ما اخیراً در مورد کد منحصربهفردی که تسلا برای شناسایی بدنه تست تصادف منطقه به خودروهای خود اضافه کرده است، گزارش دادهایم (و میتو،د جدیدترین کدهای مربوط به آن را اینجا ببینید).
در بررسی این کد اضافی، شواهدی را کشف کردیم که نشان میدهد تسلا در حال بهروزرس، سفتافزار خودروهایی است که برای آزمایش تصادف پس از ،وج از کارخانه و قبل از آزمایش تصادف توسط بدنه تست تصادف، بهروزرس، میشوند.
کاربر توییتر سبزاو که بهخاطر افشای انحصاری ویژگیهای آتی تسلا بر اساس کدهای مستقر در وسایل نقلیه در بهروزرس،های هوایی شهرت دارد، پس از بهدستآوردن مجموعهای از رایانهها از خودروهای تست تصادف که دارای کد توسعه منحصربهفرد بودند، این ناهنجاری را کشف کرد.
سبز به طور انحصاری با CarExpert صحبت کرد و به ما گفت که کد توسعه چیزی نیست که در هر وسیله نقلیه ای که متعلق به یکی از مردم است پیدا کنید.
“در واحدهایی که من دریافت کردم، به نظر می رسد برخی از سیستم عامل ها نادر هستند یا حتی در جستجوی عمومی وجود ندارند. در حالی که همیشه نمیتوان گفت که این سیستمافزار توسعهدهنده است، آنهایی که در جمعآوریکنندههای میانافزار مختلف مانند Teslascope و Teslafi ظاهر نمیشوند، حداقل بسیار نادر هستند تا جایی که هیچ یک از خودروهای شرکتکننده در این سرویسها و هیچ، آنلاینی هرگز به آنها اشاره نکرده است. یا یک «ساختهای ویژه/یکبار» کامل،» سبز گفت.
چگونه می کند سبز آیا مید،د تسلا سفتافزار توسعهدهنده را در خودروهایی که برای تست تصادف و تست کمک ایمنی قرار دارند آپلود کرده است؟ آنها در واقع به طور تصادفی با مجموعه ای از کامپیوترهای مدل X و مدل 3 مواجه شدند که از وسایل نقلیه آزمایش تصادف ت،یب شده حذف شده و سپس در بازار آزاد اروپا فروخته شده بودند.
هنگامی که آنها سفتافزار را جدا می،د، ضبطهایی را از رایانهها کشف ،د که آزمایشهای ،ابی را نشان میداد. این فیلم با فیلم عمومی منتشر شده توسط Euro NCAP از تست های تصادف مطابقت دارد. این رایانهها با این فیلمها سپس سفتافزار توسعهای را دریافت ،د که هرگز در وسایل نقلیه عمومی تسلا مستقر نشد.
این سیستم عامل توسعه بر روی یکی از خودروهای تسلا مدل X آزمایش شده در سال 2019 و در تصادف مدل 3 که در سال 2019 آزمایش شده بود، یافت شد. حتی برخی از رایانهها از همان منبع به دست آمده بودند که شواهدی از سیستم عامل تغییر یافته را نشان میدادند.
برخی از رایانههای دیگر تا آنجا که من میبینم هیچ حادثهای نداشتهاند، اما از همان منبعی تهیه شدهاند که رایانههایی را که تستهای تصادف ضبط شده را ارائه کرده است. [on video] و آنها ویژگیهای مش، مختلفی را با رایانههای آزمایششده تصادف به اشتراک گذاشتند، مانند مراحل آمادهسازی ویژه برای اطمینان از اینکه پرسنل تسلا میتوانند از راه دور به روشی بسیار آسانتر از یک خودروی تولیدی معمولی به آنها دسترسی داشته باشند.» سبز گفت.
