پلت فرم جدید دوج چارجر از موتورهای بنزینی پشتیبانی می کند، اما هنوز هیچ برنامه رسمی وجود ندارد

اینها شامل انواع 340 کیلووات، 370 کیلووات، 400 کیلووات، 440 کیلووات، 470 کیلووات و 500 کیلووات با استفاده از سیستم الکتریکی 400 ولت است. این برند همچنین قبلاً یک نوع 660 کیلوواتی را با استفاده از سیستم الکتریکی 800 ولت معرفی کرده بود.

اگر دوج تصمیم بگیرد یک موتور احتراق داخلی را به ماشین عضل، خود یا هر وسیله نقلیه بزرگ STLA آینده ب،باند، بعید است که یک V8 باشد.

یک شبه در SEMA 2022، دوج مفهوم Charger Daytona SRT خود را دوباره روی صحنه برد (این بار با رنگ قرمز)، و شش مورد از 9 پیشرانه احتمالی EV را که می‌توانستند در پلتفرم STLA Large خود جای دهند، معرفی کرد.

نسل بعدی دوج شارژر کوپه به ،وان یک خودروی عضل، EV عرضه خواهد شد، اما این احتمال وجود دارد که با موتور شش توربوشارژ مستقیم این شرکت در نمایشگاه‌ها نیز عرضه شود.

با این حال، به نظر می‌رسد مدیرعامل دوج در را باز گذاشته است و می‌گوید: «مطمئناً با چنین چیزی راه‌اندازی نمی‌کنیم. ما در حال راه اندازی برق کامل با باتری هستیم.»

  • پلت فرم جدید دوج چارجر از موتورهای بنزینی پشتیب، می کند، اما هنوز هیچ برنامه رسمی وجود ندارد

ظرفیت باتری بین 101 کیلووات ساعت تا 118 کیلووات ساعت تکمیل خواهد شد که امکان رانندگی تا 800 کیلومتر بین شارژ را فراهم می کند.

معماری STLA Large نه تنها زیربنای خودروی عضل، جدید دوج خواهد بود، بلکه انواع خودروها و کراس اوورهای آلفارومئو، کرایس، و مازراتی را نیز پایه‌گذاری خواهد کرد.

  • پلت فرم جدید دوج چارجر از موتورهای بنزینی پشتیب، می کند، اما هنوز هیچ برنامه رسمی وجود ندارد

،سکیس ادامه داد: من می توانم کفپوش را بیرون بیاورم. می توانم باتری را بیرون بیاورم. من می توانم یک تونل محور محرک در آنجا قرار دهم. پلتفرم به گونه ای ساخته شده است که بتواند این کار را انجام دهد. ماژولار است.»

  • پلت فرم جدید دوج چارجر از موتورهای بنزینی پشتیب، می کند، اما هنوز هیچ برنامه رسمی وجود ندارد
    دوج چارجر Daytona SRT مفهومی

،سکیس در پاسخ به این سوال که آیا دوج به استفاده از موتور Hurricane در خودروی عضل، نسل بعدی خود فکر کرده است یا خیر، پاسخ داد: “البته که ما این کار را کردیم”.

وقتی روی این موضوع فشار داده شد، ،سکیس گفت: «می‌توانم یک موتور ICE در آن قرار دهم. این بدان م،ا نیست که ما این کار را خواهیم کرد.»

گمانه زنی های آنلاین وجود دارد مبنی بر اینکه دوج در نهایت موتورهای بنزینی را در نسل بعدی خودروهای عضل، خود عرضه خواهد کرد.

موتور Hemi V8، از جمله انواع Hellcat وحشی، به تدریج در سری جیپ به نفع یک خانواده 6 موتور مستقیم 3.0 لیتری توربوشارژ Hurricane کنار گذاشته می شود.

تیم ،سکیس، مدیرعامل دوج، مجدداً تایید کرد درایو و سایر رسانه ها که پلت فرم ماشین بزرگ STLA Charger “یک پلت فرم چند انرژی است” و به این ترتیب “قابلیت راه اندازی موتور ICE را دارد”.

در حال حاضر موتور 3.0 لیتری Hurricane در تریم استاندارد با حدود 298 کیلووات و 610 نیوتن متر در دسترس است، در حالی که نوع ،وجی بالا حداقل 373 کیلووات و 644 نیوتن متر است.




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/new-dodge-charger-platform-supports-petrol-engines-but-no-official-plans-yet

به ،وان مرجع، موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژر مجهز به Charger و Challenger Hellcat Redeye قدرت 594 کیلووات و 959 نیوتن متر دارد.