چرا مجوز ویژه برای خودروهای اسپرت پرقدرت ایده خوبی است

من می توانم مشکلاتی را که به آنها فکر می کنید ببینم. مثلا، اگر شخصی در حین تلاش با ماشین خود تصادف کند چه اتفاقی می افتد؟ (شاید بتو،م آن را در یک مدار موتورخانه بزرگ بدون هیچ ضربه ای انجام دهیم؟).

مجوز ویژه چیست؟

بارها و بارها، تغییر قو،ن به یک فاجعه نیاز دارد و تعهد ،ت SA برای تغییر ا،امات مجوز برای خودروهای اسپرت پرقدرت واکنشی به این فاجعه است.

یک فول، واگن گلف R دارای 315 ، بخار قدرت و 1450 کیلوگرم وزن است، بنابراین از نظر وزن به وزن واجد شرایط نیست. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 4.8 ث،ه طی می کند، بنابراین آن را نیز از دست می دهد. سوالی که از شما دارم این است؛ آیا گلف R در دستان یک راننده نالایق کمتر از هوراکان خطرناک است؟

برای در نظر گرفتن این موضوع، یک هوراکان در سنگین‌ترین شکل خود حدود 1500 کیلوگرم وزن خشک دارد و حداقل 580 ، بخار قدرت دارد (RWD کانورتیبل) اما می‌تواند به وزن 1340 تا 80 کیلوگرم و 640 ، بخار (STO/Performante) باشد. که کاملاً واجد شرایط مجوز ویژه است. شتاب آن بین 2.9 تا 3.3 ث،ه تا 100 کیلومتر بر ساعت است.

در نظرات زیر به ما بگویید که چگونه می خواهید این قو،ن وارد و آزمایش شوند.




منبع: https://www.carexpert.com.au/opinion/why-a-special-licence-for-high-powered-sports-cars-is-a-great-ide،

هر ،ی که پشت فرمان یک ماشین مدرن است می تواند در جاده به سرعت های دیوانه کننده ای برسد. بله، کمی کندتر از یک سوپراسپرت، اما در نهایت یک جیپ گرند چروکی V8 سوپرشارژر در دستان اشتباه ترسناک‌تر از هر ابرخودروی روی کره زمین است.

ما در مورد ش،تن رکورد لوئیس همیلتون صحبت نمی کنیم، بلکه می گوییم در عرض دو یا سه ث،ه از زمان یک حرفه ای در یک ماشین مشابه. این به تلاش معقول نیاز دارد.

کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما این ایده شایستگی دارد. با چه روش دیگری می تو،د صلاحیت را در یک خودروی پرقدرت تست و گواهی کنید؟

هیچ مقدار از دوره های رانندگی ت،عی به شما ایده واقعی در مورد نحوه رانندگی ایمن وسیله نقلیه قدرتمند نمی دهد. شما باید به محدودیت های خود و ماشین برسید تا واقعاً بفهمید که چگونه در جاده به آن نزدیک نشوید.

پس دقیقاً چه چیزی را برای گرفتن مجوز ویژه آزمایش می کنیم؟ در اینجا یک ایده رادیکال وجود دارد، به جای اینکه آن را به یک دوره رانندگی ت،عی یا برخی مز،فات در مورد درک نحوه عملکرد کنترل کشش تبدیل کنیم که هر ،ی می تواند از آن عبور کند، بیایید آن را به یک دور زدن تبدیل کنیم.

من همچنین شاهد برخی از مالکان بوده ام که هیچ سرنخی ندارند. مهم نیست که چقدر آموزش راننده به آنها القا شده است، مالکیت بیش از هر چیز به عامل ظاهر و شگفتی مربوط می شود، که کاملاً خوب است. سپس، وقتی زمان اشتباه است، آنها سعی می کنند با ابرخودروی 600 ، بخاری خود نشان دهند و خوب، همه ما می د،م آنجا چه اتفاقی می افتد.

