در واقع، همانطور که اغلب توسط خود شرکت نقل می شود، چار، رو،، یکی از بنیانگذاران رو، رویس، بیش از 120 سال پیش همین ایده را پیشنهاد کرد، زم، که او با دقت اشاره کرد:ماشین الکتریکی کاملاً بی صدا و تمیز است. هیچ بو و ،زشی وجود ندارد. زم، که بتوان ایستگاه های شارژ ثابت را ترتیب داد، آنها باید بسیار مفید باشند.
همه رو،رویسها با زیور سرپوش مجسمهسازی Spirit of Ecstasy مجهز شدهاند. برای Spectre، این برند ادعا میکند که این مجسمه «هوایی تنظیمشده» بوده و اکنون ارتفاع کوتاهتری دارد و حالتی دارد که با پاهای خمیده به جلو خم میشود.
،یبی از این ویژگیها به شرکت اجازه میدهد ضریب درگ فقط 0.25 را ادعا کند، که بالاتر از مدلهایی مانند مرسدس EQS ژلهای شکل با 0.20 است، اما با توجه به پایبندی خودرو به طرحهای معمولی رو،رویس قابل توجه است.
همراه با طرح رنگ دو رنگ موجود و طراحی سقف فست بک، به ایجاد م،وطی کمک می کند که هدف آن شبیه سازی ،مت انتهایی یک قایق است.
هر دو خط کمان و طناب که از پشت چرخهای جلو شروع میشوند به انتهای اسپکتر ختم میشوند، جایی که مسلماً الهامگیری از قایق بادب، ماشین مشهودتر است.
البته یک موتور الکتریکی بسیار فشردهتر است و به خنککننده کمتری نسبت به موتور V12 نیاز دارد، که به طراحان رو،رویس آزادی بیشتری میدهد تا موقعیت و نسبتهای خودروهای خود را تغییر دهند تا از ظاهر برند رو، رویس کاسته شود.
رو،رویس بهجای خطوط یا چینهای بیش از حد شخصیت، روی دو خط تمرکز کرده است که چشم را به سمت دم میکشد و به برجستهتر ، حجمهای پشتی کمک میکند.
این برند طراحی سنتی پانتئون را برای اسپکتر حفظ کرده است، اما به جای بلوف، ظاهر عمودی در مدلهای فانتوم و گوست، بر کشش گریل تمرکز کرده است تا گستردهترین تفسیری را که تا به امروز روی رو،رویس استفاده شده است، ایجاد کند.
قابل توجه ترین گسترش سربرگ Starlight (جایی که چراغ های LED به سقف دوخته می شوند تا آسمان پرستاره شب را تقلید کنند) به درها و به شکل دیجیتال به داشبورد با نمایشگر مستقیماً رو به سرنشین جلو است.
با یک تاریخچه اخیر پر از مدلهای ساختهشده با اتوبوس مانند Sweptail و Boat Tail، واضح است که رو،رویس امروزه از موضوعات دریایی برای مدلهای دو در خود الهام میگیرد. اسپکتر جدید، با وجود وضعیت تولید انبوه آن، از این قاعده مستثنی نیست.
طراحی یکپارچه مابقی نمایه جانبی بیشتر به این موضوعات دریایی اشاره دارد.
این بی،ه فلسفه طراحی کلی پشت خودروی جدید را هدایت می کند.
انتقاد اصلی از این رویکرد این است که بر خلاف طراحی جلو کابین به سبک ژله ای که توسط مرسدس بنز برای سدان های جدید EQS و EQE اتخاذ شده است، وضعیت عقب کابین ممکن است مزایای آیرودینامیکی مطلوبی را به همراه نداشته باشد و در نتیجه ممکن است محدوده خودرو را به خطر بیندازد.