هیوندای اولین خودروی پرفورمنس N کامل خود، i30 N هاچ را در مارس 2018 در استرالیا عرضه کرد – اما بعید به نظر میرسد که نسل جدیدی به شکل بنزینی وجود داشته باشد.
دومین نسخه از هاچ i30 N با تنظیم نوربرگ رینگ بسیار بعید به نظر می رسد که با استفاده از نیروی احتراق ظاهر شود، با جایگزینی مستقیم آن که انتظار می رود در عوض برقی باشد – حرکتی ضروری برای مناطق پر از دریچه مانند اروپا که در آن محدودیت های آلایندگی همیشه در حال سفت شدن است.
با این حال، نسخه فعلی هنوز چند سالی باقی خواهد ماند و بر بازارهایی از جمله استرالیا متمرکز است، جایی که همچنان یک موفقیت فروش و تغییر ادراک برای برند است.
علاوه بر این، طبق گفتههای N گورو و مشاور فنی اجرایی آلبرت بیرمن و نایب رئیس N Brand، Till Wartenberg، سدان i30 N – که روی پایههای مختلفی قرار دارد و در چرخه عمر متفاوتی کار میکند – به نظر میرسد در نسل جدیدی زندگی کند.
هر دو آ، هفته گذشته در چهارمین فستیوال N استرالیا در پارک موتور اسپورت Bend در استرالیای ج،ی حضور داشتند، جایی که بیش از 200 ماشین N و صاحبان آنها برای یک آ، هفته فعالیت پیست و همه چیز N گرد هم آمدند.
آقای بیرمن گفت: «i30 N کاملاً ایمن است، حداقل نسخه سدان، بنابراین ما شاهد خودروی نسل بعدی با موتور بنزینی جدید خواهیم بود، زیرا از قبل در برنامههای دوربرد ما قرار دارد».
در استرالیا ما در موقعیت خوبی هستیم. بازارهای دیگری مانند اروپا رویاپردازی می کنند و این احتمال وجود دارد که دیگر خودروهای N موتور احتراقی در برخی از بازارها با مقررات یورو 7 وجود نداشته باشد.
اگر از خودروهای برقی صحبت میکنیم، به خوبی میتو،م یک i30 N تمام الکتریکی را در بدنه دریچهای با طرحهای بخش B و C خود ببینیم، اما رسیدن به آنجا و درست ، آن ممکن است کمی طول بکشد.
او افزود: «بنابراین مطمئناً آیندهای برای i30 N Hatch، به،وان یک خودروی الکتریکی از نظر من، وجود دارد.»
هیوندای قرار است در اوا، سال 2023 اولین خودروی برقی N با باتری تمام عیار خود را به بازار عرضه کند، Ioniq 5 N – نسخه ای با قابلیت مسیریابی و عملکرد بالا از کراس اوور محبوب Ioniq 5 که بر روی پلت فرم اختصاصی EV این شرکت به نام شناخته می شود. E-GMP.
احتمالاً نسخه مشابهی از پیشرانه دو موتوره در کیا EV6 GT آینده با قدرت 430 کیلووات و گشتاور 740 نیوتن متر – برای شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 3.5 ث،ه کافی خوب است و در اینجا عرضه می شود، وجود دارد. Q1 2023.
هیوندای قبلاً از همین پیشرانه در پروتوتایپ RN22e خود استفاده میکند – یک N ‘Rolling Lab’ تمام الکتریکی که گفته میشود یک نسخه N تایید نشده سدان Ioniq 6 ‘streamliner’ را نیز تامین میکند که شایعه شده است در سال 2023 نیز به صورت محلی عرضه خواهد شد.
عده کمی با این مفهوم مخالف هستند که هاچ i30 N، به ویژه، در چهار سال کوتاه خود یک وضعیت مذهبی ایجاد کرده است.
و این فقط استرالیا نیست که اتومبیل های N را جشن می گیرد. بخش N هیوندای این رویدادهای N Fest را در سرتاسر جهان برگزار میکند و مالکان واضح N آن از فرصتی برای دور هم جمع شدن در مسیر، و همچنین برای فعالیتهایی مانند «S،w ‘N Shine»، برنامههای رانندگی و دورهای داغ – در اینجا با راننده TCR هیوندای لذت میبرند. جاش بوکان و برندان ریوز، بازیکن رالی.
باور کنید یا نه، وقتی صحبت از خودروهای هیوندای N به میان میآید، استرالیا بسیار بالاتر از وزن خود است. ما سومین بازار بزرگ از نظر حجم و شماره یک بر اساس سرانه این یک آمار خیره کننده و گواهی بر تعهد خودروهای N و مالکان آنها به این برند است.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/no-second-gen-hyundai-i30-n-petrol-coming-as-،nd-goes-ev