هر آنچه باید در مورد هیوندای آیونیک 5 N مدل 2024 بدانید
همچنین یک تکیه گاه کشویی، جا لیو،، درگاه های USB-C و یک شارژر بی سیم در کنسول مرکزی وجود دارد.
Ioniq 5 N همچنین دارای یک عملکرد پیشتنظیم باتری است که سلولهای باتری را برای رانندگی «Drag» یا «Track» بهینه میکند، و همچنین یک حالت N Race که به مالکان اجازه میدهد بین حالتهای «Endurance» یا «Sprint» انتخاب کنند.
این عملکرد صدای فعال با عملکرد N e-،ft که یک گیرب، هشت سرعته دو کلاچه را با تکان های مصنوعی بین دنده ها شبیه سازی می کند، جفت می شود.
هیوندای هنوز رقم رسمی محدوده حرکتی Ioniq 5 N را تایید نکرده است، اگرچه در “ارسال بازار منطقه ای” اعلام خواهد شد. ارقام مصرف انرژی نیز تایید نشده است.
هیوندای Ioniq 5 N در نمای بیرونی 80 میلی متر طول، تر، 50 میلی متر عریض تر و 20 میلی متر پایین تر از Ioniq 5 معمولی است.
طراحی بیرونی
در پایین عقب، هیوندای Ioniq 5 N دارای بال عقب برجسته با چراغ ترمز سوم مثلثی یکپارچه است. همچنین یک دیفیوزر عقب با لهجه نارنجی و یک ،وجی هوا وجود دارد.
این دو موتور الکتریکی توسط یک بسته باتری 84 کیلووات ساعتیکه بالاترین ظرفیت باتری هیوندای است که تا به حال در خودروهای الکتریکی (EV) ارائه کرده است.
Ioniq 5 N در مجموع در 10 رنگ رنگ خارجی موجود است. آنها عبارتند از:
پرفورمنس آبی مات
عملکرد آبی
مروارید سیاه پرتگاه
سایبر گری متالیک
مات خا،تری اکوترونیک
خا،تری اکوترونیک
مات سفید اطلس
اطلس سفید
مات طلایی جاذبه
مروارید پرتقال سولترونیک
یکی از سخنگویان هیوندای استرالیا تایید کرده است که Ioniq 5 N قرار است در نیمه اول سال 2024 به صورت محلی وارد بازار شود.
برای گا،ی کامل روی تصویر کلیک کنید
Ioniq 5 N دارای صندلیهای سطلی جلویی است که 20 میلیمتر پایینتر از صندلیهای مدل معمولی هستند و دارای پایههای تقویتشده هستند. آنها با طراحی دو رنگ مشکی و آبی پرفورمنس تکمیل شده اند.
به اندازه کافی صبر کردی یکی از برجسته ترین ویژگی های Ioniq 5 N آن است پیشرانه دو موتوره چهار چرخ محرک که کل ،وجی های سیستم را تولید می کند 448 کیلو وات از قدرت و 740 نیوتن متر از گشتاور
یکی دیگر از ویژگی های بیرونی که Ioniq 5 N دریافت می کند، برف پاک کن شیشه عقب است، چیزی که Ioniq 5 معمولی فاقد آن است.
یک دیفرانسیل عقب با لغزش محدود کنترل شده الکترونیکی، فرمان برقی تنظیم شده ویژه، سیستم مدیریت حرارتی باتری پیشرفته، چی، باتری، کنترل پرتاب و حالت رانش وجود دارد.
هنگامی که Ioniq 5 N به صورت محلی به فروش می رسد، احتمالاً گران ترین مدلی خواهد بود که هیوندای تا به حال به صورت محلی عرضه کرده است.
ویژگی ها و حالت های عملکرد
علاوه بر پیشرانه دو موتور الکتریکی، هیوندای آیونیک 5 N دارای چندین حالت و عملکرد مختلف است که به آن اجازه میدهد تا با سه ستون هیوندای N مطابقت داشته باشد – یک «راستگوی گوشهای»، دارای قابلیت پیست مسابقه و در عین حال همچنین یک «سوپراسپرت روزمره» باشید.
در این مرحله مشخص نیست که هیوندای آیونیک 5 N از چه قیمتی خواهد بود. نسخه برتر فعلی Ioniq 5 Epiq از 84981 دلار قبل از هزینه در جاده شروع می شود. قیمت کیا EV6 GT مربوطه از 99950 دلار قبل از هزینه های داخل جاده ای شروع می شود.
یکی دیگر از ویژگی های برجسته داخلی Ioniq 5 N کنسول مرکزی ثابت است که دارای زا،ند و ساق پا است که برای رانندگی در مسیر بهینه شده است.
جزئیات محلی
را هیوندای آیونیک 5N یک نسخه داغتر و آماده برای مسیر حرکت از کراس اوور الکتریکی خودروساز کره ج،ی است که در ابتدا در سال 2021 معرفی شد.
Ioniq 5 N بر روی چرخهای آلومینیومی فورجی عظیم 21 اینچی که در ،تیکهای پیرلی P-Zero 275/35 R21 پیچیده شدهاند، سوار میشود.
در داخل Ioniq 5 N یک فرمان بازطراحی شده دریافت می شود که توسط دکمه های N احاطه شده است که می تواند برای فعال ، حالت های رانندگی خاص پیکربندی شود. دکمه N Grin Boost نیز روی فرمان قرار دارد.
بخش عملکرد N هیوندای اولین خودروی الکتریکی خود را در جشنواره سرعت گودوود 2023 معرفی کرد.
این شرکت ادعا میکند که بین N Brake Regen و ترمزهای هیدرولیک “انتقال آرام” وجود دارد که برای راننده غیرقابل تشخیص است.
باتری
این 48 کیلووات و 30 نیوتن متر بیشتر از کیا EV6 GT مربوطه و 239 کیلووات و 165 نیوتن متر بیشتر از نسخه دو موتوره Ioniq 5 معمولی است.
هیوندای Ioniq 5 N با “قوی ترین” سیستم ترمز ارائه شده توسط این شرکت تا به حال بر روی یک خودرو ارائه می شود. کالیپرهای ترمز چهار پیستونی در جلو و کالیپرهای ترمز تک پیستونی در عقب وجود دارد.