نیسان Z جدید از همان پلت فرم، گیرب، دستی و معماری 370Z استفاده می کند و در عین حال از گیرب، 9 سرعته اتوماتیک استفاده می کند که قبلاً در خودروهایی مانند نیسان فرانتیر استفاده می شد.
قلب Z از Infiniti Q60 Red Sport با موتور 3.0 لیتری توئین توربو V6 با زمان بندی متغیر سوپاپ ها و توربوشارژرهای با قطر کوچک با چرخش سریع می آید. 298 کیلو وات از قدرت و 475 نیوتن متر از گشتاور
این یادداشت که به زبان ژاپنی نوشته شده است، قصد دارد دلایلی را ارائه دهد که 370Z دیگر آنطور که شرکت امیدوار بود فروش نمیرود، اما همچنین اه،ی را برای مدل نسل بعدی تعیین میکند.
نیسان 5244 370Z در استرالیا فروخت که از 4990 فروش 350Z بیشتر بود. انتظار میرود Z جدید در طول عمر خود تعداد فروش کلی بالاتری داشته باشد و بازار خودروهای اسپورت در آن بخش از حدود 10000 دستگاه در سال به 14000 یا 15000 تا سال 2026 افزایش یابد.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/new-nissan-z-370z-parts-required-for-affordability
پروژه جدید نیسان Z در مارس 2017 با یادداشتی دست نویس توسط مردی که در نیسان مترادف ترین با GT-R و Z است آغاز شد: هیروشی تامورا.
با این وجود، تنها راهی که به پروژه Z چراغ سبز داده شد، استفاده از پلت فرم و قطعات موجود بود.
آقای تامورا میگوید «از حس ششم و تجربه» او موفق شد با دقت خودرو را با اه، تعیینشده عملکرد، طراحی مدرن و قابلیت رانندگی به تولید برساند، بدون اینکه پروژه به دلیل هزینههای بالقوه بالا متوقف شود.
“[However]حمل و نقل قطعات برای ما بسیار مهم است و حمل و نقل به م،ای واقعیت مقرون به صرفه بودن است، بنابراین شما می تو،د از قیمت مقرون به صرفه برخوردار شوید.
طبق این یادداشت، فروش ضعیف 370Z به دلیل طراحی بیرونی، عملکرد و عدم به روز رس، آن بود. هدفها برای مدل جدید این بود که ظاهر کاملاً جدید، بهروزرس، داخلی جزئی و حدود 400 ،بخار (298 کیلووات) داشته باشد که تنها با یک موتور توئین توربو قابل ارائه است.
طبق اعتراف خود آقای تامورا، با توجه به مبارزات داخلی این غول ژاپنی در سال 2017، احتمالاً به روز رس، Z در آن زمان در دستور کار نیسان قرار نداشت.
تحویل استرالیا از نسل هفتم نیسان Z در ماه سپتامبر، با بیش از 1200 سفارش تا به امروز و در حال افزایش است.
او معتقد است که تایید نیسان برای عرضه Z جدید به بازار به دلیل مقرون به صرفه بودن آن برای شرکت و مشتریان بوده است، زیرا می تواند خودرویی تولید کند که بتواند انتظارات عملکردی را به لطف موتور توئین توربو که قبلا برای اینفینیتی توسعه داده شده بود و پلتفرم موجود تولید کند. برای 370Z
“صادقانه بگویم، [for] آقای تامورا گفت: حدود 80 درصد از بدن ما قطعات را تغییر دادیم CarExpert در مورد نیسان Z و اشتراک بخشی با 370Z.
اما اگر تصمیم نیسان برای انتقال حجم قابل توجهی از تحقیق و توسعه و قطعات از نسل قبلی 370Z و استفاده از موتور گروهی اینفینیتی نبود، ممکن بود کل محصول هرگز وجود نداشته باشد.
آقای تامورا گفت CarExpert اگر او به قدرتهایی که در نیسان با هزینههای تولید و تحقیق و توسعه گران هستند نزدیک میشد تا Z جدید را با معماری کاملاً جدید بسازد، شاید هرگز زنده نمیشد.
من قبلاً حدود 40 سال را در این جامعه گذرانده ام، ی،ی تجربه دارم… خیلی راحت می توان واکنش نتیجه را تصور کرد. [for an all-new platform]. ما باید کمی کشش داشته باشیم، اما نه خیلی رویا و کشش داشته باشیم.»