هات هچ برقی هیوندای آیونیک 5 N تقریباً اینجاست

بیشتر: همه چیز هیوندای آیونیک 5




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/hyundai-ioniq-5-n-electric-،t-hatch-is-almost-here

Ioniq 5 N دارای یک منطقه خنک کننده بزرگ با بسته بندی رادیاتور N-specific و یک خنک کننده روغن موتور و چی، باتری پیشرفته است.

  • هات هچ برقی هیوندای آیونیک 5 N تقریباً اینجاست

پیش از رونمایی در ماه آینده، هات هچ الکتریکی 10000 کیلومتر تست استقامتی را روی Nordschleife پشت سر گذاشته است و قرار است 10000 کیلومتر دیگر را قبل از شروع تولید انجام دهد.

هیوندای می‌گوید با Ioniq 5 N مراقبت ویژه‌ای در مدیریت گرما انجام داده است، زیرا خنک‌، آن نسبت به خودروهای N با موتور احتراق داخلی چالش‌برانگیزتر است.

Ioniq 5 N همچنین برای اطمینان از اینکه از سه ستون هیوندای N پیروی می کند توسعه داده شده است – این که یک “راست گوشه” باشد، دارای قابلیت مسیر مسابقه باشد و در عین حال یک “اسپورت روزمره” باشد.

این باتری از یک بسته باتری نسل بعدی با ظرفیت حدود 80 کیلووات ساعت استفاده می‌کند که چگالی انرژی بالاتری را نسبت به Ioniq 5 معمولی ارائه می‌کند. دارای معماری الکتریکی 800 ولتی است که می‌تواند تا 350 کیلووات در DC و 11 کیلووات در سه فاز AC شارژ شود.

عملکرد N Battery Preconditioning به دو حالت Drag و Track ت،یم می شود. اولی برای بهینه سازی دما برای استفاده فوری از حدا،ر توان تنظیم شده است، در حالی که دومی دمای باتری را برای تعداد دور بیشتری بهینه می کند.

Ioniq 5 N اولین خودروی الکتریکی بخش N خواهد بود. خط تولید در حال حاضر شامل i20 N، i30 N، i30 Sedan N و Kona N بنزینی است.

در این مرحله هیوندای تایید نکرده است که Ioniq 5 N چه ،وجی هایی خواهد داشت، اما می تواند بیشتر از کیا EV6 GT که 430 کیلووات تولید می کند، تولید کند.

هیوندای قبلاً نسخه ای با عملکرد بالا از Ioniq 6 را با کانسپت RN22e معرفی کرده بود.

همانطور که قبلا گزارش شده بود، Ioniq 5 N دارای مجموعه ای از ویژگی های عملکردی جدید از جمله حالت دریفت اختصاصی، دیفرانسیل لغزش محدود کنترل شده الکترونیکی و حالت تعویض دستی با دنده های شبیه سازی شده خواهد بود.

حالت‌های N Battery Preconditioning و N Race وجود دارند که برای به حدا،ر رساندن عملکرد و طول عمر وجود دارند.

حالت رانندگی N Race به رانندگان کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر مصرف انرژی خودرو داشته باشند و مسابقه‌های «Sprint» یا «Endurance» را در اولویت قرار دهند.

این خودروساز کره ج،ی مجموعه ای از تصاویر Ioniq 5 N را در پیست نوربرگ رینگ منتشر کرده است که از آن برای اعتبارسنجی فناوری های «موتور اسپرت» در خودروهای N استفاده کرده است.

حالت عملکرد N از نظر بصری از مدل های کمتر با اسپوی، جلویی عمیق تر و تهاجمی تر و دریچه های هوای اضافی متمایز است.

  • هات هچ برقی هیوندای آیونیک 5 N تقریباً اینجاست

هیوندای در حال گذاشتن سنگ تمام گذاشتن در داغ خود است Ioniq 5 N پیش از رونمایی در جشنواره سرعت گودوود امسال که از 13 تا 16 جولای برگزار می شود.

با توجه به اینکه Ioniq 5 N یک وسیله نقلیه الکتریکی (EV) است، علاوه بر ترمزهای هیدرولیک سنتی، با در نظر گرفتن ترمز احیا کننده نیز طراحی شده است.

  • هات هچ برقی هیوندای آیونیک 5 N تقریباً اینجاست

سایر تغییرات ظاهری شامل مسیر عریض تر، گلگیرهای عریض تر و ارتفاع سواری کمتر، و همچنین اسپوی، سقف و دیفیوزر در پایین عقب است.

Ioniq 5 N قرار است دارای یک سیستم ترمز احیا کننده منحصر به فرد باشد که می تواند حدا،ر 0.6 G نیروی کند کننده را ارائه دهد. حتی تحت فعال‌سازی ABS، ترمز Regen می‌تواند حدا،ر 0.2 G نیروی کاهش سرعت ایجاد کند.