جدید برای سال 2024، دو نمایشگر 12.3 اینچی است که در یک محفظه منحنی ،یب شده اند، و همچنین یک صفحه نمایش هدآپ 12 اینچی. فرمان جدید دارای طراحی لوگوی نقطهدار جدید این برند است که کد مورس «H» است.
سوناتا N Line دارای طراحی صدای فعال، N Power،ft، تطبیق دور و کنترل راه اندازی به صورت استاندارد است.
یک موتیف مشابه در عقب تکرار شده است، با یک نوار چراغ عقب با عرض کامل که طیفی از تغییرات طراحی عقب را در سر میگیرد که هیوندای میگوید بر «تصویر پیشرفته سوناتا» تأکید دارد.
نوار نور LED جلو، مانند سایر محصولات جدید هیوندای، «لامپ افق بدون درز» نامیده میشود، و دستههای چراغهای جلو اکنون از نوار چراغهای روشنایی در روز جدا شدهاند.
دیگر تغییرات سرفصل عبارتند از انتخاب نوع ستونی Shift-by-wire که فضای بیشتری را در کنسول مرکزی آزاد می کند. هیوندای این سبک از تعویض دنده را در خودروی الکتریکی Ioniq 5 خود معرفی کرد.
سری به روز شده هیوندای سوناتا با تعدادی رنگ رنگ بیرونی عرضه می شود، اگرچه مشخص نیست که کدام یک به اینجا می آیند. این شامل:
- Aero Silver مات
- Aero Silver متالیک
- مروارید سیاه پرتگاه
- مروارید سفید آرامش
- اطلس سفید
- مات خا،تری شبانه
- متالیک شبانه
- مروارید آبی گیرب،
- مروارید آبی بیوفیلیک
- قرمز متالیک نهایی
- بژ ،
- نقره ای متالیک انتخاب شده.
این جدیدترین پیشرفت به دنبال رونمایی فیزیکی به روز شده هیوندای سوناتا در نمایشگاه تحرک سئول 2023 در کره ج،ی است.
در بخش ایمنی، سوناتا به روز شده با ترمز اضطراری خودکار (AEB)، دستیار نقطه کور، هشدار ،وج ایمن، کمک ترافیک متقابل عقب، دستیار حفظ بین خطوط، کمک به دنبال خطوط، کروز کنترل تطبیقی با توقف و حرکت، ناوبری ارائه می شود. کروز کنترل هوشمند مبتنی بر، دستیار رانندگی در بزرگراه، هشدار سرنشینان عقب و دستیار پارک هوشمند از راه دور.
هیوندای استرالیا فیس لیفت را تایید کرده است سوناتا سدان سایز متوسط پس از عرضه در نیمه دوم سال 2023، مانند مدل فعلی، یک پیشنهاد اسپرت N Line به صورت محلی باقی خواهد ماند.
توسعه کنترلهای دیجیتالی HVAC، صفحههای چرخشی را برای تنظیم دما حفظ میکند، اگرچه سایر عملکردها به صفحهنمایش پنل لمسی به سبک ،س منتقل میشوند که هیوندای میگوید «حالت پیشرفته را تقویت میکند».
برای مشاهده گا،ی کامل اینجا کلیک کنید.
در داخل کابین سوناتا هم از نظر طراحی کلی و هم از نظر فنی و تزئینات، تغییرات قابل توجهی مشابه دریافت کرده است و دارای تم افقی تری است.
هیوندای ادعا می کند که سوناتا به روز شده به دلیل تقویت بدنه و تغییر مواد فرمان، صدا، ،زش و سختی (NVH) را بهبود بخشیده است.
هیوندای تایید کرده است که سوناتا N Line فیس لیفت شده از یک موتور محرکه خواهد بود موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ. مشخص نیست که آیا این موتور از مدل فعلی که 213 کیلووات قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور تولید می کند، تغییراتی را دریافت کرده است یا خیر.
به طور کلی سوناتا در مقایسه با مدل قبلی خود ظاهری تهاجمی و آینده نگرتر را ارائه می دهد، به ویژه در پوشش N Line که بر روی تریم های لوله اگزوز در مدل استاندارد با اگزوز چهار نوک ساخته شده است و به لبه اسپوی، نوع اردک می افزاید.
همچنین تعدادی ،یب رنگ داخلی وجود دارد که N Line با فضای داخلی خا،تری تیره با دوخت قرمز عرضه می شود.
کلید دیجیتال 2 هیوندای نیز وجود دارد که به دارندگان این امکان را می دهد تا با تلفن یا ساعت هوشمند خود قفل سوناتا را باز کنند، سیستم صوتی Bose با 12 بلندگو، بوت برقی و به روز رس، های هوای سیستم اطلاعات سرگرمی.
طرحهای آلیاژی جدید نیز دارای قطری تا 19 اینچ هستند.
همانطور که قبلاً توضیح داده شد، سوناتای فیس لیفت شده از زبان طراحی «Sensuous Sportiness» برند با نمای جلویی متمایز که شباهت زیادی به خودروهایی مانند Staria و Kona دارد، ظاهر جدیدی دارد.
بیشتر: همه چیز هیوندای سوناتا
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/2024-hyundai-sonata-to-come-in-one-flavour-in-australi،
دیگر گزینههای پیشرانهای که سوناتا بهروزرس، شده با آنها در سطح جه، عرضه میشود، شامل یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی و یک هیب، 2.0 لیتری بنزینی-الکتریکی است. مشخص نیست که آیا هر یک از اینها در آینده راهی استرالیا خواهد شد یا خیر.
در این مرحله قیمت محلی و مشخصات هیوندای سوناتا 2024 هنوز تایید نشده است. به احتمال زیاد نزدیک به راه اندازی آن در نیمه دوم سال جاری جزئیات بیشتری ارائه خواهد شد.