سبز تایید کرد که در حالی که اصلاح سیستم عامل وسیله نقلیه بر تست تصادف فیزیکی تاثیر نمی گذارد، این پتانسیل را دارد که نحوه عملکرد خودرو را در طول تست کمک ایمنی تغییر دهد.
“علاوه بر این، مایلم به این نکته اشاره کنم که نسخه سیستم عامل در یک وسیله نقلیه تست تصادف تا زم، که وسیله نقلیه تست تصادف برای تست های دیگر قبل از تست تصادف استفاده نشده باشد، اهمیتی ندارد. این به این دلیل است که در طول تست تصادف، خودروها تحت قدرت خود کار نمی کنند و تمام سنسورهای سمت ضربه به ،وان بخشی از پروتکل پوشش داده شده است، بنابراین سیستم عامل نباید بتواند بر نتیجه آن تست ها تأثیر بگذارد. جایی که سیستم عامل می تواند بر نتیجه تأثیر بگذارد سناریوهای مختلف آزمایش ADAS مانند ترمز اضطراری برای اتومبیل ها و عابران پیاده و موارد مشابه است. سبز.
ما میخواستیم درک بهتری از این که چرا این اتفاق میافتد و اینکه چگونه وسایل نقلیه اصلاحشده نماینده خودرویی هستند که مشتری میتواند ب،د، داشته باشیم. و پاسخ ها ما را شگفت زده ،د. به دنبال سؤالات ما، Euro NCAP تحقیقاتی را آغاز کرد و پاسخهایی را که ما دنبال میکردیم دریافت کرد.
«تا به امروز، اینها [investigations] آلد ویلیامز، مدیر برنامه Euro NCAP، گفت: «بهطور عمده روی ارتباط بهروزرس،های نرمافزار تسلا با تاریخچه شناخته شده خودروهای آزمایشی، انتشار رتبهبندیها و توافقهای انجام شده با تسلا قبل از انجام آزمایش تمرکز کردهاند.
یورو NCAP به سازندگان اجازه می دهد تا وسایل نقلیه خود را تا زم، که آزمایش می شوند به روز کنند. این به نفع ،یداران خودرو است که سازندگان باید به دنبال ارائه پیشرفتهترین و با بهترین عملکرد سیستمهای موجود باشند. با این حال، Euro NCAP ایجاب می کند که خودروهای آزمایش شده باید مشابه خودروهای تولید شده در زمان انتشار رتبه ایمنی باشند.
بر اساس Euro NCAP، رتبه بندی خودرو فقط برای خودروهایی اعمال می شود که هر یک از ویرایش های نرم افزاری یا سخت افزاری انجام شده توسط سازنده قبل از آزمایش را برآورده می کنند و اغلب یک VIN در وب سایت Euro NCAP برای نشان دادن نحوه و زمان اعمال رتبه ذکر می شود.
در مورد تسلا و خودروهایی با نرمافزارهای قابل بهروزرس،، هر بهروزرس، نرمافزاری که مربوط به آزمایشهای ایمنی است که میتواند بهطور عطف به م،ق روی یک وسیله نقلیه اعمال شود، به آن امتیاز ایمنی را میدهد.
ما از Euro NCAP خواستیم تا به طور خاص تأیید کند که آیا بهروزرس،هایی که تسلا برای دستیابی به نتایج تست بالا برای خودروهای خود انجام داده است، واقعاً به ،وان بخشی از رتبهبندی در حال اجرا به خودروهای مشتریان رسیده است یا خیر.
به گفته آلد ویلیامز، مدیر برنامه Euro NCAP، توالی وقایع اینگونه رخ داده است.
