی رو،رویس توسط موتور V12 تعریف شده است. موتور V12 که به صورت طولی نصب می‌شود، یکی از اصلی‌ترین محصولات خط تولید کنونی است که صاف و ظریف است، اما همچنین حجیم است و استفاده از کاپوت بلند و خنک‌کننده قابل توجهی را ضروری می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب چراغ‌های عقب شفاف و سبک آرت دکو است که مجهز به یک لایه ف،ی هستند، با ادعای این شرکت پوشش خنثی باعث می‌شود طراحی چراغ عقب به خوبی با هر رنگ بیرونی کار کند.

کلید این کار، گلخانه فست بک است، با تاکید بر ستون عریض و گسترده عقب که به ایجاد یک شکل دو جعبه بدون درز کمک می کند. این به ،وان یک کنایه ظریف به عرشه عقب یک قایق تفریحی عمل می کند و این حس را ایجاد می کند که ماشین در حال حرکت به جلو است.

در زیر این چیزی است که مارک «خط waft» می‌نامد. از ،مت عقب خودرو، این خط قبل از حرکت به سمت بالا در جلوی چرخ عقب و از درها، به سمت پایین زاویه دارد. رو، رویس ادعا می‌کند که هدف خط وافت تکرار حرکت بدنه یک قایق بادب، شتاب‌دهنده است، زم، که کمان آن به سمت بالا بلند می‌شود که از میان آب می‌گذرد.

رو،رویس بدون شک برترین خودروساز لو، است. با توجه به آرامش، راحتی و نرمی، جای تعجب نیست که یک پیشرانه الکتریکی برای طیف وسیعی از وسایل نقلیه خود ایده آل باشد.

تورستن مو، اوتووس، مدیرعامل رو،رویس، اشاره کرده است که اسپکتر اول یک رو،رویس و بعد یک ماشین الکتریکی است و به ،وان جانشین م،وی رو، رویس فانتوم کوپه عمل می کند.

فضای داخلی اسپکتر شاید ،صر طراحی کمترین تفاوت را با دیگر مدل‌های رو،رویس در فروش امروزی داشته باشد.

طراحی پره ها نیز برای هدایت هوا در اطراف خودرو تغییر یافته است، در حالی که کاپوت، اگرچه بلند، دارای یک انحنای ظریف است تا اطمینان حاصل شود که جلوپنجره با بدنه اطراف خود مطابقت دارد.

این برند ادعا می‌کند که LED افقی DRL و واحد چراغ‌های جلو مستطیلی مجزا از اجداد مرجع مانند فانتوم کوپه، که از آرایش ت،یم‌شده نیز استفاده می‌کرد، اما با چراغ‌های اصلی دایره‌ای استفاده می‌کرد.

طراحی بیرونی: نمای جلو

بنابراین، این شرکت با Spectre موضعی با کلاه بلند و عقب کابین حفظ کرده است، رویکردی که شاید به نشان دادن قدرت و توانایی پیشرانه الکتریکی زیرین نیز کمک کند.

  • نمایشگاه طراحی: رو، رویس اسپکتر

علاوه بر این، Spectre اولین سیستم اطلاعات سرگرمی رو،رویس، Spirit را نشان می‌دهد که به‌روزرس،‌های OTA و عملکرد برنامه را ارائه می‌دهد و به نظر می‌رسد نسخه‌ای از iDrive 8 BMW (همچنین به ،وان سیستم عامل 8.0 شناخته می‌شود) با رابط کاربری متفاوتی باشد.




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/design-expose-rolls-royce-spectre

در واقع، همانطور که اغلب توسط خود شرکت نقل می شود، چار، رو،، یکی از بنیانگذاران رو، رویس، بیش از 120 سال پیش همین ایده را پیشنهاد کرد، زم، که او با دقت اشاره کرد:ماشین الکتریکی کاملاً بی صدا و تمیز است. هیچ بو و ،زشی وجود ندارد. زم، که بتوان ایستگاه های شارژ ثابت را ترتیب داد، آنها باید بسیار مفید باشند.

