چگونه BMW از سال 2025 خودروهای برقی ارزان‌تر و دوربردتر را ارائه خواهد کرد

زم، که باتری‌های گرد به بازار بیایند، کاملاً با سلول‌های باتری لیتیوم یونی استوانه‌ای 4680 تسلا که قرار است توسط پاناسونیک تولید می‌شوند و دارای طول 46 و 80 میلی‌متر هستند، رقابت کنند.

این خودروساز آلم، گفته است که این سلول‌های باتری گرد جدید به‌طور ویژه برای مدل‌های Neue Kl،e طراحی شده‌اند و دارای فرمت سلولی و شیمی سلولی «بسیار اصلاح‌شده» هستند.

بی ام و اعلام کرده است که از جدیدا توسعه یافته استفاده خواهد کرد سلول های باتری استوانه ای از غول های باتری چینی CATL و حوا انرژی در خودروهای Neue Kl،e آینده آن از سال 2025.

این سلول‌های باتری استوانه‌ای جدید در دو کارخانه بزرگ در چین و اروپا تولید خواهند شد و برنامه‌هایی برای دو کارخانه دیگر در آمریکای شمالی وجود دارد.

قطعات ولتاژ بالا در خودروهای Neue Kl،e دارای ولتاژ 800 ولت در مقایسه با 400 ولت فعلی در iX و همچنین آمپر 500 آمپر خواهند بود.

  • چگونه BMW از سال 2025 خودروهای برقی ارزان‌تر و دوربردتر را ارائه خواهد کرد

هر یک از این کارخانه های تولید سلول باتری، ظرفیت کل سالانه 20 گی،ات ساعت را خواهند داشت.

برخلاف برخی دیگر از خودروسازان، BMW هنوز هیچ اعلامیه ای درباره زمان پایان توسعه و تولید خودروهای ICE ارائه نکرده است.

سری جدید خودروهای برقی BMW بر اساس معماری Neue Kl،e قرار است در سال 2025 روی خودرویی در اندازه سری 3 عرضه شود.

  • چگونه BMW از سال 2025 خودروهای برقی ارزان‌تر و دوربردتر را ارائه خواهد کرد
    BMW i3

سلول‌های باتری گرد نیز در مقایسه با سلول‌های باتری فعلی BMW نسل پنجم، 20 درصد تراکم انرژی بیشتری خواهند داشت.

ب ام و همچنین اعلام کرد که برابری هزینه تولید بین خودروهای باطری الکتریکی (BEVs) و خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) را هدف قرار داده است، اما ج، زم، از زمان انتظار آن را ارائه نکرد.

این گزارش‌های قبلی از اوایل سال جاری را تأیید می‌کند و اشاره می‌کند که CATL قراردادی را با BMW امضا کرده است تا به ،وان تامین‌کننده سلول‌های استوانه‌ای جدید معرفی شود.

این سلول‌های باتری گرد جدید BMW دارای قطر 46 میلی‌متر هستند، اما در دو ارتفاع متفاوت هستند. BMW هنوز این ارتفاعات را فاش نکرده است.

ب ام و می گوید که قصد دارد ردپای کربن تولید باتری را تا 60 درصد در مقایسه با نسل فعلی سلول های باتری کاهش دهد.

همچنین گزینه شیمیایی باتری لیتیوم فسفات آهن (LFP) نیز وجود دارد که بیشتر به دلیل ارزان بودن برای تولید اما چگالی انرژی کمتر شناخته شده است.

ب ام و با استفاده از مرکز صلاحیت سلول باتری داخلی خود، گفت که تا حدی به لطف سلول باتری استوانه ای جدید، توانسته است «به طور قابل توجهی هزینه باتری ولتاژ بالا را کاهش دهد».

بی‌ام‌و ادعا می‌کند که این سلول‌های باتری جدید در مقایسه با سلول‌های باتری منشوری نسل پنجم فعلی، هزینه‌های تولید را تا 50 درصد کاهش می‌دهند.

با نگاهی به آینده، BMW با توسعه باتری‌های حالت جامد «به جلو پیش می‌رود» و قصد دارد باتری‌های ولتاژ بالا از این نوع را تا پایان این دهه برای معرفی سری آماده کند.

  • چگونه BMW از سال 2025 خودروهای برقی ارزان‌تر و دوربردتر را ارائه خواهد کرد
    BMW سری 3

بر اساس تست WLTP، علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، ب‌ام‌و اعلام کرد که می‌توان برد مدل پرچمدار Neue Kl،e را تا 30 درصد افزایش داد.

  • چگونه BMW از سال 2025 خودروهای برقی ارزان‌تر و دوربردتر را ارائه خواهد کرد

هنوز مشخص نیست که این اولین وسیله نقلیه Neue Kl،e چه نامی خواهد داشت. این می تواند نشان i3 را بپوشد که در حال حاضر در خودروهای برقی سری 3 چین استفاده می شود و قبلاً روی دریچه عجیب و غریب استفاده می شد.

ب‌ام‌و اعلام کرد که تولید «نمونه‌های تقریباً استاندارد» را در اوا، سال 2022 آغاز خواهد کرد.

  • چگونه BMW از سال 2025 خودروهای برقی ارزان‌تر و دوربردتر را ارائه خواهد کرد
    کارخانه تولید باتری CATL

این خودروساز آلم، همچنین قصد دارد یک خودروی نمایشی مجهز به این فناوری باتری حالت جامد را «خیلی قبل از سال 2025» معرفی کند.

بیشتر: CATL از سال 2025 باتری های ارزان تر BMW را تامین می کند
بیشتر: بی‌ام‌و دوران الکتریکی «ک، جدید» را در سال 2025 آغاز می‌کند
بیشتر: پلتفرم BMW Neue Kl،e EV برای اولین بار روی خودروی سایز سری 3 عرضه می شود




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/،w-bmw-will-offer-cheaper-longer-range-evs-from-2025

بی ام و ادعا می کند که این کار باعث کاهش 10 تا 80 درصدی زمان شارژ تا 30 درصد می شود.

EV جدید سری 3 در یک کارخانه جدید در دبرسن مجارستان ساخته خواهد شد.

BMW قبلاً قراردادهایی با CATL و EVE Energy داده است که “در محدوده دو رقمی میلیارد یورو” یا حداقل A15 میلیارد دلار هستند تا سلول‌های باتری دایره‌ای جدید را تولید کنند.

  • چگونه BMW از سال 2025 خودروهای برقی ارزان‌تر و دوربردتر را ارائه خواهد کرد

آ،ین برنامه این خودروساز، تولید مجموعا دو میلیون خودروی تمام الکتریکی را تا سال 2025 می‌طلبد. تا سال 2030، این شرکت انتظار دارد نیمی از فروش جه، سالانه‌اش به خودروهای برقی باشد.