هوندا ZR-V مدل 2023 برای فروش در استرالیا تایید شد، هیبریدی ارائه خواهد کرد
هوندا استرالیا در ماه مه گفت که سومین SUV “طی 12 تا 18 ماه آینده یا بیشتر” وارد بازار خواهد شد. متعاقباً زمان دقیق تری ارائه نکرده است.
شکل توری تا حد زیادی ی،ان است، اما به جای شبکه لانه زنبوری، با یک سری نوارهای مشکی عمودی پر شده است.
راه اندازی ژاپنی ZR-V از اکتبر به بهار آینده (پاییز ما) به دلیل کمبود نیمه هادی ها به تعویق افتاده است و جزئیات بیشتر مدل در این ماه اعلام می شود.
این کراس اوور جدید را دقیقاً بین 4.35 متر HR-V موجود در نمایشگاه های محلی و نسل ششم CR-V آینده نزدیک به 4.7 متر قرار می دهد.
این خودرو تولید J،، City، Civic سدان، Odyssey و NSX را متوقف کرده است و تنها چهار مدل را در اختیار دارد: سیویک هاچ، HR-V، CR-V و Accord.
این هوندا ZR-V برای فروش تایید شده است که به این برند ژاپنی سومین عرضه SUV حیاتی در بازار استرالیا را می دهد.
مانند HR-V آمریکایی، ZR-V باید حدود 4567 میلی متر طول، 1839 میلی متر عرض، بین 1610 میلی متر و 1621 میلی متر ارتفاع داشته باشد و بر روی فاصله بین دو محور 2654 میلی متر سوار شود.
ZR-V در کنارهها به جای رنگ مشکی براق HR-V، محافظهای قوس چرخ و رکابهای همرنگ بدنه دارد.
برخلاف HR-V که به دلیل قو،ن طراحی محلی تنها چهار صندلی در استرالیا دارد، ZR-V پنج صندلی ارائه خواهد کرد.
رنگ بدنه پشتی دوباره جایگزین مشکی براق برای سپر شده است. بر خلاف HR-V ایالات متحده، که دارای نوک اگزوز مخفی است، ZR-V دارای فینیشرهایی با نوک کروم است که توسط یک المان بشقاب مصنوعی نقره ای احاطه شده است.
هوندا در ماه ژوئیه گفت که CR-V جدید “بیش از 12 ماه دیگر” باقی مانده است، در حالی که هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه چه زم، باید انتظار آکورد جدید را داشته باشیم، ارائه نکرده است زیرا مدل تایلندی ما در چرخه عمر محصول متفاوت از ایالات متحده کار می کند. -نسخه بازار
اگرچه ،وجی های ZR-V منتشر نشده است، این موتور در سیویک با 131 کیلووات/240 نیوتن متر، همراه با گیرب، متغیر پیوسته موجود است.
بخش انواع اسناد تاییدیه ،تی عبارت است از “1.5L، HEV”. منظور از این موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و چهار سیلندر 2.0 لیتری هیب، است.
معرفی ZR-V به هوندا پس از صرف چند سال گذشته برای کاهش تعداد مدل های ارائه شده، خط تولید مدل جدیدی را ارائه می دهد.
برخلاف HR-V که از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به ،وان موتور اصلی خود استفاده می کند، ZR-V از موتور 1.5 لیتری توربو استفاده می کند.
اسناد شامل تصاویر نمیشوند، اما هوندا ZR-V بازار ژاپن را در ماه جولای به،وان نسخه اصلاحشده و بهینهسازیشده HR-V آمریکای شمالی که ماه قبل معرفی شد، معرفی کرد.
تفاوت های مشابهی در داخل کابین نیز دیده می شود. داشبورد ZR-V را میتوان با ،مت بالایی که با رنگهای روی صندلی، کنسول می،، درها و روکشهای پشتی بازو کدگذاری شده است، داشت.
ZR-V هیب، که در اینجا نشان داده شده است، تعویض دنده سنتی HR-V ایالات متحده فقط بنزینی را با مجموعه ای از دکمه ها و سوئیچ ها تعویض می کند.
HR-V
نسل بعدی CR-V
e:HEV هیب، از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر با دو موتور الکتریکی استفاده می کند. باز هم، ،وجی برای ZR-V منتشر نشده است، اما گزینه هیب، 2.0 لیتری سیویک 135 کیلووات و 315 نیوتن متر تولید می کند در حالی که آکورد جدید 152 کیلووات و 335 نیوتن متر تولید می کند.
در مقایسه با HR-V آمریکایی، ZR-V ژاپنی سپر جلو متفاوتی دارد که نرمتر است و ورودیهای هوای مصنوعی سیاه براق بزرگ برادر آمریکایی خود را ندارد.
همچنین آن را حدود 100 میلیمتر طول،تر و 14 میلیمتر پهنتر از تویوتا کرولا کراس با فاصله بین دو محور 14 میلیمتری بلندتر میکند.
جلوتر از راننده یک نمایشگر ابزار دقیق کاملا دیجیتالی وجود دارد، در حالی که HR-V آمریکایی یک صفحه نمایش اطلاعات 7.0 اینچی را با یک سرعت سنج فیزیکی جفت می کند.
این یک مدل بزرگتر از HR-V “جه،” است که در بازارهایی مانند استرالیا و اروپا فروخته می شود و بنابراین در بالای آن اما در زیر CR-V قرار می گیرد که در نسل جدید خود در حال رشد است.
بر اساس سیویک، برخلاف HR-V مبتنی بر جاز، ZR-V موتورهای قدرتمندتری نسبت به برادر کوچکتر SUV خود دارد.
هر دو پیشرانه با انتخابی از نوع جلو یا چهار چرخ محرک در ژاپن ارائه می شوند.
این مدل در چین نیز معرفی شده و قرار است در سال 2023 در اروپا به فروش برسد.