«تا کنون، Euro NCAP توانسته است زمان بندی به روز رس، های نرم افزار را با انتخاب و آزمایش خودروها، و انتشار رتبه بندی ها، برای مدل 3، مدل X و مدل Y مطابقت دهد. خودروها مشابه بوده اند و به شرح زیر است… و Euro NCAP می تواند تأیید کند که به روز رس، های نرم افزاری ساخته شده توسط تسلا با ج، زم، تعیین شده مطابقت دارد:
- خودروها در حال تولید هستند و در اختیار مشتریان قرار می گیرند
- خودروهایی تولید میشوند که Euro NCAP از آنها بهطور تصادفی خودروهای آزمایشی را انتخاب میکند
- نرم افزار این خودروها مانند سایر خودروها در انتهای خط تولید به روز می شود. این یک روش استاندارد تولید برای اطمینان از اینکه خودروهایی که از خط خارج می شوند دارای آ،ین نرم افزار نصب شده هستند، است.
- Euro NCAP خودروها را برای آزمایش انتخاب می کند. این کار به صورت تصادفی از انتخاب خودروهای ارائه شده توسط تسلا انجام می شود. در زمان انتخاب، تسلا نمی داند که از کدام خودرو برای کدام تست استفاده خواهد شد.
- همزمان با تسلای فوق، آزمایشهای خود را برای اصلاح و بهینهسازی عملکرد خودرو در تستهای «رسمی» آینده Euro NCAP ادامه میدهد. Euro NCAP یکی از طرفهای آزمایشهای توسعه خود تسلا نیست.
- در نقطه ای نزدیک به شروع آزمایش رسمی Euro NCAP، نرم افزار “یخ زده” است. تسلا شروع به عرضه نرم افزار جدید توسط OTA برای وسایل نقلیه مشتریان می کند، فرآیندی که ممکن است چند هفته طول بکشد (به دلیل تعداد خودروهایی که باید به روز شوند).
- تقریباً در همان زمان، خودروهای آزمایشی Euro NCAP نیز با همین نرم افزار به روز می شوند.
- آزمایشهای رسمی انجام میشود و بر اساس نتایج آن آزمایشها رتبهبندی ایجاد میشود.
- آزمایش ممکن است چندین هفته طول بکشد و بازرسی و پیگیری پس از آزمون نیز زمان می برد. از شروع آزمایش تا انتشار نتیجه ممکن است حدود سه ماه طول بکشد.
- قبل از انتشار نتیجه، تسلا نرم افزار جدید را در خودروهای تولیدی عرضه می کند. خودروهایی که قبل از تولید بهروزرس، تولید شدهاند توسط OTA بهروزرس، میشوند.
- Euro NCAP رتبه بندی خود را با آزمایش خودروها با همان نرم افزاری که در خودروهای تولیدی استفاده می شود و به طور گذشته در خودروهای ساخته شده قبلی به کار گرفته شده است، منتشر می کند.
بنابراین به نظر میرسد که تسلا در واقع از تستهای تصادف بدنه برای بهبود بیشتر خودروهایی که مشتریان ،یداری می،د استفاده میکند و این بهروزرس،ها را بهصورت رایگان برای مشتریان به،وان بهروزرس،های هوایی ارائه میکند.
در حالی که Euro NCAP اذعان میکند که قادر به تأیید محتوای کد توسعه در خودروهای آزمایشی نیست، تسلا به آنها اطمینان میدهد که ،اصر کد توسعه مرتبط با ایمنی به ،وان بخشی از بهروزرس،های هوایی برای مشتریان مستقر شدهاند.
به گفته ویلیامز، Euro NCAP امیدوار است نسخه های آزمایش شده نرم افزار را در آینده منتشر کند تا به همسویی بهتر ویژگی ها و نرم افزار برای مشتریان کمک کند.
داستان قبلی ما در رابطه با پیدا شدن تسلا توسط کاربر توییتر سبز با افزودن کد اضافی به وسایل نقلیه که بدنه آزمایشی محلی را نشان میدهد – ی،ی ‘euroncap’، ‘ancap’ و غیره – میتو،د درباره دلیل اضافه شدن این کد و تأثیر آن بیشتر بد،د. در داستان اصلی ما روی وسایل نقلیه وجود دارد.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/why-tesla-modified-cars-just-prior-to-lab-based-crash-tests