تصمیم اشکودا استرالیا باعث می شود تا دیگر برندهای گروه فول، واگن به ،یداران محلی PHEV پاسخ دهند. Cupra در حال حاضر Leon VZe و Formentor VZe را دارد، فول، واگن قصد دارد گلف، تیگوان و توارگ PHEV را معرفی کند و آئودی نیز Q5 PHEV را معرفی می کند.
اشکودا اکتاویا و سوپرب در حال حاضر با پیشرانههای PHEV در خارج از کشور عرضه میشوند و نسل بعدی کودیاک که اوا، امسال معرفی میشود، یک آپشن PHEV نیز خواهد داشت.
اشکودا استرالیا هنوز زمان عرضه Elroq را در استرالیا تایید نکرده است، اما آقای ایرمر گفت که ممکن است بیش از دو تا سه سال دیگر باقی بماند.
در سطح جه،، این برند همچنین در حال آماده شدن برای اولین بار جدید خودروهای برقی بین سالهای 2024 و 2026 است و آقای ایرمر میگوید که برخی از آنها در «مرحله نسبتاً اولیه مفهوم طراحی» هستند و برخی دیگر تقریباً به راهاندازی و طراحی نزدیک هستند.
“[PHEV technology] فقط در Octavia و Superb موجود بود، اما اینها بخش های بزرگی در استرالیا نیستند، بنابراین شاید در نسل قبلی ما ممکن بود این کار را انجام دهیم، اما آنجا نبود. اکنون در دسترس است، و فکر میکنم میتوانم بگویم کشتی به راه افتاده است.
با توجه به معافیتهای مالیاتی بر مزایای جانبی (FBT) برای PHEVها که از اول آوریل 2025 در استرالیا منقضی میشوند، آقای ایرمر میگوید «زمان کافی نبود» و برند ترجیح میدهد «مستقیماً روی BEV تمرکز کند».
اشکودا استرالیا تایید کرده است که مدل های هیب، پلاگین (PHEV) را به صورت محلی ارائه نخواهد کرد و قصد دارد با عرضه ،اک در سال 2024 مستقیماً به سمت وسایل نقلیه الکتریکی بپرد.
بنابراین ما برای یک انطباق بسیار سریع، انطباق برای آن آماده هستیم، اما اگر کمی بیشتر طول بکشد، از آن خارج می شویم.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/why-skoda-australia-wont-bother-with-plug-in-hybrids
پس از ورود Enyaq در سال 2024، انتظار می رود که Elroq به ،وان جایگزینی برای Karoq معرفی شود.
آقای ایرمر در پاسخ به سوالی درباره برنامههای ICE اشکودا گفت: «من فکر میکنم چیزی که اکنون مید،م این است که میتو،م بگوییم که در دهه 2030 خواهیم بود، میتو،م محصولی ارائه کنیم.
همیشه قرار بود این یک فناوری پل زدن باشد و من فکر میکنم ما در آن سوی پل ایستادهایم.»
یک استیشن واگن الکتریکی و یک شاسی بلند سه ردیفه بزرگتر که در حال حاضر به ترتیب Combi و Space نامیده می شوند، قرار است در سال 2026 وارد اروپا شوند.
اشکودا اولین مدل تمام الکتریکی خود را در استرالیا به نام Enyaq در سال 2024 عرضه خواهد کرد – حدود سه سال پس از آغاز تحویل در اروپا.
با این حال، فروش PHEV در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هنوز 18 درصد افزایش داشته است. با این حال، واضح است که خودروهای برقی همچنان به افزایش شکاف خود با PHEV ادامه می دهند، زیرا فروش آنها 275.2 درصد افزایش یافته است.
نتیجه خودروهایی بود که منابع بیشتری را برای تولید مصرف می،د و سوخت بیشتری را نسبت به خودروهای احتراقی مشابه مصرف می،د.
این برند تا سال 2026 شش وسیله نقلیه الکتریکی دارد که «تمام بخشهای خودرویی که به مشتریان ما مرتبط هستند را پوشش خواهند داد».
این برند هیچ هدف روشنی برای عرضه صرفاً برقی ندارد و آقای ایرمر می گوید که در این مرحله اشکودا استرالیا قصد دارد مدل های ICE را در کنار خودروهای برقی خود تا دهه 2030 عرضه کند.
او گفت که تقاضای PHEV بدون مشوق های ،تی در اروپا رو به کاهش است و به اتهاماتی اشاره کرد که بسیاری از مالکان PHEV در آنجا آنها را به ،وان خودروهای شرکتی می گیرند و به دلیل داشتن کارت سوخت از آنها پول نمی گیرند.
تا سال 2027 اشکودا در مجموع 5.6 میلیارد یورو (9.26 میلیارد دلار استرالیا) در خودروهای برقی سرمایه گذاری خواهد کرد.
اسپیس حدود 4.9 متر طول دارد – حدود 200 میلی متر طول، تر از کودیاک فعلی – و هفت صندلی ارائه می دهد.
اما اجازه دهید با آن روبرو شویم، همه چیز از پنج سال به بعد، برنامه ها را می توان با توجه به نیازها تنظیم کرد.
یکی از سخنگویان اشکودا استرالیا گفت: «تاخیرهایی برای Enyaq وجود داشت، اما Enyaq پیگیری سریع را برای بقیه آسانتر کرده است. CarExpert.
به گفته مدیر عامل اشکودا استرالیا، مایکل ایرمر، پلاگین هیبریدها یک «فناوری پلسازی» هستند و فقط در اروپا به فروش میرسند زیرا «برنامه تشویقی قوی ،تی پشت سر آنها بوده که باعث موفقیت آنها شده است».
بر اساس اطلاعات فروش VFACTS، از ژانویه تا می 2023 تنها 2797 PHEV در استرالیا فروخته شد، در مقابل 29293 خودروی هیب، معمولی و 32050 خودروی الکتریکی خالص.