این نشان می دهد، مانند هونداهای پیل سوختی قبلی، CR-V FCEV یک مدل پرفروش نخواهد بود.
معروف ترین خودروی آن نسل دوم هیب، هوندا NSX است که با نام آکورا NSX در آمریکای شمالی فروخته می شود. در حال حاضر در حال تولید نسخه محدود Acura TLX PMC Edition است.
آ هوندا CR-V نسخه ای با سیستم انتقال نیرو با پیل سوختی هیدروژنی از سال 2024 در ایالات متحده ساخته می شود.
این شرکت با جنرال موتورز همکاری مش،ی برای توسعه فناوری پیشرانه پیل سوختی دارد، بنابراین به احتمال زیاد بسیاری از پیشرانههای آن از آن سرچشمه میگیرند.
CR-V FCEV جدید در مرکز تولید عملکرد هوندا در مریسویل، اوهایو ساخته خواهد شد، کارخانه ای که اساساً هر سال وسایل نقلیه را در مقادیر کم تولید می کند.
نسل دوم Clarity FCEV دارای یک موتور الکتریکی 130 کیلوواتی بود که چرخ های جلو را به حرکت در می آورد. با مخازن هیدروژن فشرده آن که تا لبه پر شده بود، برد رانندگی ،نی 580 کیلومتر داشت.
خودروهای پیل سوختی قبلی هوندا، مانند دو نسل Clarity FCEV، تنها دارای یک بسته باتری کوچک با ولتاژ بالا بودند که در درجه اول برای ذخیره انرژی تولید شده از ترمز احیا کننده بود.
هوندا هیچ جزئیاتی در مورد پیشرانه CR-V FCEV ارائه نکرد، بنابراین ما در مورد کل محدوده، قدرت یا گشتاور آن عاقلتر نیستیم.
با این حال، ما می د،م که CR-V FCEV جدید یک مدل پلاگین خواهد بود، به این م،ی که دارای یک بسته باتری با اندازه من، است که می تواند در خانه از طریق برق اصلی یا در ایستگاه های شارژ عمومی شارژ شود.
با این حال، انتظار هیچ تغییر عمده ای در طراحی یا ورق ف،ی نداریم، زیرا این شرکت ادامه داد که مدل جدید “آلودگی صفر و عملکرد رانندگی EV را به پرفروش ترین CUV آمریکا در ربع قرن گذشته” اضافه می کند.
تمام هونداهای سلول سوختی تا به امروز در ژاپن ساخته شده اند و مشخص نیست که آیا CR-V FCEV ساخت اوهایو تنها در آمریکای شمالی فروخته می شود یا به سراسر جهان صادر می شود.
اگر وسایل نقلیه هیب، پلاگین بنزینی قابل استفاده هستند، FCEV مبتنی بر CR-V باید تنها با انرژی باتری حدود 50 کیلومتر رانندگی کند.
بیشتر: همه چیز هوندا CR-V
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/،nda-cr-v-to-،n-hydrogen-fcev-option-in-2024
هوندا قبلاً اعلام کرده بود که انتظار دارد تا سال 2040 تمام فروش جه، خود را به خودروهای الکتریکی و سلول سوختی خالص تبدیل کند.
هوندا در اعلامیه خود در شبانه روز گفت: «FCEV جدید [Fuel Cell Electric Vehicle] بر اساس هوندا CR-V کاملاً جدید ساخته خواهد شد.
نسل ششم CR-V در ماه جولای به بازار عرضه شد و بیش از 12 ماه تا عرضه محلی آن فاصله دارد. در ایالات متحده با یک موتور 1.5 لیتری توربو چهار دیگ 142 کیلووات/243 نیوتن متر و یک هیب، 2.0 لیتری 152 کیلووات در دسترس است.
در ایالات متحده، Clarity FCEV تنها از طریق اجاره و فقط در ایالت های منتخب، در درجه اول کالیفرنیا، جایی که ا،ر ایستگاه های سوخت هیدروژن در دسترس عموم قرار دارند، در دسترس بود. در اوا، عمر، به مستاجرین کارت سوختی به ارزش 15000 دلار آمریکا (22100 دلار) نیز داده شد.