کاترهام در حال کار بر روی سون الکتریکی، رودستر EV جدید است

در مورد خودروی نمادین بنزینی کاترهام، این خودرو حداقل برای یک دهه دیگر تولید خواهد شد، حتی اگر ممنوعیت پیشنهادی بریت،ا در سال 2030 برای خودروهای بنزینی و دیزلی حفظ شود، زیرا کاترهام همچنان پتانسیل صادرات را پس از این تاریخ می بیند.

با این حال، تلاش رنو به تولید در شکل آلپاین A110 رسید.

آقای لیشلی گفت: «از ابتدا، تاریخچه کاترهام حول تغییر کاربری اجزای OEM به روشی تخیلی متمرکز شده است.

ما هرگز نمی خواهیم یک هفت 1000 کیلوگرمی را راه اندازی کنیم. ما ترجیح می‌دهیم این کار را نکنیم.»

طرح تایید خودرو یک بازرسی پیش ثبت نام برای خودروهایی است که مطابق با استانداردهای بریت،ا یا اروپا تایید نشده اند و معمولاً توسط خودروهای کیت و خودروهای تولیدی بسیار کم استفاده می شود.

  • کاترهام در حال کار بر روی سون الکتریکی، رودستر EV جدید است
    کاترهام C120

چندین نسخه آزمایشی نیز بنا به گزارش‌ها به صورت خصوصی ساخته شده‌اند، هرچند گفته می‌شود که مدل تولیدی آن حداقل پنج سال آینده است.

  • کاترهام در حال کار بر روی سون الکتریکی، رودستر EV جدید است
    Caterham Super Seven 2000

مانند Seven، یک چارچوب فولادی (اما متفاوت) خواهد داشت، زیرا در صورت نیاز به راحتی می‌توان آنها را در تولید تغییر داد. این بدنه از جنس آلومینیوم یا کربن شش پنل پوشانده شده است: دو رکاب، دو درب به علاوه دهانه های تاشوی جلو و عقب.

آقای لیشلی گفت: «این قطعاً هفت نخواهد بود، اما تمام ویژگی‌هایی را خواهد داشت که مشتریان امروزی کاترهام به خوبی می‌دانند: سبکی، سادگی، چابکی و عملکرد.»

«اگر بخواهم این کار را با سون EV انجام دهم، از کجا می توانم سبکی را دریافت کنم؟ ما هنوز در روزهای اولیه توسعه EV کوچک هستیم. قطعات محافظه کارانه و سنگین هستند.

مدیر عامل شرکت باب لیشلی گفت اتوموبیل کار بر روی یک Seven الکتریکی به خوبی در حال انجام است، حتی اگر صاحبان کاترهام چنین وسیله نقلیه ای را درخواست نکرده اند، اما این شرکت عجله ای برای عرضه آن ندارد.

این موتور مجهز به موتور سه سیلندر توربوشارژ 660 سی سی سوزوکی است که 63 کیلووات قدرت و 116 نیوتن متر گشتاور تولید می کند، تنها 440 کیلوگرم وزن دارد و نسبت قدرت به وزن آن بیش از 126 کیلووات بر تن است.

ما در مورد سبکی هستیم. چرا باید خودرویی بسازیم که به دو پیشرانه مجزا نیاز دارد؟ آقای لیشلی گفت: این یک سازش وحشتناک خواهد بود.

بیشتر: همه چیز Caterham Seven




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/caterham-working-on-electric-seven-new-ev-roadster

Seven EV ایده‌آل او خودرویی است که کمتر از 700 کیلوگرم وزن دارد و عملکرد «20-15-20» را ارائه می‌کند، جایی که مالکان می‌توانند با شارژ کامل به مسیری برسند، 20 دقیقه سریع رانندگی کنند، 15 دقیقه دوباره شارژ کنند، سپس دوباره این کار را انجام دهند.

او گفت: «اگر ما نمی‌تو،م یک سون را ارائه کنیم که بتواند این کار را انجام دهد، نباید آن را راه‌اندازی کنیم.

  • کاترهام در حال کار بر روی سون الکتریکی، رودستر EV جدید است
    Caterham Super Seven 600

کاترهام به طور قطع ارائه یک مدل هیب، را رد کرده است.

این شرکت که سال گذشته توسط واردکننده ژاپنی خود ،یداری شد، اخیراً سبک ترین Seven خود را معرفی کرد: 170.

طبق گزارش ها، این گوشی می تواند در سال 2026 رونمایی شود، ی،ی زودتر از Seven EV.

  • کاترهام در حال کار بر روی سون الکتریکی، رودستر EV جدید است

کاترهام به ساخت بنزینی خود ادامه خواهد داد هفت برای مدتی هنوز، اما در حال کار بر روی یک نسخه الکتریکی و یک رودستر الکتریکی جدید است.

در مورد دیگر خودروی برقی برنامه‌ریزی‌شده، آقای لیشلی می‌گوید که در حال حاضر «فقط یک ایده در سر مردم است» اما مالک ژاپنی جدید شرکت، VT Holdings، مایل است آن را به واقعیت تبدیل کند.

خودروی برقی برنامه‌ریزی‌شده نه به اندازه Seven سودمند خواهد بود و نه به‌اندازه مقرون‌به‌صرفه، اما در یک کارخانه جدید با حجم‌های بیشتر از Seven ساخته خواهد شد.

در طول سال‌ها، از پیشرانه‌هایی استفاده کرده است که از شرکت‌های متعدد دیگری مانند فورد، جنرال موتورز و روور تهیه شده‌اند.

کاترهام قبلاً سعی کرده بود یک مدل همراه به هفت معرفی کند. C120 کوپه با رنو توسعه یافت، اما بودجه این برند بریت،ایی در سال 2014 تمام شد و پروژه لغو شد.

سال گذشته کاترهام 500 وسیله نقلیه ساخت. در حال حاضر 135 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و کاترهام می گوید تقاضا برای وسایل نقلیه آن زیاد است.

«از Seven زیباتر و مدرن‌تر خواهد بود – اینها نقاط تمایز مهمی هستند – و شاید سقفی هم داشته باشد. ما از همان ابتدا آن را به ،وان یک خودروی برقی خالص طراحی می‌کنیم، فقط با درایو عقب، و تحت قو،ن SVA ثبت می‌شود.»

The Seven برای اولین بار توسط کالین چپمن به ،وان یک لوتوس در سال 1957 طراحی شد و کاترهام پس از پایان تولید لوتوس در سال 1972 حقوق را به دست آورد.

  • کاترهام در حال کار بر روی سون الکتریکی، رودستر EV جدید است
    Caterham Seven 170