چرا با وجود دوربین های کنترل سرعت و خودروهای ایمن تر، عوارض جاده های استرالیا بیشتر از همیشه است؟

در مناطق بسیار بدتر از شهرها است. طبق گزارش اوج باشگاه‌های اتومبی،، مستقر در استرالیا، استرالیایی‌های مناطق کم‌جمعیت منطقه‌ای تقریباً پنج برابر بیشتر از ،نان مناطق شهری در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

  • چرا با وجود دوربین های کنترل سرعت و خودروهای ایمن تر، عوارض جاده های استرالیا بیشتر از همیشه است؟

آقای بردلی گفت: “این به رانندگان و مالیات دهندگان این امکان را می دهد تا قضاوت کنند که چه چیزی اشتباه است و اقدامات موثر ایمنی جاده را راهنمایی می کند.”

با وجود ت،یر خودروهای جدید و ایمن تر، تلفات جاده ای استرالیا همچنان به افزایش خود ادامه می دهد و به ویژه مرگ عابران پیاده یک منطقه نگران کننده است.

بی‌م،ی است که ،ت‌ها اه،ی را برای ایمنی جاده‌ها بدون انتشار داده‌های مرتبط در مورد اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی ناموفق است، تعیین کنند.»

در حالی که ممکن است احتمال داشته باشیم که این به دلیل پایان قرنطینه باشد، آ،ین آمار مرگ و میر عابران پیاده بالاتر از دوره قبل از کووید (163 در مقابل 159) است.

داده‌های معاصر دفتر اقتصاد تحقیقات زیرساخت و حمل‌ونقل نشان می‌دهد که نرخ سرانه مرگ و میر جاده‌ای برای استرالیایی‌های منطقه‌ای در سال 2022، 10.6 مرگ به ازای هر 100000 نفر بود، در حالی که نرخ متناظر برای استرالیایی‌های شهری 2.24 مرگ در هر 100000 نفر بود.

علاوه بر درخواست برای شفافیت بیشتر داده ها، AAA همچنین خواستار اصلاح بودجه جاده ای است و اساساً تضمین می کند که هر درصد از درآمد مالیات غیر مستقیم سوخت به جاده ها بازگردد.

در حالی که خودروهای جدید ایمن تر می شوند، افراد بیشتری در جاده های محلی جان خود را از دست می دهند. تلفات جاده‌ای در تقویم سال 2018 1135 نفر بود، در حالی که در سال 2022 به 1192 نفر رسید. ارقام مرگ و میر در سه ماهه اول سال 2023 دوباره 4 درصد بیشتر است.

AAA ادعا می کند که ما مرگ و میر جاده ای را بر اساس نوع وسیله نقلیه، ،ت، سن و منطقه داریم، اما اطلاعات بسیار دقیق تری وجود دارد که می تواند به تنظیم سیاست کمک کند.

داده‌های ،تی نشان می‌دهد که تعداد کشته‌شدگان در جاده‌های استرالیا در طول مارس ۲۰۲۳، ۱۰۷ نفر بوده است، در حالی که دوره ۱۲ ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۳، شاهد ۱۲۰۴ مرگ و میر جاده‌ای بوده است.

این پیشرفت بار دیگر انجمن اتومبیل استرالیا (AAA) را بر آن داشت تا اطلاعات عمومی دقیق تری را در مورد آسیب های جاده ای درخواست کند تا به اتخاذ سیاستی که به روند نگران کننده رسیدگی می کند کمک کند.

ما می د،م که مرگ و میر عابران پیاده در 12 ماه منتهی به 31 مارس 22.6 درصد افزایش یافته است. اما ما دلایل این افزایش را نمی د،م.»

  • چرا با وجود دوربین های کنترل سرعت و خودروهای ایمن تر، عوارض جاده های استرالیا بیشتر از همیشه است؟

در حالی که افزایش مرگ و میر در جاده ها در گروه های مختلف کاربران جاده ردیابی شد، افزایش هشدار دهنده ای در مرگ و میر عابران پیاده مشاهده شد که 22.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

مایکل بردلی، مدیر عامل AAA، گفت: «تلفات هنوز در حال افزایش است، اما ما هنوز هیچ داده ملی در مورد علل تصادف، جراحات جدی، کیفیت جاده، یا جزئیات افراد و وسایل نقلیه درگیر نداریم.»

AAA بدنه اوج برای باشگاه های اتومبی،، مستقر در ایالت مانند NRMA و RACV است.

مرگ و میر جاده ای بر اساس مناطق 1 آوریل 2022 تا 31 مارس 2023، در مقایسه با مدت مشابه در سال های گذشته:

صلاحیت قضایی آوریل 2022-مارس 2023 افزایش سالانه %
NSW 289 0.0٪
QLD 281 افزایش 1.8٪
VIC 259 افزایش 9.7٪
WA 180 بالاتر از 16.9
بر 93 افزایش 9.4٪
که 48 افزایش 9.1٪
NT 37 کاهش 14.0٪
عمل کنید 17 افزایش 70.0٪
منبع: AAA

همانطور که قبلاً گزارش داده‌ایم، بودجه ارائه شده در سال 2023-2024 AAA از ،ت استرالیا می‌خواهد که بودجه جاده‌ای فدرال به ایالت‌ها و مناطق را مشروط به «شفافیت بیشتر داده‌های تصادفات جاده‌ای ،تی» کند.

این ارقام به م،ای افزایش 2.3 درصدی و 5.9 درصدی نسبت به دوره های مشابه در سال/های قبل است که در این رقم اخیر معادل 67 کشته بیشتر است.

تلفات جاده ای توسط کاربر جاده از 1 آوریل 2022 تا 31 مارس 2023 در مقایسه با مدت مشابه در سال های گذشته:

گروه کاربر جاده آوریل 2022-مارس 2023 افزایش سالانه %
راننده 557 افزایش 2.2٪
مسافر 189 افزایش 3.8٪
عابر پیاده 163 افزایش 22.6٪
موتورسوار 246 افزایش 7.0٪
دوچرخه سوار 40 افزایش 2.6٪
منبع: AAA




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/why-is-australias-road-toll-is-higher-than-ever-despite-s،d-cameras-and-safer-cars

همه گروه‌های سنی (از 8 تا 16 سال تا بالای 75 سال) درصد افزایش را تجربه ،د، همانطور که هم مردان (3.8 درصد به 885 مرگ) و هم ،ن (12.8 درصد به 318 مرگ) افزایش یافتند.

  • چرا با وجود دوربین های کنترل سرعت و خودروهای ایمن تر، عوارض جاده های استرالیا بیشتر از همیشه است؟

بر اساس تحقیقات آن، تنها 54 درصد از مالیات غیر مستقیم در پروژه های حمل و نقل زمینی در دهه گذشته مجدداً سرمایه گذاری شده است.