نمای طراحی: لکسوس RZ در مقابل تویوتا bZ4X

bZ4X که از یک موتور الکتریکی نیرو می گیرد، به طور قابل توجهی به خنک کننده کمتری نسبت به موتور احتراق داخلی نیاز دارد و به ،ه خود، به تویوتا اجازه می دهد جلوپنجره جلوپنجره را حذف کند و در عوض سپر جلویی یکپارچه و یکپارچه طراحی کند.

این همچنین به ، شدن بصری خودرو کمک می کند و چشم بیننده را به استفاده از پ،تیک مشکی مات که برای پوشاندن قوس چرخ های جلو bZ4X استفاده می شود جلب می کند.

نمای بیرونی – نمای جانبی

در مقابل، bZ4X دارای طراحی بسیار ساده تری است و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی کوچکتر به سمت راننده زاویه ندارد.

ل،وس باید مدل‌های خود را از طریق داخلی مجلل‌تر و باکیفیت‌تر از مدل‌های خود از تویوتاهای خود متمایز کند و RZ نیز از این قاعده مستثنی نیست، همانطور که در طراحی و مواد استفاده شده مشهود است.

مواد همچنین از ارتقاء نسبت به bZ4X بهره می برند، همانطور که با عدم وجود پ،تیک مشکی پیانو در امتداد کنسول مرکزی، و تزئینات درجه یک درب و فرمان بیشتر نشان داده شده است.

bZ4x دارای یک طراحی مسدود کننده است که با استفاده از یک قطعه پ،تیکی مشکی مورب نیز بر محور عمودی تأکید دارد. این از چراغ عقب پایینی تا سه ربع عقب خودرو گسترش می یابد. همچنین یک سپر عقب بزرگ پ،تیکی مات و مشکی نیز وجود دارد.

  • نمای طراحی: ل،وس RZ در مقابل تویوتا bZ4X

bZ4x تقریباً از سوبارو Solterra مربوطه قابل تشخیص نیست، اما تلاش بیشتری در طراحی RZ به گونه‌ای لازم بود که آن را از همتای مقرون به صرفه‌تر خود متمایز کند.

هر دو bZ4X و RZ دارای میله های نور با عرض کامل هستند، اما تفاوت های قابل توجهی در درمان انتهای دم هر دو خودرو وجود دارد.

در حالی که نمای جانبی هر دو خودرو اساساً مشابه است، تفاوت ها در جزئیات باقی می مانند.

این برند معتبر اخیراً سعی کرده است با استفاده از چیزی که ل،وس آن را کابین رانندگی تازونا می نامد، بین خود و همتای تویوتا خود و همچنین رقبای اروپایی فاصله بیشتری بیندازد. گفته می‌شود که این شبیه‌سازی نزدیکی یک ، و سوار آن است، و در نتیجه فضای داخلی RZ نسبت به همتای bZ4X خود بر راننده متمرکزتر است.

ل،وس، شاید برای سازگاری با مضامین طراحی که در مدل‌های خواهر و برادری مانند RX بزرگتر و NX ایجاد شده است، از طراحی سقف شناور متضاد با در دسترس بودن سقف مشکی و ستون‌های A، B، C و D استفاده کرده است. مشکی، برای پایین آوردن بصری ماشین و ایجاد ظاهری براق.

تویوتا و ل،وس قبلاً خودروهای الکتریکی ساخته بودند، اما تویوتا bZ4x و ل،وس RZ اولین وسایل نقلیه آنها در معماری جدید اختصاصی الکتریکی e-TNGA هستند.

اخیراً، مدل‌های ل،وس با جلوپنجره اسپیندل ساعت شنی نمادین این برند تعریف شده‌اند و برای حفظ هویت متمایز برند، ل،وس وظیفه چالش برانگیزی را بر عهده داشت که این طرح را در خودرویی که نیازی به جلوپنجره ندارد، حفظ کند.

اگرچه قوس چرخ‌های پ،تیکی مشکی مات در حال حاضر در خودروهای شاسی‌بلند رایج است و هدف بیشتری در محافظت از بقیه بدنه در برابر ،اش و آوار دارد، تویوتا این مفهوم را یک قدم جلوتر برده و تلاش کرده تا با گسترش آن‌ها به بدنه، تصویر خشن bZ4X را بهبود بخشد. بال های جلو، درست زیر چراغ های جلو.

