صدای موتور آن را تایید می کند: X-BOW GT-XR در واقع دارای یک موتور پنج سیلندر آئودی خواهد بود – همان موتوری که در RS3 و TT RS وجود دارد. در مدل های آئودی، موتور 401 ، بخار در RS3 و 394 ، بخار در TT RS تولید می کند، اما KTM برای بدست آوردن قدرت بیشتر از ABT Sportsline کمک خواست. به این ترتیب، نسخه مسابقه ای GT2 600 ، بخار قدرت و 531 پوند فوت گشتاور ارائه می دهد، اما ما انتظار نداریم که X-BOW GT-XR همان مقدار قدرت را ارائه دهد – و بیشتر به دلایل ایمنی. در عوض، نسخهی جادهای باید با همان قدرت GTX عرضه شود: 530 ، بخار قدرت و 479 پوند فوت گشتاور. با این وجود، با وزن کلی تنها 2200 پوند، GT-XR باید ارقام عملکرد شگفت انگیزی را ارائه دهد. همچنین KTM گیرب، دستی برای GT-XR ارائه نخواهد کرد. در عوض، موتور به یک گیرب، هفت سرعته متوالی متصل می شود و تمام قدرت خود را به چرخ های عقب می فرستد.
با توجه به اولین جزئیات ارائه شده توسط KTM، GT-XR بر روی یک شاسی تمام کربن ساخته خواهد شد، از آیرودینامیک آزمایش شده و آزمایش شده در مدار و همچنین چندین قطعه دیگر با عملکرد بالا بهره خواهد برد. همچنین با چندین سیستم ایمنی مانند دوربین دید عقب، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوا و ترمز ABS ارائه خواهد شد. با این حال، درست مانند سایر مدلهای KTM، GT-XR به احتمال زیاد در ایالات متحده قانونی نخواهد بود.
GT-XR باید قبل از پایان سال 2022 یا اوایل سال 2023 رونمایی شود و در تعداد محدود ساخته خواهد شد.