والتر روهرل قهرمان دو دوره رالی جهان، 911 داکار را در آرژپلوگ سوئد آزمایش کرد، زمین آزمایشی که توسط پورشه برای نشان دادن کنترل کشش، هندلینگ و توانایی آن برای حرکت در شرایط برفی در دریاچه یخ زده استفاده میشود.
پورشه از رالی جدید الهام گرفته رونمایی خواهد کرد 911 داکار در نمایشگاه موتور لس آنجلس در 16 نوامبر.
این مدل به دلیل پیروزی پورشه در رالی پاریس-داکار 1984 در 911 تغییر یافته نامگذاری شده است.
911 داکار ادای احترام به یکی از افسانه ای ترین پیروزی های پورشه موتوراسپورت است.
فرانک موزر، معاون رئیسجمهور میگوید: «بهویژه در اینجا، 911 داکار میتواند از مزیتهای مفهومی خود نهایت استفاده را ببرد – ،یبی از وزن کم، فاصله بالاتر از سطح زمین، موتور قدرتمند نصبشده در عقب و فاصله بین دو محور کوتاه، یک تجربه رانندگی هیجانانگیز را ایجاد میکند.» برای خطوط مدل 911 و 718.
پورشه همچنین اخیراً نسخه آزمایشی خود از 911 Carrera 4S را به شیلی ارسال کرده است تا از مرتفعترین آتشفشان جهان، Ojos del Salado، با تغییراتی مانند یک جفت محور پورتال و ضریب دندههای پایینتر صعود کند.
پورشه تنها برندی نیست که یک خودروی اسپرت با سواری بالاتر را آماده می کند. لامبورگینی نسخه جک شده هوراکان خود به نام استراتو را در ماه دسامبر معرفی خواهد کرد.
در رالی پاریس-داکار 1984 رنه متگه و دومینیک لموین پیروز شدند. آنها در یک نسخه چهار چرخ متحرک شاسی بلند 911 توربو به نام 953، از زمین های سخت از تپه های شنی گرفته تا گل و لای عبور ،د.
پورشه 911 داکار را از طریق یک رژیم آزمایشی فشرده با بیش از 500000 کیلومتر رانندگی در ،یبی از زمینها پشت سر گذاشته است.
911 داکار همچنین در دبی شنی و مراکش به سرعت بالا رفت و در گرمای 45 درجه به ارتفاع 50 متری بالا رفت.
نسخه جدید دارای سیستم تعلیق بلند شده و ،تیک های تمام زمینی، و همچنین سوراخ های بینی به سبک 911 GT3 در جلو، روکش قوس چرخ ها و اسپوی، قابل بلند شدن است.
برای مشاهده گا،ی کامل روی ع، کلیک کنید.
حدود 10000 کیلومتر از این آزمایش خارج از جاده در مکانهای نمادین مانند پیست آزمایشی Château de Lastours در فرانسه بود که برای نشان دادن تواناییهای خودرو در یک پیست رالی معمولی استفاده شد.
بیشتر: همه چیز پورشه 911
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/porsche-911-dakar-rally-inspired-model-confirmed
مشخصات پیشرانه و جزئیات مربوط به بهروزرس،هایی که داکار نسبت به استاندارد 911 خواهد داشت هنوز تأیید نشده است، اما راننده توسعه، لارس کرن، گفت: «من از هندلینگ روی سطوح شل بسیار راضی هستم. حتی ABS برای ترمز روی شن بهینه شده است.