به گفته منبع مذکور که “نزدیک به هوندا” است، S2000 آینده به موقع وارد بازار خواهد شد تا بیست و پنجمین سالگرد هوندا S2000 را جشن بگیرد. نسخه اصلی رودستر در سال 1999 عرضه شد و تا سال 2009 تولید شد و دو نسخه AP1 و AP2 (فیس لیفت) را در بر می گرفت. ما قبلاً رویکرد آیندهنگرتری را برای بیستمین سالگرد این مدل دیدهایم و در حالی که مدیران هوندا قبلاً اعلام کردهاند که هیچ برنامهای برای S2000 آینده وجود ندارد، ظاهراً با توجه به همه پلاکهای نمادینی که از مرگ بازگشتهاند، برنامهها تغییر کرده است. .
منبع: https://www.tops،d.com/cars/why-the-next-gen-،nda-s2000-will-be-legendary-ar197040.html
قبل از اینکه به این فکر کنید که هوندا قرار است نام S2000 را بر روی یک SUV بی مزه بگذارد، نترسید. حداقل، این خودرو همچنان یک رودستر موتور جلو و دیفرانسیل عقب خواهد بود. اگرچه هر دو خودرو از نظر طراحی کاملاً مشابه هستند، هوندا S2000 و مزدا MX-5 هرگز در یک لیگ نبودند، حداقل از نظر عملکرد خام. هوندا S2000 با قدرتی بیش از 100 ، بخار که آنها را از هم متمایز میکرد، همیشه سریعتر از این دو بود و با توجه به موتوری که احتمال بیشتری برای ورود به مدلهای آینده وجود دارد، هنوز هم همینطور است.
با در نظر گرفتن این موضوع، این واقعیت که هوندا قصد دارد نسل بعدی S2000 را تا حد ممکن نزدیک به نسخه اصلی کند، تغییر خوبی خواهد بود. علاوه بر این، در نمایشگاه خودروی تویو 2020، هوندا نسخه بیستمین سالگرد هوندا S2000 را معرفی کرد که اساساً خودروی اصلی ساخته شده از فیبر کربن و با نمای جلویی متفاوت بود.
این ممکن است تعجب آور باشد، اما در این برهه از زمان، جنرال موتورز منطقی ترین شریک برای هوندا است. این دو شرکت در حال حاضر در زمینه فناوری خودران با یکدیگر همکاری می کنند و دو مدل اول هوندا که یکی از آنها Honda Prologue است، در کارخانه مکزیک جنرال موتورز در کنار برخی از مدل های شورولت و کادیلاک ساخته خواهند شد. این به این دلیل است که هوندا در صحنه خودروهای برقی عقب است و پلت فرم جه، خود را که مختص مدل های تمام الکتریکی است ندارد.
با توجه به مقررات سختگیرانه آلایندگی، موتورهای با دور بالا و تنفس طبیعی مانند S2000 اصلی نژادی در حال مرگ هستند. پس انتظار نداشته باشید که از دور شاد و چهار ضربه ای مانند ماشین اصلی استفاده کنید. منطقی ترین انتخاب، موتور 2.0 لیتری توربو چهار از هوندا سیویک Type-R است که برای سال 2023، 326 ، بخار قدرت و 309 پوند فوت (420 نیوتن متر) تولید می کند. در گذشته عدد 350 ، بخار ذکر شده است و با توجه به اینکه S2000 جدید هنوز چند سال باقی مانده است، به احتمال زیاد موتور سیویک Type-R برای این ، بخار اضافی “ماساژ” بیشتری دریافت کند.
با این اوصاف، نسل بعدی هوندا S2000 نسبت های خودروی اصلی را حفظ خواهد کرد. این خبر عالی است زیرا یکی از چیزهای خوب در مورد S2000 اصلی این بود که جمع و جور و سبک وزن بود. تقریباً در تمام وسایل نقلیه مدرن، روند آشکاری مشاهده می شود که هر نسل بعدی بزرگتر، سنگین تر و معمولاً پیچیده تر است.
ما اولین ،، نیستیم که این را در سال 2018 بیان می کنیم، مقاله فوربس که توسط پیتر لیون نوشته شده است، در مورد هوندا S2000 آینده صحبت کرده است، با جزئیات یک منبع “نزدیک به هوندا” پشتیب، می شود. اطلاعات قدرت است و ما دوست داریم از آن بهترین استفاده را ببریم، به همین دلیل است که این خلاصهای از تمام حقایقی است که در مورد خودرویی که هوندا مید،م، ظاهراً «آشپزی» است.
جنرال موتورز و هوندا قراردادی منعقد کردهاند که به آنها امکان میدهد فناوری و پلتفرمها را به اشتراک بگذارند، و با نگاهی به خط تولید جنرال موتورز، منطقیترین انتخاب، پلتفرم GM Alpha است که زیربنای همه چیز از کادیلاک ATS تا Chevy Camaro است. این پلتفرم قبلاً کاملاً توانایی خود را ثابت کرده است تا جایی که کامارو به یک خودروی اسپرت من، تبدیل شده است که می تواند با برخی از بهترین های اروپا و ژاپن همگام شود. با این اوصاف، قطعاً میتو،م نسخهای از این پلتفرم را که زیربنای نسل بعدی هوندا S2000 است، ببینیم.
شاید برای برخی شوکه کننده باشد، اما هوندا، در حال حاضر، پلت فرم موتور جلو و دیفرانسیل عقب ندارد. با توجه به اینکه بخش خودروهای اسپورت در مقایسه با بسیاری از خودروهای دیگر کوچک است، هوندا ممکن است با خودروساز دیگری به منظور توسعه یک پلت فرم FR برای هوندا S2000 آینده، نیروها را بپیوندد. تویوتا بیش از یک بار این کار را انجام داده است و به نظر می رسد که کار کرده است، اما هوندا چطور؟