در مقابل، هم نسل قبلی و هم نسل فعلی Force Gurkha دارای یک تفاوت قفل مک،کی در جلو و عقب هستند. مرسدس بنز ک، G دارای یک دیفرانسیل مرکزی اضافی به همراه جلو و عقب است. هر سه آنها دارای قابلیت قفل مک،کی هستند. زم، که Thar جدید در سال 2020 عرضه شد، فقط در ،مت عقب دارای یک تفاوت قفل مک،کی بود.
ماهیندرا در حال توسعه یک نسخه 5 در از Thar است تا افق خود را گسترش دهد تا مخاطبان بیشتری را جذب کند. شایعات پیرامون این خودروی آینده حاکی از آن است که ماهیندرا احتمالاً 4X4 را به صورت استاندارد در سراسر محدوده ارائه نخواهد کرد. این میتواند به م،ای قیمت شروع پایینتر باشد و برای ،، که Thar را به دلیل سبک و نه ماهیت آن می،ند، جذاب خواهد بود.
هنگامی که درگیر است، تفاوت قفل Thar از دست دادن کشش (لغزش) در هر دو چرخ را تشخیص می دهد و نیرو را به چرخی که بیشترین کشش را دارد ارسال می کند. این تضمین می کند که چرخی که بیشترین ،بندگی در دسترس را دارد نیرو می گیرد و بنابراین خودرو را از موقعیت های ،بنده خارج می کند. این برای علاقه مندان به آفرود که در زمین های گل آلود و گل آلود سرگردان هستند بسیار مفید بوده است.
ماهیندرا قبلاً تفاوت قفل Thar را به ،وان اتصالات استاندارد در سراسر محدوده ارائه می کرد. که دیگر اینطور نیست. بیایید نگاهی به دیفرانسیل قفل کننده و تاثیر آن بر حرکت جدید ماهیندرا بیندازیم.
Thar Locking Diff دیگر استاندارد نیست
ماهیندرا تار از زم، که در سال 2020 راه اندازی شد، اعداد قابل قبولی را به دست آورده است و پادشاه بلامنازع سبک زندگی در بخش آفرود است. رقیب اصلی آن فورس گورکا نتوانسته است در محبوبیت ثار خللی ایجاد کند. آیا با گورکای 5 دری که به زودی راه اندازی می شود، این تغییر خواهد کرد؟ فقط زمان می تواند بگوید.
قبلاً به ،وان اتصالات استاندارد ارائه می شد، تفاوت قفل Thar اکنون فقط به ،وان یک گزینه در تریم LX با مشخصات بالا ارائه می شود.

ماهیندرا ارائه دیفرانسیل قفل کننده مک،کی را به ،وان اتصالات استاندارد در سراسر محدوده متوقف کرده است. این فقط در تریم های LX با مشخصات بالا ارائه می شود و آن نیز به ،وان یک آپشن ارائه می شود. حالا اگر باید بازی کنید (یا چیزی شبیه به آن) باید پرداخت کنید.
آینده 5-در Thar
ماهیندرا با ارائه ن، تفاوت قفل در مدلهای با مشخصات پایینتر، احتمالاً پاکبازان آفرود را ناامید میکند. اینها ،، هستند که یک ثار را برای ماده ای که عرضه می کند می ،ند. آنها فقط یک SUV بدون استخوان میخواهند که زنگها و سوتهای زیادی نداشته باشد تا بتوانند آن را در آ، هفته با قیمت پایینتر در تپههای شنی له کنند.
به همین دلیل است که 4WD در تریم Scorpio N Z4 ارائه می شود و نه تریم Z6. اکنون که تفاوت قفل فقط با تریم های LX با مشخصات بالا با هزینه اضافی ارائه می شود، علاقه مندان به آفرود باید پول بیشتری برای تریم بالاتر و مقداری بیشتر برای MLD بپردازند.
منبع: https://www.rushlane.com/mahindra-thar-locking-diff-feature-deleted-12453431.html
دیفرانسیل قفل کننده در یک خودروی معمولی FWD که برای استفاده روزمره طراحی شده است یافت نمی شود. اغلب در 4X4 ها، آفرودهایی که برای چیزهای خشن ساخته شده اند، یافت می شود. ماهیندرا برای اولین بار دیفرانسیل قفل کننده را در فیس لیفت Thar CRde در سال 2015 ارائه کرد. این دیفرانسیل فقط در عقب و جلو ارائه شد و هنوز هم دیفرانسیل معمولی دارد.

آنچه اکنون می تو،م به شما بگوییم این است که ماهیندرا اصلاحات جزئی در مک،ک Thar انجام داده است. این احتمالاً ضربه بزرگی به مشتریان بالقوه Thar است که در واقع می خواهند 4X4 خود را خارج از جاده ببرند. برای ا،ر ،یدار، که چیزهای خشن را دوست ندارند، این تجدید نظر احتمالاً هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند.