سوخت همچنین می تواند با استفاده از زیرساخت های موجود حمل شود و هر گونه آسیب زیست محیطی را کاهش دهد.
پورشه متعهد به یک مسیر دوگانه است: e-mobility و eFuels به ،وان یک فناوری مکمل. خانم فرنکل گفت: استفاده از eFuels باعث کاهش انتشار CO2 می شود.
پورشه با همکاری با سوخت های بسیار نوآور (HIF)، که در سال جاری 12.5 درصد از سهام آن را ،یداری کرد، همزمان با عرضه خودروهای برقی، گزینه سوخت مصنوعی را برای موتورهای احتراقی توسعه داده است.
این شرکت میگوید فرآیند تولید سوخت الکترونیکی شامل جذب CO2 از اتمسفر یا از یک منبع بیوژنیک است. سپس هیدروژن سبز با استفاده از الکترولیز تولید میشود و سپس با CO2 در یک راکتور ،یب میشود تا با استفاده از سنتز، سوخت ایجاد شود.
با نگاهی به کل بخش ترافیک، تولید صنعتی سوخت های مصنوعی باید در سرتاسر جهان به سمت جلو حرکت کند.
تولید سوخت مصنوعی قبل از تبدیل شدن به یک راه حل در مقیاس گسترده باید به میزان قابل توجهی افزایش یابد، به گفته پورشه که واحدهای اولیه eFuel عمدتا برای اه، تبلیغاتی استفاده خواهند شد تا زم، که تولید افزایش یابد.
تولید eFuel تنها یکی از جنبه های برنامه پورشه برای خنثی شدن کامل از CO2 تا سال 2030 است و این شرکت می گوید که در حال حاضر بیش از 100 میلیون دلار (150 میلیون دلار) در این ماموریت سرمایه گذاری کرده است.
پورشه میگوید همراه با خودروهای اسپرتی مانند 911 که سر و صدا و احساسات در آن محور تجربه هستند، میتوان از سوختهای الکترونیکی برای کمک به کاهش کربن در مناطق دورافتاده یا بازارهای کمتر توسعهیافته استفاده کرد، جایی که انتقال به انرژی الکتریکی در مقایسه با بازارهای بزرگ جهان کندتر خواهد بود. شهرها
پورشه با کارخانه آزمایشی eFuels نقش پیشرو در این توسعه ایفا می کند.
پورشه پیش بینی کرده است که تولید تا اواسط دهه به 55 میلیون لیتر در سال و تنها دو سال پس از آن به حدود 550 میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.
بیشتر: پر ، آن: eFuels سبز توضیح داده شده است
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/porsche-begins-efuel-،uction-at-chile-plant
پورشه به طور رسمی کارخانه تولید شیلی را برای eFuel مصنوعی خود افتتاح کرده است و این من،ت را با پر ، 911 جشن گرفته است.
خانم فرنکل، عضو هیئت اجرایی تدارکات، گفت که این تلاش eFuel به ،وان بخشی از یک رویکرد دو جانبه برای پایداری، در ارتباط با فشار شرکت به سمت خودروهای الکتریکی کار خواهد کرد.
اولین لیترها در مراسم سوخت گیری پورشه 911 توسط اعضای هیئت اجرایی پورشه، باربارا فرنکل و مایکل اشتاینر استفاده شد.
در مقایسه با سوختهای فسیلی معمولی که بین 30 تا 40 جزء دارند، سوختهای مصنوعی کمتر از 8 جزء دارند.
موارد ناخوشایند کمتری در eFuel پنهان می شوند، بنابراین برای موتورها و محیط زیست بهتر است. پورشه میگوید در مقایسه با نمونههای بدون سرب امروزی، انتشار گازهای گلخانهای را حدود 85 درصد کاهش میدهد.
نیروگاه آزمایشی هارو اونی در پونتا آرناس، شیلی با انرژی باد تامین می شود و در نهایت توسط نیروگاه هایی در ایالات متحده و استرالیا پشتیب، می شود.
پتانسیل eFuels بسیار زیاد است. در حال حاضر بیش از 1.3 میلیارد وسیله نقلیه با موتورهای احتراقی در سراسر جهان وجود دارد. بسیاری از اینها برای دهههای آینده در جادهها خواهند بود و eFuels به صاحبان خودروهای موجود جایگزینی تقریباً خنثی از کربن ارائه میکند.»
در این مرحله آزمایشی اولیه در کارخانه شیلی، پورشه هدف تولید سالانه 130000 لیتر را تعیین کرده است.
پورشه eFuel در ابتدا در پروژههای فانوس دریایی استفاده میشود که این برند میتواند عملکرد سوخت را به نمایش بگذارد، مانند سوپرکاپ پورشه موبیل 1.
کارخانه استرالیایی در ج، برنی، تاسم، واقع خواهد شد و ساخت آن قرار است در سال 2024 آغاز شود، با هدف تولید 100 میلیون لیتر eFuel در سال از اواسط سال 2026.
ج، شیلی، جایی که نیروگاه در آن واقع شده است، حدود 270 روز باد در سال دارد که آن را مک، ایده آل برای توربین های بادی است که با ظرفیت کامل کار می کنند. این گیاه در نزدیکی تنگه ماژلان قرار دارد.
برای مرجع، دپارتمان تغییرات آب و هوایی، انرژی، محیط زیست و آب استرالیا می گوید استرالیا در سال 2021 15500 میلیون لیتر سوخت خودرو مصرف کرده است.