چرا آلفارومئو به یک خودروی اسپرت نیاز مبرم دارد و چه باید باشد؟
دلیل دیگر این است که یک پلت فرم FR برای توسعه از یک پلت فرم موتور وسط مانند آنچه 4C بود. در حالی که، از نظر فنی، پلت فرم 4C می تواند برای مدل عملکرد آینده نیز استفاده شود، استفاده از طرح ک،یک FR پیشنهاد مقرون به صرفه تری را ایجاد می کند.
باید دارای توربو چهار جولیا باشد
علاوه بر این، شرکت خواهر آلفا، فیات، دارای فیات 124 است که نه تنها پلتفرمی مش، با مزدا MX-5 میاتا دارد، بلکه در همان خط تولید در ژاپن نیز ساخته شده است. در حالی که تولید 124 اسپایدر در سال 2020 متوقف شد، می توان از همان پلت فرم مزدا برای یک خودروی اسپورت آلفارومئو در آینده استفاده کرد. در حقیقت، در سال 2014، شایعاتی در مورد آلفارومئوی جدید منتشر شد که پلتفرم مش،ی با مزدا میاتا دارد.. همانطور که دیر معلوم شد، این پلتفرم برای پشتیب، از Fiat 124 Spider استفاده خواهد شد، اما از نظر تئوری هنوز یک گزینه است، به خصوص پس از ژان فیلیپ ایمپاراتو، مدیرعامل Stellantis به بازگشت پلاکهای GTV و Duetto اشاره کرد.، سال گذشته
این باید یک پلت فرم موتور جلو و دیفرانسیل عقب باشد
بازاریابی نشان به خوبی با آلفارومئو من، است، به خصوص با توجه به رکورد کلی اطمینان این برند، که در مقایسه با مزدا خیره کننده نیست. به علاوه، آیا خوب نیست که بد،د آلفای شما واقعاً قابل اعتماد است، به لطف مزدا بودن زیر آن؟ با توجه به اینکه Stellantis سخت برای برقیسازی کار میکند و در حال حاضر دارای چهار پلتفرم مختلف و م،ار EV است، دیدن یک خودروی اسپرت EV از آلفارومئو نیز دور از ذهن نیست.
منبع: https://www.tops،d.com/cars/why-alfa-romeo-is-in-desperate-need-of-a-sports-car-and-what-it-s،uld-be-ar196828.html
با این اوصاف، در حال حاضر یک موتور آلفا وجود دارد که تمام جعبه ها را علامت می زند. موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار خطی موجود در مدلهای جولیا و استلویو، از ابتدا برای استفاده در موتور جلو، پلتفرم دیفرانسیل عقب، در حالی که به صورت طولی در ،مت موتور قرار میگیرد، طراحی شده بود. علاوه بر این، موتور برای پوشش استاندارد آلایندگی یورو 6d به روز شد.
اگر آلفارومئو بخواهد به خاطر سود از تصویر علاقه مندان چشم پوشی کند، اما همچنان یک خودروی اسپورت هیجان انگیز در خط تولید داشته باشد، مقرون به صرفه ترین مسیر این است که به سادگی همان کاری را که فیات با 124 اسپایدر انجام داد، تکرار کند. ما قبلاً می د،م که نسل بعدی MX-5 به ریشه های خود وفادار خواهد ماند و تا سال 2030 از هیچ گونه برقی سازی استفاده نخواهد کرد.
باید جمع و جور و سبک باشد
با قرار گرفتن آلفارومئو در موقعیتی که در حال حاضر در آن قرار دارد، کاهش هزینه ها در بخش هایی که کمترین سود را به همراه دارند، گامی منطقی به جلو است. با این اوصاف، اگر قرار است یک خودروی اسپورت آینده از آلفارومئو تولید شود، باید از طرح ک،یک، موتور جلو، دیفرانسیل عقب (FR) برخوردار باشد. قبلاً اشاره کردیم که پلت فرم مزدا میاتا انتخاب منطقی برای یک خودروی اسپرت جدید آلفارومئو خواهد بود زیرا به راحتی در دسترس است.