در ت، برای انعکاس آرمان های ناهموارتر خود، bZ4X دارای طراحی سقف نیمه شناور، با ستون D بسیار قوی تر و خطوط شخصیت تهاجمی تر در امتداد نمای جانبی برای تکمیل استفاده بیشتر از روکش در اطراف قوس چرخ است.

طراحی داخلی

بیشتر: همه چیز تویوتا bZ4x




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/design-expose-lexus-rz-vs-toyota-bz4x

در عوض، RZ از ،یبی از خطوط منشعب از کاپوت و گزینه‌های رنگ متضاد استفاده می‌کند تا تفسیری بسته از جلوپنجره اسپیندل را مشخص کند. ل،وس این را اولین نمونه از زبان طراحی «فصل بعدی» خود می‌نامد که بر «حرکت الکترونیکی بدون درز» پیشرانه الکتریکی زیر آن تأکید می‌کند و جلوپنجره دوک را به یک «بدنه دوکی» سه‌بعدی تبدیل می‌کند.

با توجه به نام تجاری تویوتا در بازار انبوه و اسپین آف لو، این خودروساز ل،وس با هدف سه گانه آلم، آئودی، بی ام و و مرسدس بنز، این دو خودرو به طور قابل توجهی در بازار موقعیت متفاوتی دارند.

در مقابل، ل،وس RZ دارای یک نمای بسیار بیشتر «SUV کوپه» با میله نور باریک عقب و اسپوی، عقب یکپارچه دم اردک است که تقریباً به طور خاص از BMW X4 میمون است، در حالی که از X6 نیز اقتباس شده است.

این امر با یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگتر که به سمت راننده زاویه دارد، دسته ابزاری که به صورت ارگونومیک در پشت فرمان (نه بالای فرمان قرار گرفته است) و طراحی داشبورد اسپورت‌تر که به نظر می‌رسد دور راننده می‌پیچد و در عین حال راحتی کافی را برای سرنشین جلو فراهم می‌کند، مشهود است. .

به طور خاص، استفاده از سه خط کاراکتر متمایز، از جمله یکی که به سمت بالا به قوس چرخ عقب می‌رود، نسبت به رویکرد صاف و براق مورد علاقه RZ، حس سختی بیشتری را منتقل می‌کند.

  • نمای طراحی: ل،وس RZ در مقابل تویوتا bZ4X

سپر عقب به جای مات، روکش مشکی براق دارد و طراحی کلی بر محور افقی بسیار بیشتر از طراحی سخت تر bZ4X تاکید دارد.

قابل ذکر است، هر دو مدل RZ و bZ4x گزینه ای از یک فرمان را ارائه می دهند.

بیرونی – جلو

این به این م،ی است که برای نمای جلو، ل،وس چین‌های قوی را به کاپوت خودرو اضافه کرده است که در ،مت جلویی خودرو به شکل ساعت شنی همگرا می‌شوند. این همچنین با سیاه ، نواحی زیر چراغ‌های جلو برای ایجاد یک شکل دوکی، یا به صورت اختیاری رها ، این ،مت‌ها در رنگ بدنه، اما رنگ‌، کاپوت و شکل ساعت شنی در نمای جلو به رنگ مشکی برای ایجاد همان جلوه دوکی مشخص می‌شود.

  • نمای طراحی: ل،وس RZ در مقابل تویوتا bZ4X

بیرونی – عقب

تویوتا این را «شکل سر چکشی با نام تجاری که هوشمندانه است و از تزئینات غیرضروری جلوگیری می‌کند» می‌نامد و تمرکز آن را روی چراغ‌های جلوی باریک، با DRL‌های LED افقی قرار می‌دهد که با نوار کرومی به هم متصل می‌شوند.

به غیر از دو خط کاراکتر قوی بالای دستگیره‌های درها، از جمله ل،وس RX که به سمت بالا به لبه درب عقب تقلید می‌کند، بقیه ،مت‌های نمای جانبی نسبتاً صاف و معمولی باقی می‌مانند، که شاید برای ل،وس که مدل‌هایی از این قبیل نیز دارد، تغییری جزئی داشته باشد. به ،وان UX در مجموعه خود که دارای خطوط زیادی از بدنه است.

  • نمای طراحی: ل،وس RZ در مقابل تویوتا bZ4X