هوندا به ،وان بخشی از برنامه هوش تعاونی خود (CI) با مؤسسه فناوری هند، دهلی و مؤسسه فناوری هند، بمبئی برای اه، تحقیقاتی شریک شده است.
فناوری به شکلی بیسابقه در حال تحول در صنعت خودروسازی است. استفاده روزافزون از هوش مصنوعی، داده های بزرگ و راه حل های اتصال وجود دارد که تجربه و ایمنی کاربر را تا حد زیادی بهبود بخشیده است. همچنین میتوان شاهد پیشرفتهای مداوم در فناوریهای رانندگی خودکار و ویژگیهای کمک رانندگی بود.
هوندا با IIT ها شریک می شود
هوندا در حال توسعه پلت فرم فناوری خود است که با نام هوندا CI (هوش مش،) شناخته می شود. در حالی که روش های مختلفی برای تعریف چنین فناوری هایی وجود دارد، هوندا CI در درجه اول بر بهبود درک و تعامل بین ماشین ها و افراد متمرکز است. هوندا برای تقویت برنامه اطلاعاتی مش، خود با موسسه فناوری دهلی و موسسه فناوری بمبئی وارد همکاری شده است. هدف پروژه تحقیقاتی مش، بین هوندا و مؤسسه فناوری دهلی، دستیابی به درک بهتری از فناوریهای هوشمند مش، است. هدف نهایی استفاده از این فناوری های جدید برای فعال ، رانندگی خودکار و کاهش تصادفات رانندگی است.
هوندا در زمینه تحقیق و توسعه در زمینه هوش مصنوعی پیشرفت چشمگیری داشته است. یکی از اه، اصلی دستیابی به جامعه ای است که در آن همه آزادی حرکت و دسترسی به مزایای مرتبط داشته باشند. هدف هوندا برای دستیابی به این هدف، اطمینان از حرکت بدون استرس و بدون برخورد افراد و وسایل نقلیه است. هوندا قبلاً یک نمونه اولیه مبتنی بر هوش مصنوعی را به ،وان اثبات مفهومی توسعه داده است. این یک وسیله نقلیه/روبات در مقیاس کوچک است که در تظاهرات در شهر گوسو، استان ایباراکی، ژاپن استفاده می شود.
مؤسسات فناوری هند (IITs) چگونه به ما کمک خواهند کرد؟
مؤسسههای فناوری هند، مؤسسات فنی و تحقیقاتی پیشرو هند، دارای استعداد زیادی از مهندسان و محققان برجسته هستند. هوندا با همکاری با مؤسسه فناوری هند، قصد دارد برنامه هوش مصنوعی خود را ارتقا دهد. ابتکار تحقیقاتی مش، بین هوندا و موسسه فناوری هند بر جنبه های مختلفی مانند توسعه رفتار مشارکتی و یادگیری در مورد محیط اطراف تمرکز خواهد کرد. در این پروژه تحقیقاتی از تکنیک های هوش مصنوعی پیشرفته استفاده خواهد شد.
علاوه بر اساتید IIT و همکاران هوندا، برنامه تحقیقاتی شامل دانشجویان IIT نیز می شود. دانش آموزان بر برنامه ریزی، طراحی، توسعه و آزمایش فناوری های جدید تمرکز خواهند کرد. بنابراین، دانش آموزان به تجربیات یادگیری کاملاً جدیدی دسترسی خواهند داشت که ممکن است در یک محیط آزمایشگاهی معمولی در دسترس نباشد.
دانشجویان IIT اجازه خواهند داشت تحقیقات خود را با سطح بالایی از انعطاف و آزادی انجام دهند. این رویکرد به هوندا و مؤسسههای فناوری هند اجازه میدهد تا محیطی پویاتر و سازگارتر ایجاد کنند. این امر ،یب بهتری از تخصص صنعتی و دانش آکادمیک را تضمین می کند که به ،ه خود امکان نوآوری بیشتر را فراهم می کند.
تست فناوری مستقل در دهلی و بمبئی
فناوریهای خودران در مکانهایی که سیستمهای جادهای استاندارد شدهاند، بهترین عملکرد را دارند. در مواجهه با سیستمهای جادهای و ترافیکی آشفته و بینظم، فناوریهای رانندگی خودران ممکن است آنطور که انتظار میرود عمل نکنند. برای آزمایش این موضوع در دنیای واقعی، هوندا و مؤسسههای فناوری هند آزمایشهای تأیید صحت این فناوریها را در حومه دهلی و بمبئی انجام خواهند داد.
محیط پیچیده ترافیکی هند حتی پیشرفته ترین سیستم های رانندگی هوشمند را نیز با چالش مواجه می کند. انواع مختلفی از سیستم های جاده ای وجود دارد و تعداد کاربران جاده بسیار زیاد است. تستهای اعتبارسنجی در چنین محیطهای چالشبرانگیز فنی به جمعآوری دادههای حیاتی و باز ، بینشهای کلیدی کمک میکنند. این برای بهبود فناوری هوش مصنوعی موجود و در نهایت در دسترس قرار دادن آن در هند و سایر نقاط جهان مفید خواهد بود.
منبع: https://www.rushlane.com/،nda-partners-with-iit-delhi-iit-bombay-joint-research-on-ai-tech-reduce-accident-12506311.html