در بخش الکتریکی، گروه هیوندای برنامههایی برای تعداد زیادی شاسیبلند بزرگ برقی روی یک پلتفرم سفارشی دارد: ی،ی هیوندای Ioniq 7 (پیشنمایش شده توسط کانسپت Seven 2021) و کیا EV9. این نشان می دهد که سانتافه به ،وان یک خودروی الکتریکی کامل عرضه نخواهد شد.
تنها سانتافه فعلی (تا حدودی) اخیراً بهروزرس،های قابل توجهی دریافت کرده است، به طوری که هیوندای ادعا میکند که بهروزرس، میانسال ۲۰۲۱ شاهد انتقال آن به پلتفرم جدید مش، با کیا سورنتو بود.
دوستان ما در وبلاگ ماشین کره ای تصاویری از آزمایش سانتافه جدید را اجرا کرده اند که نشان می دهد هیوندای زبان طراحی فعلی را برای ظاهر جعبه ای شبیه به لندروور دیفندر کنار گذاشته است.
انتظار می رود سانتافه بعدی بزرگتر از مدل فعلی باشد که در ردیف سوم کمی تنگ است. سانتافه فعلی 4785 میلیمتر طول دارد که 145 میلیمتر طول،تر از توسان و 210 میلیمتر کوتاهتر از پالیسید است.
بسیار جسورتر و کاملا جدید هیوندای سانتافه شاسی بلند هفت نفره بزرگ امسال عرضه خواهد شد، اما احتمالا تا سال 2024 وارد استرالیا نخواهد شد.
هنوز مشخص نیست که چه پیشرانهای در کراس اوور جدید سانتافه ارائه خواهد شد. مدل فعلی دارای گزینه های هیب،، بنزینی و دیزلی است که احتمالاً به شکلی ادامه خواهد داشت.
کنارهها عمودی هستند، به نظر میرسد که ستون C از گرافیک حجیم Defender الهام گرفته است، و درب عقب نزدیک به عمودی در زیر آن استتار قوزدار قرار دارد.
هیوندای در گزارش فروش سال 2022 این موضوع را تایید کرد و اعلام کرد که سه راهاندازی بزرگ آن برای سال 2023، نسل جدید ،ا، هاتهچ الکتریکی Ioniq 5 N و سانتافه جدید خواهند بود.
در حالی که هیوندای استرالیا هیچ اظهارنظری نکرد، منابع ما نشان میدهند که سانتافه جدید تا سال 2024 به اینجا نخواهد آمد.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/،sh-new-hyundai-santa-fe-to-be-revealed-in-2023
جزئیات در مورد جدیدترین نسخه شاسی بلند سه ردیفه هیوندای که بالای توسان دو ردیفه و زیر پالیسید بزرگتر قرار دارد، نازک است.
استرالیا