آنها همچنین به طور بالقوه راهی برای زنده نگه داشتن موتورهای احتراق داخلی تشنه، پر سر و صدا و احساسی در مقادیر کم با برقی شدن جهان هستند.
زمان بندی و در دسترس بودن تجاری
این احتمال وجود دارد که eFuel در رتبهبندیهای مختلف اکتان مانند استاندارد و ممتاز بدون سرب به صورت تجاری در دسترس باشد، و البته هر گونه eFuel با اکتان بالا هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت.
مزایا و معایب احتمالی آن چیست؟
بازیابی این دی ا،ید کربن به ،وان اولین مرحله از فرآیند تولید eFuel عمل می کند، که سازنده eFuel از تکنیک های مختلفی برای جذب مستقیم CO2 از هوا یا سایر منابع در محیط استفاده می کند.
متانول در موارد خاص می تواند مستقیماً برای نیرو دادن به وسایل نقلیه استفاده شود، یا از طریق فرآیند متانول به بنزین که توسط غول نفتی E،onMobil اختراع شده است، به ،وان جایگزینی برای سوخت های فسیلی طبیعی مانند بنزین و گازوئیل، تصفیه/تبدیل شود. .
eFuels چیست و چگونه ساخته می شود؟
تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی بدیهی است که در یک کلیپ بزرگ در حال افزایش است، و به طور گسترده انتظار می رود که آنها نوع اصلی خودرو در دهه های آینده باشند.
برای این نیروگاه، HIF خاطرنشان می کند که دی ا،ید کربن از منابع بیوژنیک (ارگ،ک) و برق نیز از منابع تجدیدپذیر تامین می شود.
پورشه خاطرنشان می کند که به محض اینکه تولید سوخت الکترونیکی افزایش یافته و صرفه جویی در مقیاس حاصل شود، قیمت عمده فروشی 2.00 دلار آمریکا در هر لیتر، معادل 2.88 دلار در لیتر (AUD) بر اساس نرخ ارز فعلی را هدف قرار داده است.
با توجه به اینکه انتظار می رود ساخت و ساز در سال 2024 آغاز شود، HIF انتظار دارد که کارخانه تولید سوخت الکترونیکی را تا اواسط سال 2026 آغاز کند. حدا،ر ظرفیت تولید مورد انتظار 190 تن eFuel در روز یا 100 میلیون لیتر در سال است.
این به طور قابل توجهی گرانتر از حتی اکتان 98 ممتاز بدون سرب بدون سرب امروزی است، زیرا قیمت قبل از مالیات و سایر عوارض است.
با این حال، اخیراً آئودی متعهد شده است که موتورهای احتراقی را تا سال 2026 کنار بگذارد و مشخص نیست که این شرکت تا چه حد به سرمایه گذاری در سوخت های مصنوعی ادامه خواهد داد.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/filling-it-up-green-efuels-explained
مسلماً مشهورترین شرکت خودروسازی که تعهد قابل توجهی به eFuel کرده است، پورشه است.
با این حال، زم، که eFuel ها به صورت تجاری در دسترس قرار گیرند، انتظار می رود که تقریباً با تمام خودروهای بنزینی و دیزلی موجود سازگار باشند.
پورشه ادعا می کند که این بخش از بودجه اضافی، کل تعهد خود را به سوخت الکترونیکی به بیش از 100 میلیون دلار می رساند.
علاوه بر این، از نظر تئوری، سوخت مصنوعی را می توان برای داشتن همان خواص دیزل یا بنزین موجود امروزی تصفیه کرد.
این می تواند به ویژه در بازارهای در حال توسعه که در غیر این صورت قادر به پرداخت هزینه یک شبکه شارژ EV گران قیمت نیستند، مفید باشد.
با این حال، آنها در حال حاضر سهم ناچیزی از کل بازار خودروهای جدید را به خود اختصاص می دهند، با ا،ریت قریب به اتفاق ناوگان خودروسازی جهان که هنوز از موتورهای احتراق داخلی استفاده می کنند – چه به تنهایی یا به ،وان بخشی از یک آرایش هیب،.
علاوه بر این، اطمینان از استفاده از انرژی تجدیدپذیر برای تامین انرژی فرآیند الکترولیز همچنان یک چالش باقی میماند، زیرا اغلب میتواند مکان را محدود کند یا هزینه محصول نهایی eFuel را بالا ببرد.