سیتروئن تلاش کرده است تا با Oli یک داک گوشی هوشمند به جای صفحه نمایش لمسی معمولی اطلاعات سرگرمی، یک جفت بلندگوی بلوتوث قابل جابجایی که در دو انتهای داشبورد نصب شده است، یک سقف ساخته شده از مقوای بازیافتی، و صندلی های سبک وزن با پشتی مشبک، ماموریت خنثی ، خود را سرگرم کننده کند. .
به گفته پیر لک،ک، مدیر طراحی سیتروئن، «پیشنهاد مواد یا طرحهایی که هرگز بر خودروهای تولیدی آینده تأثیری نخواهند گذاشت، منطقی نیست».
باز هم، مانند طراحی ظاهری، جالب خواهد بود که ببینید چه تعداد از این ایدههای مینیمالیستی، کاهش وزن و پایداری در سیتروئنهای آماده نمایشگاه آینده جاری خواهد شد.
سایر ویژگیهای کاهش وزن عبارتند از: پنجرههای درب برگردان و چرخهای فولادی و آلومینیومی هیب، ۲۰ اینچی که سبکتر از فولادهای ارزانتر هستند اما نسبت به چرخهای آلیاژی سنتی انرژی کمتری تولید میکنند.
ما باید با ساختن روندها را مع، کنیم [cars] سبکتر و کمهزینهتر است و راههای خلاقانهای برای به حدا،ر رساندن استفاده پیدا کنید.» Cobée میگوید.
این خودرو همچنین دارای فناوری وسیله نقلیه به شبکه است، بنابراین می تواند انرژی ذخیره شده را دوباره به شبکه برق بفروشد. سوکتهای برق داخلی به Oli اجازه میدهد تا دستگاههای الکتریکی را در محل کمپ یا ساحل تغذیه کند.
Oli به یک باتری کوچک 40 کیلووات ساعتی مجهز شده است که گفته می شود مسافت 400 کیلومتری را برای خودرو فراهم می کند. بخشی از این به جرم کم خودرو مربوط می شود، اما سیتروئن همچنین برای بهبود برد، حدا،ر سرعت Oli را به 110 کیلومتر در ساعت محدود کرده است.
در حالی که هیچ شباهتی به Ami یا 2CV ندارد، طراحی عملگرایانه این دو خودرو به ،وان الهام بخش Oli ذکر شده است.
فضای بار را میتوان با تا ، صندلیهای عقب افزایش داد و پشت سریهای عقب به سمت بالا میچرخند تا در سقف قرار بگیرند.
وینسنت کوبی، مدیر عامل سیتروئن می گوید Oli مظهر تمایل به مقاومت در برابر جزر و مد به سمت وسایل نقلیه بزرگتر و سنگین تر است که بیشتر روز پارک می شوند و عمدتاً برای حمل و نقل راننده استفاده می شوند.
زمان نشان خواهد داد که آیا جلوپنجره عمودی نزدیک، سپر جلو و مجموعه وسیعی از اشکال جالب Oli در مدل های تولیدی آینده ظاهر خواهند شد یا این ،اصر کاهش خواهند یافت.
اگرچه Oli شبیه یک کراس اوور کوپه کوچک به نظر می رسد، اما Oli در واقع یک نوع معمولی است. به جای یک دریچه سنتی، یک درب عقب تاشو و یک صفحه شیشه ای وجود دارد که به سمت بالا به سمت سقف می لغزد.
هیچ فرشی در کابین وجود ندارد، بلکه یک تکه فوم پلی اورتان ترموپ،تیک به راحتی تمیز و قابل تعویض است.
در حالی که خودروساز جزئیاتی در مورد تنظیمات الکتریکی خودرو ارائه نکرده است، میگوید زم، که Oli به یک شارژر سریع من، وصل میشود، باتری را میتوان از 20 تا 80 درصد تنها در 23 دقیقه شارژ کرد.
Oli با ابعاد 4.2 متر طول، 1.65 متر قد و 1.9 متر عرض، حالت اسکات دارد و می تواند تا چهار نفر را در خود جای دهد. برای سهولت در ورود و ،وج، این کانسپت فاقد ستون B است و درهای عقب کوچک به صورت لولایی مع، هستند.
Oli اولین وسیله نقلیه ای است که از لوگوی بازطراحی شده این شرکت استفاده می کند. این نشان جدید که در اوایل این هفته رونمایی شد، بازگشتی به اولین نشان شرکت است، و در Oli رنگ قرمز قابل توجهی را به پایان رسانده است – یا مادون قرمز در زبان سیتروئن.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/citroen-oli-electric-ute-concept-unveiled
تلفظ “all-e” – geddit؟ – Oli “زبان طراحی عمودی” شرکت را به نمایش می گذارد، که کاملاً از فرم های درشت اما گرد امروزی فاصله دارد.
را سیتروئن اولی کانسپت یک پیشرانه مدرن EV را با فضای داخلی سبک، مینیمال و با طراوت بدون صفحه نمایش ،یب می کند.