چرا جانشین لکسوس LFA به این نام عمل نمی کند
انتشار: مرداد 19، 1401
بروزرسانی: 29 فروردین 1404

چرا جانشین لکسوس LFA به این نام عمل نمی کند

در این زمینه، ل،وس کانسپت الکتریکی شده اسپرت، به دلایل واضح، فاقد موسیقی متن حماسی نسل قبلی خود با موتور ICE است. حتی اگر آنها هانس زیمر را سوار کنند، مانند کاری که BMW برای "صدای موتور" مصنوعی خود انجام داد، باز هم مهم نیست.

ابرخودروی الکتریکی ل،وس احتمالا کندتر خواهد شد

موتور البته یکی از اصلی ترین چیزهایی بود که LFA را به یک خودروی خارق العاده تبدیل کرد. برای توصیف V-10 4.8 لیتری تنفس طبیعی طراحی شده توسط یاماها از کلماتی مانند زنده و حساس استفاده شد. این سوپراسپرت ژاپنی با قدرت 552 ، بخار (412 کیلووات) در 8700 دور در دقیقه و گشتاور 354 پوند فوت (480 نیوتن متر) در 6800 دور در دقیقه، توانست شتاب صفر تا 97 کیلومتر بر ساعت را در 3.6 ث،ه انجام دهد. حدا،ر سرعت 202 مایل در ساعت (325 کیلومتر در ساعت).

موسیقی متن

من به اندازه کافی خودروهای برقی رانندگی کرده ام که بدانم علیرغم قدرت ،وجی آنها، آنها از حدا،ر سرعت بالای همتایان مجهز به ICE خود برخوردار نیستند. این به خاطر این واقعیت است که باتری ها در سرعت معینی بسیار ناکارآمد می شوند تا جایی که 10 مایل در ساعت (16 کیلومتر در ساعت) بیشتر ممکن است 25 درصد انرژی بیشتری نیاز داشته باشد. در این برهه از زمان، تنها خودروهای برقی که قادر به سرعت بیش از 200 مایل در ساعت (322 کیلومتر در ساعت) یا نزدیک شدن به آن هستند، تسلا مدل S Plaid و کروات ریماک نورا هایپر EV هستند که حدا،ر سرعت رسمی آنها 199 مایل در ساعت (320) است. کیلومتر در ساعت) و 258 مایل در ساعت (415 کیلومتر در ساعت) به ترتیب.

قبل از اینکه شروع به نفرت از طرفداران تویوتا و ل،وس کنم، پیشنهاد نمی کنم که ابرخودروی الکتریکی ل،وس کند باشد. خودروسازان ژاپنی شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت (97 کیلومتر بر ساعت) را بین 2.0 تا 2.5 ث،ه تایید کرده اند که در قلمرو بوگاتی شیرون است. با این حال، وقتی به خودروهای برقی دیگری مانند تسلا مدل S Plaid با سرعت 2.1 ث،ه تا 60 مایل در ساعت (97 متر در ساعت) نگاه می کنید، این رقم کمتر قابل توجه است.

چند خودروی دیگر مانند Aspark Owl (249 مایل در ساعت/400 کیلومتر در ساعت)، تسلا رودستر (250+ مایل در ساعت/401+ کیلومتر در ساعت) و Deus Vayanne اتریشی (248 مایل در ساعت (399 کیلومتر در ساعت) هستند. اما ما هنوز آنها را در عمل نخواهیم دید. بیشتر اینها باعث می شود تا حدا،ر سرعت LFA خنده دار به نظر برسد. حداقل 1000 ، بخار قدرت برای رسیدن به سرعت بیش از 200 مایل در ساعت (322 کیلومتر در ساعت) دارند.

من حتی قصد ندارم به انبوهی از هایپرکارهای تمام الکتریکی مانند Rimac Nevera، Aspark Owl و شرکت اشاره کنم که گفته می شود برای یک رشته به حدود 1.7 ث،ه زمان نیاز دارند. مسلماً، 2.5 ث،ه هنوز هم بسیار سریعتر از رقم 3.6 ث،ه ای LFA است، اما تقریباً به اندازه برخی دیگر چشمگیر نیست، به خصوص با توجه به کاربردی بودن مدل S Plaid.

یکی دیگر از مواردی که ل،وس LFA را به یک خودروی حماسی تبدیل کرده است، موسیقی متن موتور است که به طور خاص توسط یاماها تنظیم شده است، که در صورت فراموش ،، آلات موسیقی در سطح جه، را نیز می سازد. این چیزی بود که به LFA این حس را داد که یک موجود زنده است و نه فقط مجموعه ای از قطعات مک،کی پیشرفته که با هم مونتاژ شده اند. علاوه بر این، دور موتور از حالت آرام به خط قرمز در 0.6 ث،ه می چرخد و نیاز به یک سرعت سنج دیجیتالی دارد (سوزن آنالوگ نمی تواند این سرعت را حفظ کند).

ل،وس LFA در سال 2010 عرضه شد و به سادگی یکی از بهترین خودروهایی بود که تا به حال ساخته شد. از آنجایی که LFA بسیار خوب بود، حتی ل،وس نیز نتوانست آن را در مدل های جدیدتر خود تکرار کند. به ،وان مثال، ل،وس RC-F به دلیل اینکه یک نسخه پرفورمنس از یک گرند تورر نسبتا سنگین، لو، و پرفورمنس بود، به ،وان یک خودروی پرفورمنس موفقیت خاصی نداشت. بله، V-8 تنفس طبیعی 5.0 لیتری باشکوه بود، اما با یک گیرب، اتوماتیک هشت سرعته که به طرز عجیبی پا بلند بود جفت شد.

علاوه بر این، LFA به نفع خود بسیار گران بود، تا جایی که ل،وس در هر واحد فروخته شده ضرر می کرد. رقم هنگفتی که با نشان ل،وس و وعده «آینده ای بدون کربن» ارائه می شود، مطمئناً در سوپراسپرت EV نیز تکرار خواهد شد، که این سؤال را ایجاد می کند که آیا واقعاً در صورت وجود سریع تر، قابل استفاده تر و قابل استفاده تر، به آن نیاز دارید. پیشنهادات مقرون به صرفه تر EV در بازار وجود دارد؟



منبع: https://www.tops،d.com/cars/here-s-why-the-lexus-lfa-s-successor-will-not-live-up-to-the-name-ar197125.html

برای تکرار خیلی خوب است

اگر بخواهیم منصف باشیم، حتی اگر گیرب، و وزن آن نبود، RC-F باز هم نمی توانست شمع را به LFA نگه دارد. دومی از ابتدا به ،وان یک ابرخودرو طراحی شد. علاوه بر این، ل،وس نزدیک به یک دهه را صرف توسعه این محصول کرد. احتمالاً شنیده اید که در ابتدا قرار بود کل خودرو از آلومینیوم ساخته شود، اما در نیمه راه توسعه، ل،وس تصمیم گرفت به فیبر کربن روی بیاورد تا 220 پوند (100 کیلوگرم) از وزن خودرو کم کند.

سپس بحث وزن مطرح می شود. ل،وس LFA با وزن 3559 پوند (1614 کیلوگرم) بالا می رود. گفته می شود که ابرخودروی الکتریکی ل،وس دارای بردی معادل 435 مایل (700 کیلومتر) است. این بدون شک به یک بسته باتری بزرگ نیاز دارد که حداقل چند صد پوند به وزن محدود LFA اضافه می کند.

خیلی آهسته برای رقابت