او گفت: “هر محصولی که ما طراحی می کنیم باید یک محصول جه، باشد” و خاطرنشان کرد که چین دیگر سنگر سدان سابق نیست زیرا به نظر می رسد همه بازارهای جه، به سمت خودروهای شاسی بلند کشیده می شوند.
ما می خواهیم برای آینده پژو فشار بیاوریم، بنابراین هر بار که یک خودروی جدید طراحی می کنیم، می خواهیم سایه های محافظه کارانه ای را که به آن عادت کرده ایم به چالش بکشیم.
“ما در آینده خواهیم دید که چگونه پیش می رود، اما مردم در حال دور شدن هستند و به دنبال انواع مختلفی از خودروها هستند، اگر بخواهید، و ما تصور می کنیم که افرادی از بخش D به ،وان مثال وارد 408 شوند.
تبر این دو کانورتیبل در بحبوحه انقراض دسته جمعی کانورتیبل های تاشو ف،ی روی سخت رخ داد و برندهای رقیب مانند فورد، اوپل/وا،هال و فول، واگن نیز برندهای خود را کنار گذاشتند.
ماتیاس هوسان، طراح اصلی این برند، گفت اتوموبیل 408 و 508 نمونههایی از استراتژی پژو هستند و استدلال میکنند که هر دو مدل از طراحیهای غیر متعارف برای بخشهای خود برخوردار هستند.
408 جدید “سیلوئت های معمولی چالش برانگیز” است و مدل های آینده پژو به همین ترتیب این کار را خواهند کرد، اگرچه آقای حسن تایید نکرد که آیا پژوهای آینده مانند 408 در بخش های معمولی قرار خواهند گرفت یا خیر.
بنابراین مردم در حال حرکت هستند، اما در حال حاضر ما معتقدیم که آنها پیشنهادهای متفاوتی هستند.
«البته، چه ،ی از آینده خبر دارد؟ اما صادقانه بگویم، فکر میکنم در این مرحله باید بسیار متمرکز باشیم.»
او همچنین خاطرنشان کرد که مشتریان تفاوتهای مشابهی را بین بخشها قائل نیستند که مدیران خودرو انجام میدهند.
اظهارات خانم ،ون بازگشت به کوپهها و کانورتیبلها را رد میکند و بازتاب تغییر صنعت گستردهتر از این سبکهای بدنه است.
«استراتژی ما این است که بسیار بسیار متمرکز باشیم و واقعاً روی جایی که هستیم تمرکز کنیم: بخشهای اصلی، موفقیتهای اصلی ما.
خانم ،ون گفت: “خب، در حال حاضر، 508 بسیار خوب عمل می کند، و من کاملا از آن راضی هستم.”
آقای حسن میگوید: «ما نمیخواهیم دیگر به سدانها یا SUVهای سنتی ،بیده باشیم.
پژو همچنین روند صنعتی گستردهتری را در کشتن افراد غیرمستقیم ون دنبال کرد.
در حالی که به نظر می رسد 408 که اخیراً معرفی شده است، یک لیفت بک سواری بالا، با ادعای خانم ،ون که پژو در بخش های جدید یا خاص رقابت نخواهد کرد، تناقض دارد، مدیر اجرایی خاطرنشان کرد که مشتریان 408 احتمالاً از بخش های کوچک و متوسط موجود هستند.
طراح اصلی این برند گفت که 508 فعلی که در سال 2018 عرضه شد، شروعی برای “تکامل خودروهای سدان سنتی” با استایل شیک و کوپه مانند آن بود.
پژو بر روی بخش های حجمی در حال حرکت به جلو تمرکز خواهد کرد، اما مدل های آن ،وما از ال،ای مشابه با رقبای خود پیروی نمی کنند.
خودروهای MPV که زم، در اروپا بسیار داغ بودند، با افزایش محبوبیت خودروهای شاسی بلند به طور قابل توجهی کاهش یافتند.
اما لیندا ،ون، مدیرعامل پژو، بازگشت این برند به عرضه محصولات خاص مانند کوپه و کانورتیبل یا ورود آن به بخشهای جدید را رد کرد.
تولید کوپه RCZ در سال 2015 با آ،ین نمونه های فروخته شده در اینجا در سال 2016 به پایان رسید. 308 CC کانورتیبل نیز در همین زمان از بین رفت و مدل کوچکتر 207 CC در سال 2012 متوقف شد.
ما در یک استراتژی خاص نیستیم. خانم ،ون گفت: بنابراین ما به شدت در حال شناسایی دقیقاً جایی هستیم که ما به آن است،های سود و حجم می گوییم، غلظت حجم در کجا وجود دارد و موقعیت من، برای پژو کجاست. اتوموبیل.
در مقابل، 308 که اخیراً معرفی شده است، یک هاچ بک یا شبح واگن نسبتاً معمولی را حفظ می کند، در حالی که کراس اوورهای 2008، 3008 و 5008 عمدتاً از همان فرمول طراحی اولیه مانند کراس اوورهای کوچک و متوسط رقیب پیروی می کنند.
در حالی که رقبایی مانند فورد و اوپل/وا،هال از بخش خودروهای سواری سایز متوسط در اروپا خارج شده اند، پژو پیشنهاد کرده است که 508 آن ممکن است باقی بماند.
“بنابراین من در موقعیتی قرار نخواهم داشت – و مطمئن هستم که ،ی از من می خواهد – کابریولت یا کوپه داشته باشم. یا قراره چیز دیگه ای داشته باشم؟ و من همیشه مردم را ناامید می کنم زیرا، می د،د، این استراتژی ما نیست.
در بازارهای دیگر، پژو هنوز جابجایی افراد را می فروشد، اما اینها بر اساس محدوده وانت تجاری آن است.
این برند دارای سابقه ای غنی از مدل های جذاب دو در مانند 504 کوپه و کابریولت و 406 کوپه است، اما از آ،ین باری که پژو یک کوپه یا کانورتیبل ارائه کرده است، چندین سال می گذرد.
او 408 را “نژاد جدیدی از خودرو” نامید که نه سدان است و نه SUV، بلکه یک وسیله نقلیه “فضای سفید” برای نشستن است، با ارتفاع سواری بالا اما خط سقفی خشن برای کارایی بیشتر و ظاهری اسپرت تر.
5008 از یک طراحی MPV مانند به یک کراس اوور معمولی تر در نسل های دوم خود تبدیل شد، در حالی که 1007 کوتاه مدت – هرگز در اینجا فروخته نشد – در سال 2009 از بین رفت.
او همچنین اضافه کرد که این برند «نمیخواست فقط یک کراس اوور سدان با قطعات پ،تیکی روی آن بسازد».
او خاطرنشان کرد که پژو 208 پرفروشترین خودروی اروپا است، در حالی که همتای الکتریکی آن e-208 پرفروشترین خودروی برقی اروپا است.
بیشتر: چه اتفاقی برای کانورتیبل مقرون به صرفه افتاد؟
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/peugeot-to-offer-unconventional-designs-in-existing-segments
مدلهای جانشین بلندپایه مانند کاسکادای جنرال موتورز که تحت برندهای بیوک، هولدن، اوپل و وا،هال فروخته میشد، متعاقباً از بین رفتند و تعداد کمی از کانورتیبلهای مقرون به صرفه باقی ماندهاند.