با این حال، مایل بود به این نکته اشاره کند که ” مشاغل خط تولید … در این مرحله تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت”. این شرکت در حال حاضر شش کارخانه در سراسر جهان دارد: گوتنبرگ در سوئد، گنت در بلژیک، کارولینای ج،ی و سه کارخانه در چین (چنگدو، داکینگ و تایژو).
خودروهای برقی خالص با 137 درصد افزایش به 38899 دستگاه رسید و 18.1 درصد از کل فروش را به خود اختصاص دادند. انواع پلاگین هیب، تقریباً پنج درصد کاهش یافت و به 49132 یا 22.9 درصد از کل رسید.
اروپا (93,475، 10 درصد افزایش) بزرگترین منطقه خودروساز باقی ماند و بیش از نیمی از کل خودروهای برقی (26,475) و PHEV (31,576) فروخته شده توسط این شرکت را به خود اختصاص داد.
ولوو همچنین گفت که “هزینه ها را کاهش می دهد و کارایی را در سراسر جهان افزایش می دهد [our] عملیات جه، طی ماههای آتی، نشانهای از کاهش بیشتر مشاغل در افق است و فعالیتهای غیرسوئدی شرکت در زیر ذره بین قرار میگیرد.
اگرچه فروش قوی است، اما حاشیه سود این خودروساز در سه ماهه اول سال 2023 کاهش یافت و حاشیه EBIT (سود قبل از بهره و مالیات) از 8.1 درصد در مدت مشابه سال گذشته به 5.3 درصد کاهش یافت.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/volvo-cuts-1300-jobs-in-sweden-despite-rising-sales
چین (49000، 11 درصد افزایش) و ایالات متحده (36094، 10 درصد افزایش) بزرگترین بازارهای واحد ولوو بودند.
تاکنون 1100 اخطار ا،اج برای نیروی کار ولوو صادر شده است.
به طور کلی، مدل های شارژ (PHEV و EVs) 40.9 درصد از کل ولووهای فروخته شده را تشکیل می دهند.
همه افرادی که ا،اج می شوند کارگران یقه سفید هستند. در این مرحله مشخص نیست که کدام بخشها بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتهاند و آیا کاهشهایی در R&D یا تعداد نیروی مهندسی شرکت وجود دارد یا خیر.
جیم روآن، مدیرعامل ولوو در بی،های خاطرنشان کرد که «اقدامات هزینهای که ما در سال گذشته آغاز کردیم، در برخی از زمینههای کلیدی، مانند هزینههای مواد، نتایج را به همراه داشت».
این خودروساز با کاهش مبلغی که برای مشاوران و “خدمات ،یداری شده” هزینه می کند، کمربند مالی خود را محکم می کند.
ماشین های ولوو با ادامه کاهش هزینه های شرکت، شش درصد از نیروی کار خود را در سوئد رها خواهد کرد.
تعدیل کار در ولوو علیرغم افزایش فروش صورت می گیرد. تا کنون در سال جاری (ژانویه تا آوریل)، فروش جه، ولوو با 10 درصد افزایش به 214914 دستگاه رسیده است.
مشخص نیست که این خودروساز با حذف این مشاغل در سوئد چقدر پول پس انداز خواهد کرد. هنگامی که در این مورد توسط رویترزروآن پاسخ داد، “ما هنوز در حال کار بر روی جزئیات هستیم”.
او این دور اخیر از کاهش مشاغل را با بیان این مطلب توجیه کرد: «تند بادهای اقتصادی، افزایش قیمت مواد خام و افزایش رقابت احتمالاً برای مدتی چالشی برای صنعت ما باقی خواهد ماند».