نمایندگی کیا مدل سلتوس قدیمی را تحویل می دهد

  • بازپرداخت کل مبلغ 1485110 روپیه با بهره 8% در سال، قابل اعمال از تاریخ تحویل تا تاریخ پرداخت نهایی
  • متعاقباً مالک با فروشنده تماس گرفت و درخواست تعویض کرد. در ابتدا تضمین هایی مبنی بر بررسی موضوع و ارائه راهکار ارائه شد. اما بعداً فروشنده از تعویض خودرو خودداری کرد. آنها پیشنهاداتی مانند گارانتی تمدید شده به ارزش 23000 روپیه و تج، خودرو به همان ویژگی‌های موجود در مدل جدید ارائه ،د. با این حال، مالک اصرار به جایگزینی داشت که توسط فروشنده تکذیب شد. این زم، بود که مالک تصمیم گرفت به انجمن مصرف کنندگان منطقه نزدیک شود.

    سفارش انجمن مصرف کننده – فروشنده کیا 16 میلیون روپیه جریمه کرد

    یک مورد اخیر مربوط به مالک کیا سلتوس است که ظاهراً یک مدل قدیمی‌تر توسط فروشنده ناگاشانتی KIA (هوبالی، کارناتاکا) تحویل داده شده است. انجمن رسیدگی به شکایات مصرف کننده منطقه این ادعاها را درست تشخیص داده و دستور خود را بر این اساس به نفع مالک سلتوس تصویب کرده است.

    کیا سلتوس مدل قدیمی تحویل شد

    علاوه بر این، به فروشنده دستور داده شده است که به دلیل ناراحتی و عذاب روحی، 1 میلیون روپیه به همراه هزینه دادرسی 10000 روپیه به شاکی پرداخت کند.

    حکم دادگاه مصرف کننده
    حکم دادگاه مصرف کننده

  • مدل قدیمی به راحتی نزد فروشنده در دسترس بود، بنابراین چرا مشتری مجبور شد بیش از یک ماه برای تحویل گرفتن منتظر بماند.
  • انجمن مصرف کننده به ،وان وسیله ای برای جبران خسارت صاحب کیا سلتوس، گزینه های زیر را در اختیار نمایندگی قرار داده است.

    1. همانطور که شاکی ذکر کرده بود مدل قدیمی را پس بگیرید و مدل جدید را تحویل دهید.
    2. پذیرفتن رزروهای غیررسمی حتی قبل از عرضه رسمی مدل جدید، برای فروشندگان عادی است.
    3. با این حال، پس از گذشت حدود یک ماه، صاحبش مشکوک شد. پس از جستجو در اینترنت متوجه شد خودرویی که به او تحویل داده شده مدل قدیمی Seltos HTK+ 1.5 بوده و نه مدل جدیدی که به طور رسمی در تاریخ 02 ژوئن 2020 عرضه شده است.

      مالک سلتوس علیه فروشنده کیا هند شکایت کرد
      مالک سلتوس علیه فروشنده کیا هند شکایت کرد

    4. اگر مدل جدیدی در دسترس نیست، نوع جدید دیگری را که شاکی ممکن است انتخاب کند، تحویل دهید. هر مبلغ اضافی قابل اعمال در نوع جدید را می توان از شاکی دریافت کرد.
    5. مکالمات تلفنی ضبط شده توسط شاکی نشان می دهد که کارکنان نمایندگی ابتدا اشتباه خود را پذیرفته اند.

    پس از استماع سخنان هر دو طرف، مجمع مصرف کنندگان منطقه به نفع شاکی رای داده است. نکات زیر توسط انجمن مصرف کننده مورد توجه قرار گرفته است که نشان دهنده عملکرد ناعادلانه تجاری و کمبود خدمات در نمایندگی کیا است.

    1. در رسید مبلغ رزرو مدل رزرو شده ذکر نشده است. فروشنده نتوانست هیچ سندی ارائه دهد که ثابت کند مشتری مدل قدیمی را رزرو کرده است. به گفته مالک، به او اطمینان شفاهی داده شد که مدل جدید را دریافت خواهد کرد.
    2. مواردی که کاربران خدمات مورد نظر خود را از نمایندگی های خودرو دریافت نمی کنند بسیار رایج است. زم، که نقض آشکار اعتماد کاربران به برندهای برتر وجود دارد، همه چیز حتی مشکل‌سازتر می‌شود.

      این مورد دوباره اهمیت انجام یک بازرسی کامل قبل از تحویل (PDI) را برجسته می کند. می تواند به اصلاح اشتباهات و حذفیات در مراحل اولیه کمک کند. و از روند خسته کننده نبردهای دادگاه اجتناب کنید. ،ت همچنین باید با وضع قو،ن جدید با مجازات شدیدتر برای نهادهایی که عمداً مشتریان را فریب می دهند، سهم خود را انجام دهد.


    منبع: https://www.rushlane.com/kia-dealer-delivers-old-seltos-model-fined-rs-16-lakh-12462638.html

  • از آنجایی که مدل جدید تنها 5 روز پس از رزرو به طور رسمی عرضه شد، تمایل طبیعی انسان به انتخاب مدل جدیدتر خواهد بود.
  • روند آهسته و چند مرحله ای قضایی و مجازات خفیف دلایلی است که باعث می شود در میان افرادی که در اعمال ناعادلانه تجاری زیاده روی می کنند ترس از قانون وجود نداشته باشد.

    مدل جدید کیا سلتوس
    کیا سلتوس جدید. تصویر برای هدف بازنمایی

    در 28 می 2020، ناگاراج پاتیل خودروی بنزینی 1.5 لیتری اسمارت استریم کیا سلتوس HTK+G با سپر صدا خفه کن فیس لیفت+ را رزرو کرده بود. تحویل در تاریخ 02 ژوئیه 2020 انجام شد و هیچ مشکلی توسط مالک گزارش نشده است. مالک حتی اولین سرویس خود را در نمایندگی انجام داد.