به گفته مرسک، حداقل 150 سفر جه، با کشتی های کانتینری با سوخت مخلوطی از سوخت های زیستی پیشرفته در سال 2022 انجام شده است. این سازمان ادعا می کند که حداقل 65 درصد صرفه جویی در مقایسه با سوخت های فسیلی جایگزین بر اساس چرخه حیات دارد.
بیشتر: مصاحبه – چرا رئیس سابق دایسون به ،وان مدیرعامل به ولوو پیوست؟ بیشتر: ولوو میگوید خودروهای خودران «راه زیادی دور» هستند و مردم آن را میدانند بیشتر: ولوو میگوید فیس لیفت راه را برای «لیفت مغزی» باز میکند
استفاده از سوخت های زیستی در زنجیره تامین فعلی به ،وان جایگزین سوخت های فسیلی معمولی نسبتاً آسان است زیرا قبل از به دست آوردن کاهش قابل توجه انتشار کربن نیازی به تغییر در کشتی ها ندارند.
به ،ه خود ولوو می گوید که ادعاهایش در مورد صرفه جویی 84 درصدی CO2 در انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از تولید و استفاده از مقدار معادل انرژی، به اصطلاح Well-to-Wake (WTW) فاکتور می گیرد.
ولوو قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد از سال 2030 فقط خودروهای برقی تولید کند، اما در نظر دارد نقطه شروعی حتی زودتر در سال 2026 برای استرالیا داشته باشد. این شرکت قصد دارد ردپای کربن چرخه عمر خود را به ازای هر خودرو تا 40 درصد بین سالهای 2018 تا 2025 کاهش دهد، که به کاهش 25 درصدی در انتشار گازهای گلخانهای عملیاتی، از جمله لجستیک نیاز دارد.
زمینه
مرسک به ،ه خود گفت که سوخت های فسیلی را در کشتی های خود با “بیودیزل نسل دوم مبتنی بر مواد اولیه ،” جایگزین می کند تا انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از حمل و نقل اقیانوسی مشتریان را بدون اقدامات جبر، مانند جبران کاهش دهد.
ماشین های ولوو می گوید سهم خود را از انتشار CO2 حمل و نقل اقیانوس از طریق استفاده از سوخت های زیستی حاصل از روغن پخت و پز کاهش خواهد داد.