چرا عملکرد زیر آب می تواند بر رتبه ایمنی خودروی بعدی شما تأثیر بگذارد؟

AEB از مارس 2023 در تمام مدل های خودروی تازه معرفی شده در استرالیا و از مارس 2025 در همه مدل های موجود در استرالیا مورد نیاز خواهد بود.

  • چرا عملکرد زیر آب می تواند بر رتبه ایمنی خودروی بعدی شما تأثیر بگذارد؟

از سال 2023 ANCAP به طور رسمی سیستم های تشخیص حضور کودک (CPD) را ارزیابی خواهد کرد و برخی از وسایل نقلیه در بازار استرالیا در حال حاضر این ویژگی را ارائه می دهند.

ANCAP یک بار دیگر ،ب رتبه ایمنی پنج ستاره را دشوارتر می کند، زیرا آزمایش غوطه وری وسیله نقلیه تنها یکی از چند حوزه آزمایشی جدید است که قرار است از ژانویه 2023 اجرایی شود.

ANCAP پروتکل های خود را به طور رسمی با Euro NCAP در سال 2018 هماهنگ کرد و دو مقام ایمنی اکنون با یکدیگر همکاری می کنند تا تعیین کنند چه چیزی و چگونه باید آزمایش شود.

خانم هوروگ گفت: «ایمنی کودک شما در یک صندلی من، کودک از اهمیت ی،، برخوردار است، ایمنی وسیله نقلیه ای است که با آن سفر می کند.

به خودروسازان در منطقه ارزیابی حفاظت از سرنشین بزرگسال برای وسایل نقلیه مجهز به اقدامات متقابل غوطه ور امتیاز تعلق می گیرد.

این معیار جدید غوطه وری وسیله نقلیه به ،وان توسعه پروتکل های نجات موجود ANCAP معرفی می شود که دسترسی وسیله نقلیه را پس از تصادف ارزیابی می کند.

سازندگان خودرو م،م به ارائه شواهدی هستند که نشان می‌دهد تا 10 دقیقه در زیر آب، می‌توان درها را بدون باتری باز کرد و شیشه‌های برقی همچنان می‌توانند کار کنند، بنابراین سرنشینان می‌توانند از خودرو خارج شوند.

  • چرا عملکرد زیر آب می تواند بر رتبه ایمنی خودروی بعدی شما تأثیر بگذارد؟

مرجع مستقل تست تصادف استرالیا ANCAP به ،وان بخشی از پروتکل های آزمایشی به روز شده 2023، ارزیابی نحوه عملکرد خودروها در زیر آب را آغاز خواهد کرد.

اگر هیچ مدرکی وجود نداشته باشد که شیشه های جانبی هنوز در زیر آب کار می کنند، یک خودروساز موظف است روشی را ارائه دهد تا به سرنشین اجازه دهد تا شیشه کناری را باز کند یا بشکند. این اطلاعات باید در دفترچه راهنمای مالک باشد.

ANCAP نشان می‌دهد که این هشدارها می‌تواند شامل اخطارهای دیداری یا شنیداری از طریق سیستم اطلاعات سرگرمی، بوق زدن، هشدار به یک برنامه در تلفن راننده یا تماس الکترونیکی برای خدمات اضطراری باشد.

این قانون توسط یک قانون طراحی استرالیایی اضافی (ADR) دنبال می‌شود که AEB را با تشخیص عابر پیاده ا،امی می‌کند، که از 1 آگوست 2024 برای همه وسایل نقلیه جدید و از 1 آگوست 2026 برای همه وسایل نقلیه جدید اعمال خواهد شد.

بیشتر: ANCAP آزمایش را با پروتکل های سخت تر 2020 از سر می گیرد
بیشتر: AEB با کمپین جدید ANCAP در کانون توجه قرار گرفته است
بیشتر: مقررات جدید AEB را از سال 2025 موظف می کند




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/why-underwater-performance-could-impact-your-next-cars-safety-rating

علاوه بر این آزمایش‌های جدید غوطه‌وری خودرو، ANCAP جنبه جدیدی را نیز معرفی خواهد کرد که سیستم‌های تشخیص حضور کودک را ارزیابی می‌کند.

  • چرا عملکرد زیر آب می تواند بر رتبه ایمنی خودروی بعدی شما تأثیر بگذارد؟

این سیستم‌ها موظفند صندلی‌های عقب و درها را کنترل کنند و در صورت رها شدن سهوی کودک در خودروی قفل شده به راننده یا خدمات اضطراری اطلاع دهند.

خانم هوروگ می‌گوید: «ایمنی خودروهای سنتی بر قابلیت تصادف وسیله نقلیه متمرکز شده است – اینکه چگونه ساختار خودرو از سرنشینان محافظت می‌کند – اما امروزه دیدگاه ما از ایمنی خودرو بسیار جامع‌تر است.

در حالی که ANCAP از سال 2018 کارآیی ترمز اضطراری خودکار (AEB) و سیستم‌های پشتیب، خط (LSS) را در رابطه با سایر خودروها، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران آزمایش می‌کند، آزمایشات خود را برای مشاهده نحوه واکنش سیستم‌ها به موتورسیکلت‌ها از سال 2023 گسترش خواهد داد.

تشخیص موتورسیکلت‌ها نسبت به خودروها یا کامیون‌ها دشوارتر است و این آزمایش‌های جدید بهبودهایی را در جلوگیری از برخورد با این کاربران آسیب‌پذیر جاده تشویق می‌کنند.»

  • چرا عملکرد زیر آب می تواند بر رتبه ایمنی خودروی بعدی شما تأثیر بگذارد؟

خودروهای دارای رتبه 5 ستاره سطح بالایی از حفاظت را برای سرنشینان کودک فراهم می‌کنند و ما هر والدینی را در بازار تشویق می‌کنیم که خودروی جدید خود را تضمین کنند.

  • چرا عملکرد زیر آب می تواند بر رتبه ایمنی خودروی بعدی شما تأثیر بگذارد؟
  • چرا عملکرد زیر آب می تواند بر رتبه ایمنی خودروی بعدی شما تأثیر بگذارد؟

کارلا هوروگ، مدیر عامل ANCAP گفت: «در حالی که مهم است که هرگز عمداً وارد آب‌های سیل در وسیله نقلیه خود نشوید، رویدادهای سیل اخیر دوباره به ما یادآوری ،د که سیل می‌تواند به طور غیرمنتظره‌ای یک وسیله نقلیه و سرنشینان آن را بگیرد.

“ا،امات ما اکنون به نصب استاندارد فن آوری ها و ویژگی های پیشگیری از تصادف کمک می کند و از سرنشینان خودرو، سایر کاربران جاده و تیم های خدمات اضطراری کمک می کند و از آنها محافظت می کند.”

مرجع مستقل تست تصادف معمولاً هر دو سال یک بار پروتکل های خود را به روز می کند، اما به دلیل کووید، بین آ،ین تغییرات پروتکل، که در سال 2020 بود، سه سال فاصله وجود دارد.

در چند سال گذشته AEB کانون اصلی تست تصادف مستقل استرالیا بوده است.

خانم هوروگ گفت: «همه وسایل نقلیه‌ای که توسط ANCAP رتبه‌بندی می‌شوند، باید یک سیستم AEB و LSS با عملکرد خوب ارائه دهند، اگر می‌خواهند برای رتبه‌بندی ایمنی ۵ ستاره ANCAP واجد شرایط باشند».