ماشین های ولوو می گوید سهم خود را از انتشار CO2 حمل و نقل اقیانوس از طریق استفاده از سوخت های زیستی حاصل از روغن پخت و پز کاهش خواهد داد.
این شرکت افزود: «هنگام تولید سوختهای زیستی، اولویت دادن به قابلیت ردیابی آنها و اجرای روشهای من، برای تعیین انتشار کربن واقعاً مهم است.
ما به این ابتکار به ،وان یک مزیت رقابتی نگاه نمی کنیم. برع،، ما میخواهیم دیگر خودروسازان را نیز وارد عمل کنیم، تا تقاضا برای حملونقل اقیانوسی کارآمد کربن را افزایش دهیم و سوختهای تجدیدپذیر را به ،وان راهحل میانمدت کارآمد معرفی کنیم. همه ما وظیفه داریم عمل کنیم.»
این شرکت ادعا می کند که این امر باعث کاهش 55000 تنی CO2 سوخت فسیلی از حمل و نقل اقیانوس بین قاره ای می شود که معادل 1200 بار رانندگی یک کامیون بارگیری شده در اطراف استوا است. این شرکت سالانه “ده ها هزار” کانتینر پر از قطعات و مواد ارسال می کند.
«زنجیره نگهداری باید در هر مرحله از فرآیند عرضه کنترل و تأیید شود. این به کاربران نهایی این امکان را می دهد که اطمینان داشته باشند که سوخت زیستی حاصل از استانداردهای پایداری که برای رشد مستمر و پذیرش منابع انرژی تجدید پذیر ضروری است، مطابقت خواهد داشت.
مرسک به ،ه خود گفت که سوخت های فسیلی را در کشتی های خود با “بیودیزل نسل دوم مبتنی بر مواد اولیه ،” جایگزین می کند تا انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از حمل و نقل اقیانوسی مشتریان را بدون اقدامات جبر، مانند جبران کاهش دهد.
ولوو نگفته است که این حرکت چقدر هزینه دارد این گزارش آژانس بینالمللی انرژی مدعی شد که میانگین هزینه تولید چنین سوختهای زیستی دو تا سه برابر معادل سوختهای فسیلی است، هرچند اشاره کرد که ممکن است طی دهه آینده تا 27 درصد کاهش یابد.
این شرکت اکنون به شرکتهای لجستیک Maersk، Kuehne+Nagel و DB Schenke پرداخت میکند تا از سوختهای زیستی برای «انرژی معادل مورد نیاز» در حمل و نقل مواد تولیدی و قطعات یدکی خود استفاده کنند.
استفاده از سوخت های زیستی در زنجیره تامین فعلی به ،وان جایگزین سوخت های فسیلی معمولی نسبتاً آسان است زیرا قبل از به دست آوردن کاهش قابل توجه انتشار کربن نیازی به تغییر در کشتی ها ندارند.
به گفته مرسک، حداقل 150 سفر جه، با کشتی های کانتینری با سوخت مخلوطی از سوخت های زیستی پیشرفته در سال 2022 انجام شده است. این سازمان ادعا می کند که حداقل 65 درصد صرفه جویی در مقایسه با سوخت های فسیلی جایگزین بر اساس چرخه حیات دارد.
ولوو قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد از سال 2030 فقط خودروهای برقی تولید کند، اما در نظر دارد نقطه شروعی حتی زودتر در سال 2026 برای استرالیا داشته باشد. این شرکت قصد دارد ردپای کربن چرخه عمر خود را به ازای هر خودرو تا 40 درصد بین سالهای 2018 تا 2025 کاهش دهد، که به کاهش 25 درصدی در انتشار گازهای گلخانهای عملیاتی، از جمله لجستیک نیاز دارد.