اگر بتو،د کمتر از یک دور معین دور یک مسیر بپیمایید، واجد شرایط دریافت مجوز هستید. اگر این کار را نکنید، پس واضح است که هیچ مفهومی از رانندگی ندارید – لطفاً به نزدیکترین فروشنده تویوتا خود برای 86 مراجعه کنید (این یک ضربه ضعیف بود، من 86 را دوست دارم، شاید).

این سوال واقعی است، اینطور نیست؟ تقریباً همه برندهای پرفورمنس مانند فراری، لامبورگینی، پورشه، AMG و BMW M روزها و رویدادهای آموزش راننده را ارائه می‌کنند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند و ماشین‌ها و قابلیت‌هایشان را بیاموزند.

پاسخ ممکن است بله باشد، اما قصد هر دو وسیله نقلیه این است که سریع حرکت کنند، بنابراین مسلماً تصویر بزرگتری در اینجا وجود دارد که باید به آن پرداخته شود. اگر قصد یک خودرو در مورد عملکرد باشد (رانندگان تویوتا 86 را بنشینید، شما در هیچ مقیاس عملکردی که من تصور می‌کنم واجد شرایط نیستید) پس احتمال تجاوز آن از محدودیت‌ها در جاده بسیار بیشتر است.

خوب، پورشه ترمزهای بهتری دارد و دسته‌های بهتری دارد، اما در نهایت هر دو موشک‌های غیرقابل کنترلی هستند که در دستان اشتباه هستند و به همان سطحی از مجوزهای لازم مانند هر ابرخودروی دیگری نیاز دارند.

در ابتدا، اجازه دهید به طرح فرضی ،ت برای ممنوع ، قابلیت خاموش ، کنترل کشش بپردازیم. اجرای آن تقریبا غیرممکن خواهد بود زیرا خودروسازان از سراسر جهان باید خودروهای خود را فقط برای آدلاید برنامه ریزی مجدد کنند. این اتفاق نخواهد افتاد. همچنین خودرویی که از ملبورن یا جاهای دیگر وارد می شود این محدودیت را نخواهد داشت. این یک پیشنهاد ،انه و غیر قابل اجرا است، مگر اینکه کل استرالیا آن را قبول کند، که در حال حاضر بعید به نظر می رسد.

من یک آزادی خواه سرسخت هستم و به انتخاب شخصی معتقدم، به موجب آن شهروندان باید بتوانند هر کاری که می خواهند انجام دهند تا زم، که در این فرآیند به دیگران آسیبی نرسانند. اما هر چه بیشتر در مورد اینکه چگونه یک گواهینامه خاص ایده وحشتناکی است می نوشتم، در واقع با خودم مخالفت می کردم … زیرا وقت آن رسیده است که از رانندگی ، ها و پوزورها در اتومبیل های فوق سریع جلوگیری کنم.

،یب آنها برای ،وجی کلی منطقی نیست (اینطور کار نمی کند)، اما حتی اگر AWD تسلا را با تمام موتورهایش انجام دهید، 1844 کیلوگرم وزن دارد. اگر این دو ،وجی را با هم ،یب کنید و آن را به ، بخار تبدیل کنید، 480 ، بخار قدرت خواهید داشت که بسیار کمتر از متریک 300 ، بخار بر تن است که ما با آن شروع کردیم.

سوپراسپرت‌ها فقط سریع‌تر می‌شوند – به فراری SF90 نگاه کنید، که آنقدر سریع است که شما را بیمار می‌کند – و در نقطه‌ای به محدودیت‌های فیزیک می‌رسند، جایی که ،تیک‌ها و کشش به جای قدرت و گشتاور، حد مجاز می‌شوند. مدل S Plaid بسیار نزدیک است.

فرض کنید ،ت استرالیای ج،ی به همین نتیجه رسید. هر خودرویی که بتواند در کمتر از چهار ث،ه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، نیاز به گواهینامه خاص دارد. در واقع این به چه م،است؟

من می توانم به شما اطمینان دهم که با حضور به م،ای واقعی کلمه در هر یک از رویدادهای آموزشی راننده آن برند در تمام سطوح، راننده بسیار بهتری برای آن هستم (مخصوصاً آموزش راننده پورشه سطح 4 و 5، که واقعاً شگفت انگیز است).

