نیلوفر آبی و آلپاین ممکن است به طور دوستانه به همکاری برنامه ریزی شده خود برای خودروهای اسپرت برقی پایان داده باشند، اما طبق گزارش ها، هر دو در حال برنامه ریزی برای توسعه چنین وسایل نقلیه ای مستقل از یکدیگر هستند.
این سدان ساخت چین که قرار است امسال معرفی شود، با کد Type 133 به ،وان رقیب لوتوس برای پورشه تایکان عمل خواهد کرد و معماری پریمیوم خود را با این دو SUV به اشتراک خواهد گذاشت.
لوتوس مشخصات فنی زیر را برای خودروهای اسپرت روی این پلتفرم شرح داده است:
چیدمان خودرو | فاصله بین دو محور | اندازه/پیکربندی باتری | حدا،ر توان باتری | طرح موتور الکتریکی / حدا،ر قدرت |
---|---|---|---|---|
دو نفره | حداقل 2470 میلی متر | 8 ماژول / سینه | 66.4 کیلووات ساعت | تک / 350 کیلو وات |
دو نفره | بیش از 2650 میلی متر | 12 ماژول / سینه | 99.6 کیلووات ساعت | دوقلو / 650 کیلو وات |
2+2 | بیش از 2650 میلی متر | 8 ماژول / دال | 66.4 کیلووات ساعت | تک / 350 کیلووات یا دوقلو / 650 کیلووات |
«همانند هر همکاری پس از تفاهم نامه [Memorandum of Understanding]، نتیجه تضمین نشده بود.
لوتوس قبلاً اطلاعاتی در مورد معماری E-Sport منتشر کرده بود که زیربنای وسایل نقلیه است، با این معماری که از هر دو مدل دو سرنشینه و شاسی بلندتر 2+2 با پیشرانه های تک یا دو موتوره پشتیب، می کند.
این شرکت قبلاً اولین خودروهای الکتریکی خود را معرفی کرده است: هایپرکار Evija و Eletre SUV.
در داخل این پلت فرم جدید، سلول های باتری استوانه ای، به جای سلول های مستطیلی سنتی، برای چگالی انرژی بالا وجود دارد.
همچنین مرکز ثقل را به سمت وسط خودرو تغییر میدهد و از نظر تئوری باعث میشود که بیشتر شبیه یک خودروی احتراق داخلی موتور وسط عمل کند.
دارای یک پشته عمودی از باتری ها در پشت محفظه مسافر است. با اجتناب از طراحی معمولی اسکیتبرد برای معماریهای اختصاصی EV، که در آن باتریها در کف قرار میگیرند، خودروهای E-Sport میتوانند صندلیهای خود را نزدیکتر به زمین قرار دهند.
ما تصمیم گرفتیم با توسعه مش، یک خودروی اسپرت برای آلپاین پیشرفت نکنیم. این یک تصمیم متقابل است که به صورت دوستانه گرفته شده است و ما به بحث درباره سایر فرصت های آینده ادامه خواهیم داد.»
دومی در ووهان چین، مقر بخش فناوری لوتوس در حال ساخت است. در سال 2025 یک شاسی بلند کوچکتر دیگر به آن ملحق خواهد شد، اما قبل از آن لوتوس یک سدان الکتریکی جدید معرفی خواهد کرد.
از طرف دیگر، این پلتفرم میتواند یک طرح «اسلب» برای باتری، جایی که در زیر کابین قرار میگیرد، داشته باشد.
این خبر پس از آن منتشر شد که مدیرعامل گروه رنو، لوکا دی میو، گفت اتوموبیل این هفته در حال کار بر روی یک پلتفرم جدید برای جایگزینی الکتریکی A110 است که می تواند بیش از یک مدل را پشتیب، کند.
آلپاین و لوتوس در سال 2021 اعلام کرده بودند که توسعه پلتفرمی را برای پشتیب، از جانشینان الیز الکتریکی و A110 به اشتراک خواهند گذاشت، اما در ماه می تایید ،د که این همکاری پایان می یابد.
لوتوس تأیید کرده است که Type 133 دارای «کنترل رول فعال، CDC» خواهد بود [continuous damping control]، فرمان عقب فعال مستقل و هوای فعال، و حداقل 441 کیلووات قدرت.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/the-s،w-must-go-on-lotus-electric-sports-car-still-coming-report
اتوموبیل گزارش می دهد که لوتوس هنوز در حال کار بر روی یک جانشین الکتریکی برای Elise خود است، با این پروژه – با کد Type 135 – هنوز برای راه اندازی سال 2026 آماده می شود.
این شرکتها در بی،های اعلام ،د: «لوتوس و آلپاین بیش از دو سال است که روی چشمانداز خودروهای اسپرت خودروهای برقی آینده با یکدیگر همکاری میکنند و در طول این مدت یک رابطه قوی بین این دو شرکت ایجاد شده است».
بنا بر گزارش ها، کار طراحی و مهندسی هنوز در Hethel در بریت،ا در حال انجام است.