ما با ،یب سنسورهای پیشرفته، نرمافزارهای توسعهیافته داخلی و قدرت مح،اتی اصلی خودرو، افزونگی را برای ایمنی بیشتر معرفی میکنیم و هدف آن ارائه خودرویی است که بتواند خطرات احتمالی بیشتری را نسبت به گذشته پیگیری کند – هم در خارج. ولوو می گوید.
دستگیرههای درهای مسطح به سبک هوا در خودروهای الکتریکی مدرن رایجتر شدهاند. خط پنجرههای متحرک و شانههای قوی ولوو ک،یک هستند، در حالی که در ،مت عقب جلوهای تکاملیافته از امضای نور باریکی دارد که در محدوده فعلی این برند به چشم میخورد.
“خیلی زیاد؟ این میتواند نشانهای از حواسپرتی شناختی باشد، که میتواند به این م،ا باشد که راننده درگیر افکارش است تا جایی که دیگر چیزی را که به آن نگاه میکند ثبت نمیکند.
یواخیم دو وردیه، رئیس اتوماسیون خودروهای ایمن در ولوو کارز، گفت: «ما معتقدیم EX90 ایمنترین خودروی ولوو است که تاکنون در جادهها آمده است.
سقف EX90 دارای سنسور LiDAR است که قادر است عابران پیاده را تا فاصله 250 متری تشخیص دهد یا در شب تایر سیاه را در جاده ای تا 120 متری تشخیص دهد، که ولوو می گوید این حسگر را نسبت به خودروهای دارای دوربین، رادار یا رادار ایمن تر می کند. ،یبی از هر دو
آینده EX90 WATER قادر خواهد بود دنیای اطراف خود را دقیق تر از هر چیزی زیر نظر داشته باشد ولوو قبل از داخل و خارج
در مورد EX90؟ تصاویر ثبت شده در دفتر مالکیت م،وی اتحادیه اروپا، اولین بار توسط Worldscoop، یک SUV ایستاده را نشان می دهد که به میزان زیادی از Volvo Concept Recharge وام گرفته است.
SUV الکتریکی با استفاده از دو دوربین، ال،ای چشم راننده را زیر نظر خواهد گرفت. مدت زم، که راننده به جاده نگاه میکند را اندازهگیری میکند و با «اجازه دادن به تغییرات طبیعی»، علت عدم توجه کامل راننده را مشخص میکند.
گزارش های قبلی حاکی از آن بود که جایگزینی XC90 تنها با پیشرانه های الکتریکی عرضه می شود. XC90 فعلی برای چند سال دیگر به ،یدار، که خواهان قدرت بنزینی هستند یک آپشن ارائه خواهد داد.
ولوو EX90 را در 9 نوامبر رونمایی خواهد کرد و در آن زمان یک “سیستم درک راننده” جدید را معرفی خواهد کرد.
طبق گزارشها، خودروهای الکتریکی SPA2 دارای کف کاملاً مسطح، برآمدگیهای کوتاهتر و حالت جلوتر کابین خواهند بود، در حالی که مدلهای موتور احتراقی طبق گزارشها دارای نسبتهای داخلی معمولیتر خواهند بود.
این خودرو معماری جدیدی را برای ولوو ارائه خواهد کرد.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/volvo-ex90-advanced-driver-،ists-detailed
در خارج، EX90 دارای سنسور LiDAR است که ولوو میگوید میتواند تصادفات جادهای را تا 20 درصد کاهش دهد.
مجموعه ای از هشت دوربین، پنج رادار، 16 حسگر اولتراسونیک و LiDAR پیشرفته وجود دارد.
یک پرونده جداگانه، برداشت شده توسط موتور 1، پیشنهاد کرد که نام Embla در کنار نشان EX90 استفاده شود.
ظاهراً این نسخه تکامل یافته معماری SPA خودروی فعلی خواهد بود که زیربنای وسایل نقلیه متوسط تا بزرگ این برند است.
انواع سیستم ولوو – که بدون شک برند سوئدی آن را کمتر پیشرفته تر می داند – در ا،ر خودروهای مدرن دیده می شود. برخی از آنها می توانند هنگامی که چشمانشان از جاده منحرف می شود به رانندگان هشدار دهند، برخی دیگر می توانند در صورت ناتو، راننده خود را کنار بزنند.
،مت جلویی دارای چراغ های باریک و جلوپنجره بسته به دلیل پیشرانه الکتریکی است، در حالی که نمای جانبی بخشی از SUV و بخشی از کراس کانتری واگن است.
آیا راننده خیلی کم به جاده نگاه می کند؟ ولوو میگوید: این میتواند نشانهای از پرت شدن حواس آنها باشد، شاید از نگاه ، به تلفن خود.
از سنسورهای فرمان نیز برای ردیابی ورودی های راننده استفاده می شود. اگر حواس راننده پرت شود، ماشین به آرامی به آنها هشدار میدهد، قبل از اینکه صدای خود را بیشتر کند و در نهایت به کنار جاده بکشد.
“ما درک خود از محیط بیرون را با درک دقیق تر خود از توجه راننده ،یب می کنیم. وقتی همه سیستمهای ایمنی، حسگرها، نرمافزار و قدرت مح،اتی ما گرد هم میآیند، یک سپر ایمنی پیشگیرانه در اطراف شما ایجاد میکنند – و تا زم، که به آن نیاز نداشته باشید، حتی متوجه وجود آن نخواهید شد.»