نیسان R36 GT-R: گودزیلا می تواند به خودروی برقی خانوادگی تبدیل شود

همراه با تغییر از بنزین به برق، R36 می تواند شاهد استفاده از GT-R از سبک بدنه چهار درب مشابه پورشه تایکان یا آئودی e-tron GT باشد.

در نقشه راه اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی 2030، اتحاد اعلام کرد که قصد دارد در پنج سال آینده 23 میلیارد یورو (33.38 میلیارد دلار) برای برقی‌سازی هزینه کند و امیدوار است تا سال 2030 به ظرفیت تولید باتری 220 گی،ات ساعتی برای خودروهای برقی دست یابد.

این شرکت در اوایل سال جاری به طور رسمی نمونه اولیه کارخانه تولید باتری حالت جامد خود را در مرکز تحقیقاتی خود در استان کانا،ا، ژاپن معرفی کرد.

نیسان همچنین قبلاً اعلام کرده بود که در حال توسعه باتری‌های حالت جامد برای شرکای اتحاد خود، رنو و میتسوبیشی است.

به‌جای یک موتور شش سیلندر توربوشارژ، این فروشگاه ژاپنی ادعا می‌کند که GT-R بعدی از یک پیشرانه الکتریکی و باتری‌های حالت جامد نیرو می‌گیرد. ما شرط می بندیم که پیشرانه تمام چرخ متحرک خواهد بود، با توجه به اینکه کشش ظاهری از یک سیستم پیشرفته تمام چرخ محرک تبدیل به یکی از اصلی ترین محصولات GT-R شده است.

بیشتر: همه چیز نیسان GT-R




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/nissan-r36-gt-r-godzilla-could-evolve-into-electric-family-carسابقه ای برای GT-R چهار در با بدنه سدان ارائه شده در برخی از نسل های Skyline GT-R وجود دارد.

  • نیسان R36 GT-R: گودزیلا می تواند به خودروی برقی خانوادگی تبدیل شود
    نیسان R35 GT-R

نیسان قصد دارد در سال مالی 2024 خط تولید آزمایشی را در کارخانه تولید یوکوهاما با استفاده از مواد، طراحی و فرآیندهای ساخت از کارخانه تولید نمونه اولیه ایجاد کند.

  • نیسان R36 GT-R: گودزیلا می تواند به خودروی برقی خانوادگی تبدیل شود

وب سایت ژاپنی بهترین وب ماشین می گوید GT-R بعدی که احتمالاً با نام R36 شناخته می شود، در سال 2028 معرفی خواهد شد.

این نیسان GT-R به طور قابل توجهی در طول زندگی خود تکامل یافته است، اما بزرگترین گام آن ممکن است هنوز در راه باشد.

نیسان شرط بندی قابل توجهی روی باتری های حالت جامد انجام داده است و نظرات قبلی به اولین وسیله نقلیه مجهز به فناوری بالقوه تغییر بازی برای این برند اشاره می کند که در سال 2028 معرفی می شود.

همانطور که در رویداد Nissan Ambition 2030 در نوامبر 2021 اعلام شد، نیسان قصد دارد یک وسیله نقلیه الکتریکی (EV) با باتری های اختصاصی تمام حالت جامد (ASSB) خود را در سال مالی 2028 راه اندازی کند.

این شرکت می گوید هزینه باتری های حالت جامد خود را می توان به 75 دلار در هر کیلووات ساعت در سال مالی 2028 و به 65 دلار در هر کیلووات ساعت پس از آن کاهش داد، که هزینه های وسایل نقلیه مجهز به ASSB را با خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) برابر می کند.