حتی در زمینه موتوراسپورت، شرکت فرانسوی 4 قطعه ای را برای خود حک کرده است. این شرکت در جام کراس الف فرانسه، Routes du Monde، Coupe De France Renault Cross Elf و غیره شرکت کرد. رنو 4 سینپار در رالی پاریس-داکار و بسیاری از رویدادها و برنامه های دیگر شرکت کرد.
کانسپت جدید خودروی برقی کوچک رنو
با کنار گذاشتن OG Renault 4، 4Ever Trophy Concept یک کراس اوور جمع و جور در DNA خود است. مدل با مشخصات تولید این خودرو ارتباط تنگاتنگی با مدل با مشخصات تولید رنو 5 EV خواهد داشت. دومی قرار است تا سال 2025 تولید شود. هر دوی اینها بر اساس پلت فرم CMF-B EV هستند. اعتقاد بر این است که این پلت فرم نیمی از اجزای خود را با پلتفرم موجود CMF-B به اشتراک می گذارد.

درهای رنو 4 EV دارای دستگیرههای فلاش هستند، پنجرهها بدون قاب هستند و ORVMها با دوربین جایگزین میشوند.

نمایشگاه خودروی پاریس 2022 مملو از وسایل نقلیه جدید است. دیروز، Jeep Avenger را از همان رویداد پوشش دادیم. به نظر میرسد رنو بالا،ه یکی از مدلهای OG خود را برای سال 2022 احیا کرده است. ما در مورد رنو 4 صحبت میکنیم که در سال 2022 به شکل خودروی برقی معرفی شد که با نام 4Ever Trophy Concept شناخته میشود.
از جلو میتو،م لوگوی روشن رنو را ببینیم. المانهای الایدی با طراحی مکعبی روی هم قرار گرفتهاند که توسط براکتهای LED احاطه شدهاند که مانند DRLها دو برابر میشوند. نزدیکتر به لوگوی LED روشن، ما 4 ،صر مربع LED داریم که احتمالاً ،اصر یک ظاهر طراحی هستند. برای افزایش جذابیت بصری، رنو 4 EV یک چرخ یدکی روی قفسه سقف نیز دارد.
هنگامی که از جانبی به آن نگاه می کنیم، به نظر می رسد درها بالاتر از روکش بدنه درشت آن قرار دارند، که ارتفاع آستانه را بسیار زیاد می کند. این بسیار بعید است که به تولید برسد. پسر و پسر، به نظر خفن است. درها دستگیره های هم سطحی دارند، پنجره ها بدون قاب هستند و ORVM ها با دوربین ها جایگزین می شوند. یک چهارم شیشه عقب وجود دارد که باید دید را افزایش دهد.

طرح
در حالی که رنو 5 یک کانسپت هاچ بک 2 در ظریف است، کانسپت Renault 4Ever Trophy چیزی جز ظریف است. این خودرو تعداد زیادی ،اصر متقاطع را در خود جای داده است تا آن را متمایز کند، به خصوص در مقایسه با رنو 5. برای شروع، رنو 4 EV دارای 4 در است و از نظر بصری محصولی بزرگتر از رنو 5 است.

چرخها با ظاهری شبیه به اجزای سیستم تعلیق یا نوعی دمپر جذابیت آیندهنگر میدهند. مدل با مشخصات تولید این را حفظ نخواهد کرد زیرا باعث افزایش جرم فنر نشده بر عملکرد می شود. جزئیات پیشرانه فاش نشده است. احتمالاً تولید در سال 2024 با تحویل در سال 2025 آغاز می شود.
منبع: https://www.rushlane.com/new-renault-small-electric-car-off-road-concept-debuts-12451790.html
ما می گوییم رنو 4 یک OG برای این شرکت است، زیرا اولین هاچ بک تولید انبوه در جهان است. این اولین خودروی خانواده FWD رنو نیز هست. رنو 4 در دوره طول، 30 سال خود بیش از 8 میلیون دستگاه فروخت. رنو 4 جانشین 4CV بود و پس از توقف تولید آن، هاچ بک توینگو جانشین او شد.
4Ever Trophy دارای سیستم تعلیق سفر طول، تری است که در مقایسه با رنو 5 فاصله زمین را تا حدی افزایش می دهد. روکش های بدنه درشت هستند و حالت بسیار عضل، به آن می بخشند. روکش های بدنه ،اصر صورتی را در خود جای داده و همچنین بسیار شیک به نظر می رسند.