هیوندای کرتا الکتریک برای اولین بار به میدان رفت

اطلاعات زیادی در مورد مشخصات هیوندای کرتا EV آینده در دست نیست، اما ما انتظار داریم که سیستم‌های فرعی حیاتی از ،ا EV مشتق شوند. این به م،ای یک موتور الکتریکی PMSM 100 کیلووات (136 ، بخار) با حدا،ر گشتاور ،وجی 395 نیوتن متر گشتاور است.

یک موتور الکتریکی 100 کیلوواتی و یک باتری به اندازه کافی برای برد بیش از 400 کیلومتر باید پیشنهاد جالبی برای بازار ما ایجاد کند.

هیوندای کرتا الکتریک اسپید
هیوندای کرتا الکتریک اسپید

تاتا، ماروتی، ماهیندرا و سایر سازندگان OEM قصد دارند کراس اوورهای الکتریکی حجم گرا خود را در همان بخش قرار دهند. این باید یک رقابت شدید را ایجاد کند که در نهایت به نفع مشتریان خواهد بود. ما فکر می‌کنیم هیوندای به راحتی به هدف حجمی حدود 25000 دستگاه در سال با عرضه خودروهای برقی متوسط ​​خود دست خواهد یافت.


منبع: https://www.rushlane.com/hyundai-creta-electric-spied-2025-launch-plan-12461361.html

هیوندای هند با معرفی Ioniq 5 و نمایش Ioniq 6 در نمایشگاه خودرو ماه گذشته، هجوم خودروهای الکتریکی خود را آغاز کرده است. اما این خودروساز کره ای در حال کار بر روی یک خودروی الکتریکی رایج تر برای بازار ما است. اخیراً گزارش شده است که هیوندای در حال کار بر روی یک کراس اوور الکتریکی کرتا (با کد SU2i EV) است و یک نمونه اولیه بر اساس نوع معمولی برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این همچنین به خودروساز کمک می کند تا خودرو را با حداقل تغییرات و سرمایه گذاری در خطوط مونتاژ موجود خود تولید کند. با این حال، در دراز مدت، هیوندای هند معماری کاملا الکتریکی E-GMP خود را برای بازارهای داخلی و صادراتی بومی سازی خواهد کرد.

مشخصات هیوندای کرتا EV

انتظار می رود هیوندای کرتا EV جدید برای اولین حضور جه، خود در نمایشگاه خودروی 2025 آماده شود و در اوا، همان سال به فروش برسد. جالب توجه است که ج، زم، اولین نمایش مشابه رقیب اصلی خود Maruti YY8 SUV الکتریکی (نام رمز) است. انتظار می رود قیمت آن چیزی بین 20 تا 30 میلیون روپیه باشد.

همچنین انتظار می‌رود نسخه تولیدی براساس نسخه اصلاح‌شده پلتفرم موتور آی‌سی فعلی باشد. این رویکرد به هیوندای این امکان را می دهد که هزینه را از آنجایی که تقریباً کاملاً بومی سازی شده است، بهینه کند. تاتا همین فرمول را برای Nexon EV و ماهیندرا برای XUV400 اعمال کرده است.

هیوندای کرتا الکتریک اسپید
هیوندای کرتا الکتریک اسپید

نیتین تیاگی، علاقه‌مند به خودرو، در حال شارژ خودروی برقی خود بود در حالی که نمونه اولیه Hyundai Creta EV برای شارژ مجدد متوقف شد و بلافاصله روی این ع،‌ها کلیک کرد. در مجموع دو قاطر آزمایشی هیوندای کرتا الکتریک وجود داشت. همانطور که می بینید، قاطرهای آزمایشی هیچ گونه استتاری ندارند، اما یک برآمدگی به راحتی قابل توجه از کفپوش وجود دارد که به نظر می رسد یک عضو ساختاری از بسته باتری پشتیب، می کند.

هیوندای کرتا الکتریک اسپید 2025

تبدیل یک خودروی در حال تولید با موتور IC به یک نمونه اولیه کاملاً الکتریکی کار ساده‌ای نیست، اما مهندسان و تکنسین‌های هیوندای به نظر می‌رسد کار بسیار خوبی انجام داده‌اند. به جز امتداد کف قابل مشاهده و رنگ های مختلف پانل بدنه، هیچ چیزی در نمای بیرونی وجود ندارد که نشان دهد یک کرتا معمولی نیست.

بسته باتری نیز احتمالاً از برادر بین المللی مشتق شده است. با ظرفیت 39.2 کیلووات ساعت، واحد پلیمر لیتیوم یون باید برای برد بیش از 400 کیلومتر با گواهی ARAI من، باشد. Creta EV را می‌توان با برخی بهینه‌سازی‌های هوایی قابل توجه نسبت به برادر موتور IC خود برای بهبود بهره‌وری انرژی استفاده کرد.

هیوندای کرتا الکتریک اسپید
هیوندای کرتا الکتریک اسپید