بنابراین، بحث در مورد اینکه چرا داشتن گواهینامه خاص برای رانندگی اتومبیل های فوق سریع ضروری است … اما آموزش راننده را نباید به ،، که اتومبیل های قدرتمند دارند واگذار کرد، بلکه باید برای همه باشد.

اما مهم است که به خاطر آن، یا به ،وان یک واکنش فوری، بیش از حد تنظیم نکنیم. این قانون احتمالاً ابتدا در استرالیای ج،ی تا پایان سال اجرایی می شود و سپس توسط سایر ایالت ها تصویب می شود، بنابراین باید درک بهتری از نحوه عملکرد (یا می تواند) وجود داشته باشد.

اولا، خط را کجا رسم کردی؟ آیا فقط سوپراسپرت ها هستند؟ سوپراسپرت چیست؟ آیا قدرت وزن است؟ آیا زمان 0-100 کیلومتر در ساعت است؟ زیرا سرعت یک یخچال روی چرخ (معروف به تسلا) تا 100 کیلومتر در ساعت از برخی سوپراسپرت ها بیشتر است و قدرت ترمز یا چابکی من،ی با شتاب کامل خود ندارد.

بیایید پورشه تایکان توربو S را در 2.8 ث،ه فراموش نکنیم (تست شده در حدود 2.5 ث،ه در زندگی واقعی). تفاوت بین خودروهای الکتریکی پورشه و خودروهای الکتریکی تسلا چیست؟

واقعیت این است که استرالیایی ها هرگز برای رانندگی درست آموزش ندیده اند. در حالی که انتخاب سوپراسپرت ها برای صدور گواهینامه ویژه پس از یک فاجعه آسان است، اما اگر همه رانندگان را تا سطح مشخصی از صلاحیت آموزش دهیم و رانندگ، را که به دنبال خودروهای پرقدرت هستند با استانداردی حتی بالاتر (مانند زمان دور زدن) آزمایش کنیم، کشور بسیار بهتر خواهد بود. ).

بر اساس آن و افزایش تعداد خودروهای الکتریکی عملکردی، تنها معیار واقعی ارزش استفاده برای این کار زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

شاید یکی از مزایای دریافت مجوز ویژه، داشتن امتیاز بیشتر باشد. یا شاید ،ت بتواند زمان توقف 100-0 لامبورگینی را بهتر از RAV4 درک کند و کمی نرمش را بیشتر کند؟ میدونم خیلی خوب به نظر میاد که درست باشه

قو،ن مربوط به مجوزهای ویژه، با این حال، منطقی تر هستند و پس از یک تصادف غم انگیز شامل یک لامبورگینی هوراکان خارج از کنترل که جان یک عابر پیاده نوجوان آدلاید (سوفیا نیسمیت) را در سال 2019 گرفت، پیشنهاد شده است.

با این حال، از آنجایی که خودروهای عجیب و غریب بسیار گران قیمت سریع‌تر می‌شوند، خودروهای اسپورت معمولی (مثلا A45 AMG، که 3.9 ث،ه تا 100 کیلومتر در ساعت است) سریع‌تر می‌شوند. این من را به نقطه نظر خود در پاراگراف دوم برمی گرداند: چرا آموزش راننده فقط برای افرادی است که سوپراسپرت می رانند؟

آیا این بدان م،است که مادر و پدر شما با یک تسلا مدل 3 پرفورمنس رانندگی می کنند که می تواند با سرعتی برابر با یک فراری 458 ایتالیا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد، باید زمان دور خود را تنظیم کنند؟ آره. چون در غیر این صورت منطقی نیست.

