در کنار CNG، بقیه موتورهای آن به همین شکل باقی خواهند ماند. دیزل احتمالاً برای سالهای آینده نور را خواهد دید. برای هیوندای و کیا، موتورهای دیزلی همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و فروش زیادی را به همراه دارند. Creta به ارائه طیف گسترده ای از امکانات رفاهی موجود از جمله سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی، اتصال Android Auto و Apple CarPlay، فناوری خودرو متصل، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، صندلی های جلو دارای تهویه، سانروف برقی و غیره ادامه خواهد داد.
ویژگی های ایمنی مانند تا شش کیسه هوا، کمک ترمز، مدیریت پایداری خودرو (VSM)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و کنترل کمکی شروع به حرکت در سربالایی (HAC) ارائه می شود. فیس لیفتی برای Creta در دست ساخت است که گفته می شود ویژگی های ADAS را به ،یب اضافه می کند. روپیه افزایش 1 لک تا 1.25 لک در مقایسه با همتای بنزینی آن محتمل است. راه اندازی می تواند در اوایل سال 2023 رخ دهد. به زودی پس از آن، Seltos CNG و Carens CNG احتمالاً دنبال خواهند شد.
به لطف ساتیا، علاقهمند به خودرو، اولین ع،های جاسوسی CNG را به دست آوردیم. این اولین بار نیست که هیوندای تج،ات CNG را آزمایش می کند. ما Alcazar، Venue و از برند خواهر هیوندای – Kia، Seltos و Carens CNG را نیز دیدهایم. فعالیت این قاطرهای آزمایشی عمدتاً در اواسط سال 2022 مشاهده شد و کمی بعد از آن از بین رفت.
با عرضه اخیر تویوتا HyRyder CNG، هیوندای باید برنامه CNG خود را برای خودروهای ممتاز دوباره ارزیابی کرده باشد. در حال حاضر، هیوندای یک پیشرانه CNG با Grand i10 NIOS و Aura ارائه می دهد. سانترو قبل از اینکه به مسیر دودو برود یک پیشرانه CNG نیز داشت.
ع،های جاسوسی لو رفته در اوایل سال جاری نشان میدهد که Carens CNG مبتنی بر موتور 1.4 لیتری توربو بنزینی است. این موضوع توسط بر،ب ثبت آن که روی پانل شیشه ای ربع عقب ،بانده شده بود تأیید شد. این نشان میدهد که یک موتور 1.4 لیتری توربو بنزینی GDi همراه با یک گیرب، 6 سرعته دستی، نیروی مورد نیاز آزمایشی را تامین میکند. از این نظر، هیوندای کرتا CNG که در نزدیکی پونا جاسوسی شده است، احتمالاً بر اساس همان موتور است.
این احتمال وجود دارد که هیوندای کرتا CNG جاسوسی شده در نزدیکی پونا به جای موتور بنزینی 1.5 لیتری NA بر پایه یک موتور 1.4 لیتری توربو بنزینی باشد.
تویوتا HyRyder CNG اولین SUV جمع و جور بود که با پیشرانه CNG عرضه شد. درست از کارخانه نصب شده است فقط مسئله زمان بود، سایر شاسی بلندهای جمع و جور در این بخش نیز همین روند را دنبال ،د. در همین راستا، ما اکنون یک کرتا داریم که در پونا جاسوسی شده است که تج،ات آزمایشی در چکمه آن بسته شده است. بر،ب داشت – در تست BY ARAI.
هیوندای کرتا CNG اسپید
در فرم استاندارد خود، این واحد 1.4 لیتری توربو بنزینی برای 138 ، بخار در 6000 RPM و حدا،ر گشتاور 242 نیوتن متر در 1500-3200 RPM کافی است. قدرت و گشتاور ،وجی با سوخت CNG به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. تنها یک دستی 6 سرعته احتمالاً هزینه های خود را کنترل می کند. و گیرب، 7 سرعته اتوماتیک DCT آن بسیار بعید است. گفته می شود، می توان یک AT 6 سرعته را در نظر گرفت.
راه اندازی و قیمت گذاری
گزینه سوخت CNG بیشتر به خودروهای ارزان قیمت محدود می شد. منطقی است، زیرا افرادی که می خواهند پول بیشتری پس انداز کنند، جمعیتی ایده آل خواهند بود. پیشرانه CNG در رتبه های بالاتری قرار گرفته است و اکنون در هاچ بک های ممتاز و حتی SUV های جمع و جور یافت می شود. همه اینها به لطف افزایش قیمت سوخت و سایر لوازم است.