با تمرکز بر گسترش حضور جه، خود از طریق سطح بعدی – استراتژی اشکودا 2030، اشکودا اکنون وارد ویتنام می شود. هدف این شرکت تقویت حضور خود در بازارهای فراتر از آسیای ج، شرقی است. و این با بازار مهم استراتژیک ویتنام شروع می شود. با گذشت زمان، انتظار می رود اشکودا به دنبال رشد در سایر بازارهای آسه آن باشد.
توافقنامه تجارت آزاد اتحادیه اروپا و ویتنام ا،ر تعرفه ها را حذف می کند و موانع نظارتی را کاهش می دهد و امکان گسترش سریع به بیش از 50 فروشنده را فراهم می کند. این توافق، هدف اشکودا را برای افزایش به 40000 تحویل از سال 2030 تسهیل می کند.
اشکودا سال گذشته به دلیل عرضه موفق مدل های کوشاک و اسلاویا، رشد فروش قابل توجهی را در هند تجربه کرد. در سال 2022، اشکودا هند 51865 دستگاه خودرو فروخت که نشان دهنده افزایش 128 درصدی نسبت به سال قبل است. این عملکرد قوی به اشکودا کمک کرد تا به نهمین برند بزرگ خودرو در بازار هند تبدیل شود.
این شرکت از نزدیکی خود به هند و مونتاژ خودروهای CKD (کاملاً ش،ته) از کارخانه تولید خودرو اشکودا در پونا، هند استفاده خواهد کرد. عملیات CKD در خط تولید خود Thanh Cong Motor ویتنام انجام خواهد شد که در نیمه اول 2024 تکمیل خواهد شد. خودروهای مونتاژ شده CKD از هند شامل کوشاک و اسلاویا خواهند بود.
موفقیت اشکودا در هند زمینه را برای رشد پایدار در منطقه آسیا و اقیانوسیه فراهم می کند
Skoda Kushaq و Slavia باعث رشد چشمگیر فروش در هند در سال 2022 می شوند و از طریق مجمع CKD در سال 2024 به ویتنام منتقل می شوند.
به غیر از ویتنام، اشکودا پتانسیل رشد در خاورمیانه را نیز می بیند. این یک حرکت استراتژیک است که شرکت را قادر میسازد ردپای جغرافیایی خود را متنوع کرده و به بخشهای مشتریان جدید دسترسی پیدا کند. اشکودا با گسترش حضور جه، خود، رویکردی فعالانه برای تنوع بخشیدن به جریان های درآمدی خود اتخاذ می کند و در عین حال اتکای خود را به هر بازار واحد کاهش می دهد. این استراتژی با چشم انداز بلند مدت شرکت هماهنگ است و بر تعهد آن به رشد پایدار تاکید می کند. از آنجایی که صنعت خودروسازی همچنان به تکامل خود ادامه می دهد، تمرکز اشکودا بر گسترش بین المللی، این شرکت را برای موفقیت در سال های آینده قرار خواهد داد.
منبع: https://www.rushlane.com/india-becomes-skodas-no-1-market-outside-europe-12463743.html
در واقع، هند به سومین بازار فروش بزرگ اشکودا تبدیل شده است و از بریت،ا پیشی گرفته است، جایی که آنها 50000 دستگاه تحویل دادند. با این حال، بازارهای فروش پیشرو Skoda همچنان آلمان هستند، جایی که آنها 134300 دستگاه فروختند، و جمهوری چک، بازار اصلی آنها، جایی که آنها 71،200 دستگاه فروختند. این رشد چشمگیر در هند نشان دهنده روند رشد قوی اشکودا در بازار 2022 است. و مهمتر از همه، توانایی آنها در تولید مدل های موفقی که با مصرف کنندگان طنین انداز می شود.
اشکودا قصد دارد خودروهای CKD را از هند در ویتنام – کوشاق و اسلاویا مونتاژ کند
هند، بازاری کلیدی است که اشکودا در آن راه خود را برای ایجاد جایگاه قویتری نسبت به سالهای گذشته باز کرده است. این به تولید کننده امکان می دهد از هم افزایی در دو منطقه بهره مند شود. و در نهایت باعث رشد پایدار در سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه شود.
اشکودا پتانسیل رشد در ویتنام، خاورمیانه و سایر بازارهای آسه آن را می بیند
در هند، اشکودا سال گذشته بیش از دو برابر تحویل خودروهای خود را افزایش داد و موفقیت خود را در گسترش حضور جه، خود نشان داد. برای گسترش حضور خود در ویتنام، اشکودا قصد دارد سالانه 30000 دستگاه خودرو بفروشد. این شامل واردات از اروپا و سپس هند برای شروع مونتاژ محلی می شود.