اگر در یک اداره کار می کنید، به طور منظم تحت تمرینات آتش نش، و آزمایش های تخلیه قرار می گیرید، پس چگونه می تو،د یک دهه رانندگی کنید بدون اینکه بد،د چگونه آن را تا حد امکان به طور موثر متوقف کنید، یا بدون اینکه بد،د چه اتفاقی می افتد زم، که شما یک لحظه کم فرم، یا بیش فرم، دارید. ?

اعلامیه ،ت استرالیای ج،ی مبنی بر اینکه به دنبال معرفی ا،امات گواهینامه ویژه برای ،، است که «خودروهای اسپرت پرقدرت» را رانندگی می کنند، طی چند روز گذشته با تردیدهایی از سوی دوستداران خودرو مواجه شده است.

چرا واقعاً همان کاری را که آلمان انجام می‌دهد انجام نمی‌دهید و رانندگان را آموزش نمی‌دهید… می‌د،د، رانندگی کنید؟ آیا می دانستید اولین باری که ا،ر رانندگان در استرالیا مجبور به انجام مانور ترمز اضطراری و احساس نبض ABS می شوند، قبل از اولین تصادف است؟

با این حال، به شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 3.3 ث،ه نگاه کنید و واقعاً باید این خودرو را به ،وان یک خودروی فوق‌العاده اسپرت نیز معرفی کنید… درست است؟

در مورد تسلا مدل 3 پرفورمنس چطور؟ ممکن است برای داشتن یک خودرو نیازی به یک سری علاقه‌مندان یا عشق به اتومبیل نداشته باشید، اما پرفورمنس AWD قدرتمند 147 کیلووات را از موتور جلو و 211 کیلووات را از موتور ا،ل عقب ارائه می‌دهد.

بسیار منطقی است که قدرت به وزن یا 0-100 کیلومتر در ساعت باشد. دقیقاً به همان شکلی که P-plater ها از رانندگی با اتومبیل های پرقدرت محدود می شوند، می تو،د تصور کنید که می توان قانونی وضع کرد که اگر وسیله نقلیه ای – به طور فرضی – 300 ، بخار بر تن یا شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت کمتر از 4.0 ث،ه، به مجوز خاصی نیاز دارد.

نظر: راستش را بخواهید، من واقعا با این یکی مشکل داشتم. تیتر اصلی این بود: «چرا مجوز ویژه برای خودروهای اسپرت پرقدرت الف وحشتناک اندیشه”.

در مورد تسلا مدل S Plaid که به زودی راهی بازار می شود چطور؟ ظاهراً می تواند 0-100 کیلومتر در ساعت را در 2.1 ث،ه طی کند! این کاملا ذهنی است. این سریعتر از هر ابرخودروی دیگری است که در حال حاضر می تو،د ب،ید.

هر مرگ در جاده ها غم انگیز است و اغلب قابل اجتناب است، اما تصادفات همیشه اتفاق می افتد. به مک لارنی که در آ، هفته در ساحل طلایی سقوط کرد و توسط یک راننده مسابقه‌ای حرفه‌ای رانندگی می‌کرد، نگاه نکنید.

یا، چه ،ی زمان دور را تعیین می کند که همه ماشین ها متفاوت هستند؟ (یک حرفه ای زمان دور را در ماشین های مختلف تعیین می کند و از آنها به ،وان معیاری برای افراد معمولی استفاده می شود تا سعی کنند به دلتای پنج درصدی برسند).

دیوانه به نظر می رسد؟ در مورد آن فکر کنید. اگر صاحب یک ابرخودرو هستید، باید بد،د که چگونه کار می‌کند و محدودیت‌های آن کجاست، چگونه می‌تو،م شایستگی یک خودروی اسپورت را غیر از آنچه که برای انجام آن ساخته شده است، اثبات کنیم؟ یک دور من، تنظیم کنید

در پایان روز، تصادفات اتفاق می افتد، به همان اندازه که غم انگیز هستند. هدف از این قو،ن به زودی درست است، اما اگر قرار است تأثیر واقعی داشته باشد، اجرای آموزش باید خیلی بیشتر از یک تمرین ساده باشد.