در حالی که علاقه مندان به خودرو بخش بسیار کمی از بازار را به خود اختصاص می دهند، وجود یک خودروی اسپرت در خط تولید نشان می دهد که علیرغم حرکت به سمت مدل های معقول تر، آلفارومئو همچنان به علاقه مندان اهمیت می دهد. حتی تویوتا که بیشتر به خودروهای مسافربری خسته کننده و قابل اعتماد شهرت دارد، 86 را معرفی کرد. با این گفته، ساخت یک ابرخودروی کامل برای آلفارومئو چندان منطقی نیست، بنابراین یک مدل جمع و جور و سبک وزن منطقی تر خواهد بود. این امر به ویژه زم، صادق است که در نظر بگیرید فراری، لامبورگینی و پاگ، به طور محکم بخشهای خودروهای اسپرت و سوپراسپرت در ایتالیا را اشغال کردهاند.
در یک خودروی اسپرت سبک وزن، موتور شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت (97 کیلومتر در ساعت) زیر پنج ث،ه را ارائه میکند. وجود القایی اجباری نیز موتور را تیونر دوستتر میکند و نمونههایی از توربو-فور وجود دارد که به طور قابل اعتمادی بیش از 300 ، بخار قدرت را با حالتهای اولیه و تیونینگ فشار میدهد.
باید همراه با دفترچه راهنما باشد
بر ،ی پوشیده نیست که مانند بسیاری از خودروسازان دیگر، آلفارومئو از خودروی باشکوه ZF و 8 سرعته اتوماتیک استفاده می کند. گیرب، آلم، نیازی به معرفی ندارد و حتی با عملکرد برخی از واحدهای دوکلاچه مطابقت دارد. با این حال، یک خودروی اسپرت قابل دستیابی که بر روی راننده نیز متمرکز است، باید گزینه دستی شش سرعته را داشته باشد. آلفارومئو ارائه پدال سوم را در سال 2017 متوقف کرد، اما می د،م که این شرکت ایتالیایی جعبه دنده ای دارد که می تواند توربو گشتاور 4 خطی را کنترل کند. Getrag G217، شش سرعته دستی، به ویژه، در نسخه های چهار خطی مورد استفاده قرار گرفت در حالی که یک ZF S6-53 برای Quadrofoglio با موتور V-6 ارائه شد.
ممکن است در نهایت یک مزدا MX-5 دوباره بدنه شده دیگر باشد
ممکن است فکر کنید که موتور آلفارومئو 4C با قدرت 241 ، بخار (177 کیلووات) در 6000 دور در دقیقه و 258 پوند فوت (350 نیوتن متر) در دور موتور 2250 تا 4250 دور در دقیقه، کاندیدای من،ی است، اما چند مشکل در این زمینه وجود دارد. اولاً، موتور هرگز در موتورهای جلو و دیفرانسیل عقب مورد استفاده قرار نگرفت و برای انطباق با طرح FR نیاز به توسعه بیشتری داشت. توربو چهار کوچک فقط به صورت عرضی در جلو (Giulietta QV) و در طرح موتور عقب و وسط (4C) قرار گرفته است. علاوه بر این، موتور یورو 6 را پوشش می دهد و برای پوشش دادن آ،ین استاندارد آلایندگی یورو 6d نیاز به تلاش بیشتری دارد.
حتی مهمتر از آن، برای یک خودروی اسپرت، موتور 2.0 لیتری توربو چهار از کارخانه با قطعات داخلی جعلی تولید می شود. همچنین در دو ،وجی مختلف موجود است. در شکل کمتر، 200 ، بخار (147 کیلووات) در دور موتور 4500 دور در دقیقه شبیه دیزل و 243 پوند فوت (330 نیوتن متر) در 1750 دور در دقیقه تولید می کند. مدل قدرتمندتر به 280 ، بخار (206 کیلووات) در 5250 RPM و 295 پوند فوت (400 نیوتن متر) در 2250 RPM می رسد.