بیشتر: همه چیز هوندا سیویک
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/2023-،nda-civic-type-r-priced-from-72600-drive-away
نسل جدید ساختار بدنه سفتتر، فاصله بین دو محور طول،تر و مسیرهای جلو و عقب عریضتری دارد.
قیمت ممتازتر Type R آن را به خودروهایی مانند آئودی S3 (70800 دلار قبل از داخل جاده) و BMW M135i xDrive Pure (67900 دلار قبل از داخل جاده) نزدیکتر میکند.
قیمت آن از 72600 دلار با ماشین دور، یا 25400 دلار بیشتر از VTi-LX پایه. به ،وان مرجع، مدل ،وجی کار خود را با بر،ب قیمت 54990 دلار قبل از هزینه های جاده ای به پایان رساند.
هوندا میگوید با دهانه جلوپنجره گستردهتر، رادیاتور بزرگتر و فن جدید با قطر بزرگ، موتور بهطور موثرتری نسبت به قبل خنک میشود و «عملکرد پایدار و بهینه را در هنگام رانندگی شدید تضمین میکند».
Type R توسط a تغذیه می شود موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 235 کیلو وات از قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور، 7 کیلووات و 20 نیوتن متر در مدل ،وجی.
در مقایسه با مدل قبلی، ویژگیهای عملکرد، ایمنی و راحتی جدید را شامل میشود. این شامل:
- نظارت بر نقاط کور
- هشدار ترافیک متقابل عقب
- تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی
- محدود کننده سرعت هوشمند
- نظارت بر توجه راننده
- دو کیسه هوای جلو زانو
- اگزوز فعال
- خوشه ابزار دیجیتال 10.2 اینچی
- شارژر تلفن بی سیم
- ناوبری ماهواره ای
- نورپردازی محیط
- آینه های بیرونی با قابلیت جمع شدن خودکار
- سیستم برف پاک کن/شستشوی شیشه جلو هوشمند Clear Wiper
- شیشه جلو آ،تیک
برای مشاهده گا،ی کامل روی ع، کلیک کنید.
هوندا سیستم تعلیق جلوی دو محوره و سیستم تعلیق چند پیوندی عقب را برای بهبود پایداری در خط مستقیم و احساس فرمان تغییر داده است. ترمزهای جلو دارای روتورهای دو تکه هستند و خنک کننده نسبت به مدل قبلی بهبود یافته است.
،وجی های افزایش یافته آن به لطف یک توربوشارژر بازطراحی شده، افزایش سرعت جریان هوای ورودی و یک اگزوز فعال کارآمدتر است.
سیستم ثبت داده LogR هوندا اطلاعات بیدرنگ درباره حرکات خودرو را از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند و اپلیکیشن جدید داخل خودرو ارائه میکند.
گیرب، شش سرعته دستی تنها گزینه گیرب، است.
همچنین یک حالت رانندگی انفرادی جدید و تایرهای 265/30 میشلین Pilot Sport 4S عریضتر وجود دارد، در حالی که نسل جدید صفحه نمایش لمسی یک واحد بزرگتر 9.0 اینچی با Apple CarPlay بیسیم است و اکنون صندلیها دارای روکش جیر کامل هستند.
این نسخه نهایی برای پیوستن به سری سیویک نسل یازدهم محلی خواهد بود که در بالای خودروی قریب الوقوع e:HEV LX هیب، قرار می گیرد.
در حالی که فورد فو، ST به صورت محلی متوقف شده است و رنو مگان RS در زمان قرضی زندگی می کند، هنوز رقابت زیادی برای تایپ R جدید وجود دارد.
گیرب، شش سرعته دستی دارای چرخ فلایویل سبک تر از قبل است و سیستم rev-match سریعتر کار می کند. هوندا می گوید “اهرم با استحکام بالا و الگوی درب تعویض بهینه” یک “تعویض دنده مطمئن و فوق دقیق” را ارائه می دهد.
این شامل هیوندای i30 N با قیمت 46200 دلار قبل از هزینه های داخل جاده ای و فول، واگن گلف GTI (54990 دلار قبل از داخل جاده) و هاچ بک R (65990 دلار قبل از جاده ها) می شود.
پوشش بیرونی شامل سفید قهرم،، قرمز رالی، مشکی کریستالی و خا،تری صوتی است.
راننده در صندلیهای اسپرت جدید و سبکتر با استحکامات سنگین و روکشهای جیر پایینتر از قبل مینشیند.
تایپ R بر روی رینگهای 19 اینچی مشکی مات سوار میشود که در تایرهای میشلین پایلوت اسپورت 4S پیچیده شدهاند.
Type R در کارخانه هوندا Yorii در ژاپن ساخته می شود، در حالی که موتور K20C1 آن از کارخانه موتور آنا در اوهایو می آید.
هوندا سفارشات را برای سیویک تایپ R در 1 دسامبر، با اولین تحویل مشتری که قرار است در فوریه 2023 آغاز شود.
هوندا میگوید سیویک تایپ R را به ،وان سریعترین وسیله نقلیه موتور جلو و دیفرانسیل جلو توسعه داده است و در عین حال احساس رانندگی اعتیادآور و پایداری در سرعت بالا را ارائه میدهد.
در داخل، Type R دارای یک دسته ابزار دیجیتال با نمایشگرهای منحصر به فرد حالت +R است که اطلاعاتی مانند دور موتور، نشانگر دور و موقعیت دنده را در دید واضح راننده قرار می دهد.