چرا مجوز ویژه برای خودروهای اسپرت پرقدرت ایده خوبی است
من می توانم مشکلاتی را که به آنها فکر می کنید ببینم. مثلا، اگر شخصی در حین تلاش با ماشین خود تصادف کند چه اتفاقی می افتد؟ (شاید بتو،م آن را در یک مدار موتورخانه بزرگ بدون هیچ ضربه ای انجام دهیم؟).
مجوز ویژه چیست؟
بارها و بارها، تغییر قو،ن به یک فاجعه نیاز دارد و تعهد ،ت SA برای تغییر ا،امات مجوز برای خودروهای اسپرت پرقدرت واکنشی به این فاجعه است.
یک فول، واگن گلف R دارای 315 ، بخار قدرت و 1450 کیلوگرم وزن است، بنابراین از نظر وزن به وزن واجد شرایط نیست. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 4.8 ث،ه طی می کند، بنابراین آن را نیز از دست می دهد. سوالی که از شما دارم این است؛ آیا گلف R در دستان یک راننده نالایق کمتر از هوراکان خطرناک است؟
برای در نظر گرفتن این موضوع، یک هوراکان در سنگینترین شکل خود حدود 1500 کیلوگرم وزن خشک دارد و حداقل 580 ، بخار قدرت دارد (RWD کانورتیبل) اما میتواند به وزن 1340 تا 80 کیلوگرم و 640 ، بخار (STO/Performante) باشد. که کاملاً واجد شرایط مجوز ویژه است. شتاب آن بین 2.9 تا 3.3 ث،ه تا 100 کیلومتر بر ساعت است.
در نظرات زیر به ما بگویید که چگونه می خواهید این قو،ن وارد و آزمایش شوند.
هر ،ی که پشت فرمان یک ماشین مدرن است می تواند در جاده به سرعت های دیوانه کننده ای برسد. بله، کمی کندتر از یک سوپراسپرت، اما در نهایت یک جیپ گرند چروکی V8 سوپرشارژر در دستان اشتباه ترسناکتر از هر ابرخودروی روی کره زمین است.
ما در مورد ش،تن رکورد لوئیس همیلتون صحبت نمی کنیم، بلکه می گوییم در عرض دو یا سه ث،ه از زمان یک حرفه ای در یک ماشین مشابه. این به تلاش معقول نیاز دارد.
کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما این ایده شایستگی دارد. با چه روش دیگری می تو،د صلاحیت را در یک خودروی پرقدرت تست و گواهی کنید؟
هیچ مقدار از دوره های رانندگی ت،عی به شما ایده واقعی در مورد نحوه رانندگی ایمن وسیله نقلیه قدرتمند نمی دهد. شما باید به محدودیت های خود و ماشین برسید تا واقعاً بفهمید که چگونه در جاده به آن نزدیک نشوید.
پس دقیقاً چه چیزی را برای گرفتن مجوز ویژه آزمایش می کنیم؟ در اینجا یک ایده رادیکال وجود دارد، به جای اینکه آن را به یک دوره رانندگی ت،عی یا برخی مز،فات در مورد درک نحوه عملکرد کنترل کشش تبدیل کنیم که هر ،ی می تواند از آن عبور کند، بیایید آن را به یک دور زدن تبدیل کنیم.
من همچنین شاهد برخی از مالکان بوده ام که هیچ سرنخی ندارند. مهم نیست که چقدر آموزش راننده به آنها القا شده است، مالکیت بیش از هر چیز به عامل ظاهر و شگفتی مربوط می شود، که کاملاً خوب است. سپس، وقتی زمان اشتباه است، آنها سعی می کنند با ابرخودروی 600 ، بخاری خود نشان دهند و خوب، همه ما می د،م آنجا چه اتفاقی می افتد.
اگر بتو،د کمتر از یک دور معین دور یک مسیر بپیمایید، واجد شرایط دریافت مجوز هستید. اگر این کار را نکنید، پس واضح است که هیچ مفهومی از رانندگی ندارید – لطفاً به نزدیکترین فروشنده تویوتا خود برای 86 مراجعه کنید (این یک ضربه ضعیف بود، من 86 را دوست دارم، شاید).
این سوال واقعی است، اینطور نیست؟ تقریباً همه برندهای پرفورمنس مانند فراری، لامبورگینی، پورشه، AMG و BMW M روزها و رویدادهای آموزش راننده را ارائه میکنند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند و ماشینها و قابلیتهایشان را بیاموزند.
پاسخ ممکن است بله باشد، اما قصد هر دو وسیله نقلیه این است که سریع حرکت کنند، بنابراین مسلماً تصویر بزرگتری در اینجا وجود دارد که باید به آن پرداخته شود. اگر قصد یک خودرو در مورد عملکرد باشد (رانندگان تویوتا 86 را بنشینید، شما در هیچ مقیاس عملکردی که من تصور میکنم واجد شرایط نیستید) پس احتمال تجاوز آن از محدودیتها در جاده بسیار بیشتر است.
خوب، پورشه ترمزهای بهتری دارد و دستههای بهتری دارد، اما در نهایت هر دو موشکهای غیرقابل کنترلی هستند که در دستان اشتباه هستند و به همان سطحی از مجوزهای لازم مانند هر ابرخودروی دیگری نیاز دارند.
در ابتدا، اجازه دهید به طرح فرضی ،ت برای ممنوع ، قابلیت خاموش ، کنترل کشش بپردازیم. اجرای آن تقریبا غیرممکن خواهد بود زیرا خودروسازان از سراسر جهان باید خودروهای خود را فقط برای آدلاید برنامه ریزی مجدد کنند. این اتفاق نخواهد افتاد. همچنین خودرویی که از ملبورن یا جاهای دیگر وارد می شود این محدودیت را نخواهد داشت. این یک پیشنهاد ،انه و غیر قابل اجرا است، مگر اینکه کل استرالیا آن را قبول کند، که در حال حاضر بعید به نظر می رسد.
من یک آزادی خواه سرسخت هستم و به انتخاب شخصی معتقدم، به موجب آن شهروندان باید بتوانند هر کاری که می خواهند انجام دهند تا زم، که در این فرآیند به دیگران آسیبی نرسانند. اما هر چه بیشتر در مورد اینکه چگونه یک گواهینامه خاص ایده وحشتناکی است می نوشتم، در واقع با خودم مخالفت می کردم … زیرا وقت آن رسیده است که از رانندگی ، ها و پوزورها در اتومبیل های فوق سریع جلوگیری کنم.
،یب آنها برای ،وجی کلی منطقی نیست (اینطور کار نمی کند)، اما حتی اگر AWD تسلا را با تمام موتورهایش انجام دهید، 1844 کیلوگرم وزن دارد. اگر این دو ،وجی را با هم ،یب کنید و آن را به ، بخار تبدیل کنید، 480 ، بخار قدرت خواهید داشت که بسیار کمتر از متریک 300 ، بخار بر تن است که ما با آن شروع کردیم.
سوپراسپرتها فقط سریعتر میشوند – به فراری SF90 نگاه کنید، که آنقدر سریع است که شما را بیمار میکند – و در نقطهای به محدودیتهای فیزیک میرسند، جایی که ،تیکها و کشش به جای قدرت و گشتاور، حد مجاز میشوند. مدل S Plaid بسیار نزدیک است.
فرض کنید ،ت استرالیای ج،ی به همین نتیجه رسید. هر خودرویی که بتواند در کمتر از چهار ث،ه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، نیاز به گواهینامه خاص دارد. در واقع این به چه م،است؟