داخلی

همه رو،رویس‌ها با زیور سرپوش مجسمه‌سازی Spirit of Ecstasy مجهز شده‌اند. برای Spectre، این برند ادعا می‌کند که این مجسمه «هوایی تنظیم‌شده» بوده و اکنون ارتفاع کوتاه‌تری دارد و حالتی دارد که با پاهای خمیده به جلو خم می‌شود.

طراحی بیرونی: مشخصات جانبی

،یبی از این ویژگی‌ها به شرکت اجازه می‌دهد ضریب درگ فقط 0.25 را ادعا کند، که بالاتر از مدل‌هایی مانند مرسدس EQS ژله‌ای شکل با 0.20 است، اما با توجه به پایبندی خودرو به طرح‌های معمولی رو،رویس قابل توجه است.

  • نمایشگاه طراحی: رو، رویس اسپکتر

شبیه به م،وطی ظریفی که ممکن است ،مت انتهایی یک قایق بادب، داشته باشد، بند پشتی اسپکتر دارای یک انحنای ملایم به سمت داخل است که چشم را به سمت درب عقب U شکل می کشاند، با سپر عقبی که در غیر این صورت تمیز و بدون درهم و برهمی طراحی دارد.

طراحی عقب

همراه با طرح رنگ دو رنگ موجود و طراحی سقف فست بک، به ایجاد م،وطی کمک می کند که هدف آن شبیه سازی ،مت انتهایی یک قایق است.

هر دو خط کمان و طناب که از پشت چرخ‌های جلو شروع می‌شوند به انتهای اسپکتر ختم می‌شوند، جایی که مسلماً الهام‌گیری از قایق بادب، ماشین مشهودتر است.

البته یک موتور الکتریکی بسیار فشرده‌تر است و به خنک‌کننده کمتری نسبت به موتور V12 نیاز دارد، که به طراحان رو،رویس آزادی بیشتری می‌دهد تا موقعیت و نسبت‌های خودروهای خود را تغییر دهند تا از ظاهر برند رو، رویس کاسته شود.

رو،رویس به‌جای خطوط یا چین‌های بیش از حد شخصیت، روی دو خط تمرکز کرده است که چشم را به سمت دم می‌کشد و به برجسته‌تر ، حجم‌های پشتی کمک می‌کند.

این برند طراحی سنتی پانتئون را برای اسپکتر حفظ کرده است، اما به جای بلوف، ظاهر عمودی در مدل‌های فانتوم و گوست، بر کشش گریل تمرکز کرده است تا گسترده‌ترین تفسیری را که تا به امروز روی رو،رویس استفاده شده است، ایجاد کند.

قابل توجه ترین گسترش سربرگ Starlight (جایی که چراغ های LED به سقف دوخته می شوند تا آسمان پرستاره شب را تقلید کنند) به درها و به شکل دیجیتال به داشبورد با نمایشگر مستقیماً رو به سرنشین جلو است.

با یک تاریخچه اخیر پر از مدل‌های ساخته‌شده با اتوبوس مانند Sweptail و Boat Tail، واضح است که رو،رویس امروزه از موضوعات دریایی برای مدل‌های دو در خود الهام می‌گیرد. اسپکتر جدید، با وجود وضعیت تولید انبوه آن، از این قاعده مستثنی نیست.

طراحی یکپارچه مابقی نمایه جانبی بیشتر به این موضوعات دریایی اشاره دارد.

  • نمایشگاه طراحی: رو، رویس اسپکتر

این بی،ه فلسفه طراحی کلی پشت خودروی جدید را هدایت می کند.

انتقاد اصلی از این رویکرد این است که بر خلاف طراحی جلو کابین به سبک ژله ای که توسط مرسدس بنز برای سدان های جدید EQS و EQE اتخاذ شده است، وضعیت عقب کابین ممکن است مزایای آیرودینامیکی مطلوبی را به همراه نداشته باشد و در نتیجه ممکن است محدوده خودرو را به خطر بیندازد.