پراگا بوهما: ابرخودروی نیسان GT-R رونمایی شد

هر مدل در جمهوری چک در محل مونتاژ اسطوره رالی چک رومن کرستا ساخته خواهد شد و در پیست مسابقه به مشتریان تحویل داده می شود تا در یک فروشنده سنتی.

فضای داخلی قطعاً مطابق با ،وان هایپرکار است، به ویژه به فرمان قابل جابجایی، چرم F1 و روکش آلکانترا که دارای صفحه نمایش دیجیتال و انتخابگرهای چرخان شست است.

مونوکوک فیبر کربنی بوهما را به یکی از سبک‌ترین هایپرکارهای موجود تبدیل می‌کند، با وزن پیش‌سوخت 982 کیلوگرم در مقایسه با بوگاتی شیرون با وزن 1996 کیلوگرم یا پاگ، هوایرا کودالونگا با وزن 1280 کیلوگرم.

با الهام از بخش هوانوردی پراگا، کنترل‌های تهویه مطبوع در یک «کنسول سقفی سبک جت جنگنده» قرار دارند و حتی فرورفتگی‌های قالب‌گیری شده برای بازوها و آرنج‌های مسافر وجود دارد.

  • پراگا بوهما: ابرخودروی نیسان GT-R رونمایی شد

پراگا می‌گوید که می‌تواند به راحتی دو بزرگسال قد دو متری را در صندلی‌های سطلی سبک مسابقه جای دهد.

فضای داخلی کابین دو نفره دارای 100 لیتر فضای بار است که بخشی از آن در فضای ذخیره سازی عمیق در قوس چرخ های عقب قرار دارد.

  • پراگا بوهما: ابرخودروی نیسان GT-R رونمایی شد
  • پراگا بوهما: ابرخودروی نیسان GT-R رونمایی شد

پراگا می‌گوید این مدل توسط راننده سابق فرمول یک رومن گروسژان الهام گرفته و هدایت شده است و تیم مهندسی از تونل باد ناشناس تیم فرمول 1 برای توسعه آیرودینامیک خودرو استفاده کرده است.

فرمان، صندلی راننده و پدال‌ها همگی قابل تنظیم هستند و پله‌هایی در جای پا تعبیه شده‌اند تا به مسافر و راننده کمک کنند تا در صندلی‌های «موقعیت مسابقه» تقریباً افقی قرار گیرند.

هدف ،وجی بوهما 521 کیلووات در 6800 دور در دقیقه و گشتاور 725 نیوتن متر از 3000 تا 6000 دور در دقیقه است. بر اساس آنچه که Litchfield در گذشته از موتورهای GT-R است،اج کرده است، قفل ، این ،وجی ها نباید یک چالش باشد.

گیرب، یک جعبه متوالی هیولند با کلاچ روباتیک است که گشتاور را به محور عقب می فرستد.

  • پراگا بوهما: ابرخودروی نیسان GT-R رونمایی شد

سفارش‌های Bohema قانونی جاده‌ای اکنون در “همه بازارهای بزرگ خودروهای بزرگ” از جمله استرالیا باز است.




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/praga-bohema-nissan-gt-r-powered-supercar-revealed

این خودرو بیش از 900 کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت تولید می کند و حدا،ر سرعت آن بیش از 300 کیلومتر در ساعت است.

این مدل به 89 دستگاه محدود خواهد شد و تنها 10 خودرو برای تولید در سال 2023 و تقریباً 20 خودرو در سال برای چهار سال آینده برنامه ریزی شده است.

بوهما دارای جلوپنجره ای است که کابین خلبان را در بر می گیرد، بال های جلویی چشمگیر با آینه های نصب شده بر روی ساقه های نازک، و اسپوی، بلندی که همگی این مدل را شبیه هیب، بین ماشین مسابقه و جت جنگنده می کند.

  • پراگا بوهما: ابرخودروی نیسان GT-R رونمایی شد

این خودرو بر روی چرخ‌های 18 اینچی سوار می‌شود که پشت آن‌ها دیسک‌های سرامیکی کربنی 380 میلی‌متری با کالیپرهای شش پیستونی و سیستم تعلیق مستقل با میله‌ای با استفاده از دمپرهای افقی پنهان شده است.

Praga Bohema تنها چند ماه توسعه نهایی برای اطمینان از آمادگی جاده ای قبل از ورود به تولید در نیمه دوم سال 2023 دارد و مشخصات نهایی تولید در اوایل سال 2023 ارائه خواهد شد.

سازنده چک پراگا توانایی خود را در دنیای مسابقه، کارتینگ، دوچرخه سواری و هوانوردی به اثبات رسانده است و اکنون امیدوار است با هایپرخودروی پراگا بوهما 1.28 میلیون یورویی (1.98 میلیون دلار استرالیا) جایگاه خود را در بخش هایپرکارها ثبت کند.

پراگا بوهما از یک موتور 3.8 لیتری V6 توئین توربوی وسط نصب شده از نیسان GT-R استفاده می کند که توسط Litchfield Engineering اصلاح شده تا قدرت بیشتری تولید کند.