دین نوربیاتو، مدیر بازاریابی کیا استرالیا به CarExpert گفت: “در حالی که هنوز چراغ سبز روشن نشده است، ما احساس می کنیم که یک خلاء واقعا خوب را در بازار استرالیا پر خواهیم کرد و در فضای خودروهای الکتریکی برای آن اندازه بسیار پیشرو خواهیم بود.” در ژوئن امسال
برخی از جزئیات در مورد کیا EV9 تولیدی در مقایسه با کانسپت کمرنگتر شده است، اما ظاهر اولیه و امضای نور همچنان ادامه دارد.
مشخص نیست که بقیه ،مت های داخلی در این نمونه اولیه جاسوسی چگونه به نظر می رسد زیرا با ورقه های سیاه پوشانده شده است.
دیگر مدلهای E-GMP، طبق تیزرها، به نظر میرسد شامل یک کراس اوور کوچک یا متوسط، یک سدان باریک (آلا هیوندای Ioniq 6)، یک کوپه کوچک و یک هاچبک کوچک باشد.
هنوز مشخص نیست که چه پیشرانه های الکتریکی در EV9 ارائه خواهد شد، اما کارسکوپ گزارش شده در سال 2021، هیوندای Ioniq 7 شش یا هفت نفره مربوطه از یک بسته باتری 100 کیلوواتی استفاده می کند و یک پیشرانه 230 کیلوواتی دو موتوره چهار چرخ متحرک ارائه می کند.
تعداد زیادی کوپه و سدان و خودروهای کوچکتر وجود دارد. این یک خودروی برقی با اندازه واقعی برای بازار استرالیا خواهد بود.”
به نظر می رسد که کیا EV9 داشبورد دیجیتالی مشابه کیا EV6 و همچنین نسخه های با مشخصات کیا نیرو و کیا اسپورتیج دریافت خواهد کرد.
این خودرو همچنین با کراس اوور تلوراید، مانند ،اصر نورپردازی عمودی و شکل جعبه ای آن، ارتباط بصری دارد، اگرچه برخی از ،اصر مانند خط کمربند و طول فاصله بین دو محور اغراق شده است.
همه این مدل ها دارای یک دسته ابزار دیجیتال 12.3 اینچی و همچنین یک سیستم سرگرمی اطلاعاتی با صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی هستند.
برخلاف تمام نمونههای اولیه استتار شدهای که تا به امروز جاسوسی شدهاند، عکاسان جاسوسی ما نگاهی اجمالی به خط تیره در این نمونه اولیه EV9 خاص داشتند.
کانسپت EV9 همچنین دارای 200 میلیمتر فاصله بین دو محور طول،تر از Palisade است تا فضای داخلی را به حدا،ر برساند.
برای مشاهده گا،ی کامل روی ع، کلیک کنید.
این کانسپت میتواند با شارژ سریع DC تا سرعت 350 کیلووات شارژ شود، به این م،ی که با اتصال به یک شارژر عمومی من،، در 20 تا 30 دقیقه از 10 تا 80 درصد کاهش مییابد.
این خودروی بزرگ و جعبهای برقی در مدت 44 ماه ساخته شده است و اولین بار در نمایشگاه خودروی لس آنجلس سال گذشته به صورت مفهومی معرفی شد.
EV9 سه ردیفه، با اختلاف زیاد، بزرگترین خودروی کیا مبتنی بر E-GMP است.
به ،وان مثال، این 50 میلی متر کوتاه تر، 80 میلی متر عریض تر و 40 میلی متر بلندتر از هیوندای پالیزید است که رابطه نزدیکی با کیا تلوراید دارد.
کیا استرالیا هنوز به طور رسمی EV9 را قفل نکرده است، اما در ماه مارس سال جاری تایید کرد که دست خود را برای هر مدل برقی که بتواند تهیه کند، در نظر گرفته است.
بیشتر: کیا EV9 قبل از اولین عرضه در اوایل سال 2023 به اشتراک گذاشته شد
بیشتر: 2023 کیا EV9 SUV الکتریکی جاسوسی شده است
بیشتر: کیا استرالیا EV9 SUV را می خواهد
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/2023-kia-ev9-spied-as-reveal-nears
اگرچه کیا تیزرهای سایه ای از مدل های مختلف E-GMP منتشر کرده است، اما تاکنون فقط EV6 را معرفی کرده و پیش نمایش EV9 را به صورت مفهومی ارائه کرده است.
کیا EV9 یک شاسیبلند بزرگ و جعبهای سه ردیفه، بر روی پلتفرم م،ار E-GMP ساخته میشود که زیربنای کیا EV6، هیوندای Ioniq 5، هیوندای Ioniq 6 و ،س GV60 است.
سخنگوی کیا استرالیا گفت: “ما علاقه مند هستیم، با این حال برنامه های دقیق خط تولید خودروهای برقی آینده کیا استرالیا مانند EV9 هنوز ثابت نشده است و در زمان من، اعلام خواهد شد.”
این شرکت میگوید EV9 به ،وان خودروی پرچمدار این برند عمل میکند و «قطعه شاسیبلندهای الکتریکی بزرگ را انقلابی خواهد کرد».
انتظار می رود نسخه تولیدی کیا EV9 اندازه ای مشابه با کانسپت داشته باشد.
کیا مشخصات پیشرانه کانسپت EV9 را توضیح نداد، اما ادعا کرد که برد آن تا 483 کیلومتر است.
کانسپت EV9 دارای طول 4930 میلی متر، عرض 2055 میلی متر و ارتفاع 1790 میلی متر با فاصله بین دو محور 3100 میلی متر است.
در سطح جه،، کیا هفت خودروی تمام الکتریکی را تا سال 2027 روانه بازار می کند که از پلت فرم E-GMP استفاده می کنند و این شرکت قصد دارد تا سال 2029، 25 درصد از حجم فروش خود را از خودروهای برقی تامین کند.
آینده بیایید EV9 SUV الکتریکی یک بار دیگر در نوربرگ رینگ قبل از نمایش جه، آن در سه ماهه اول سال 2023 جاسوسی شد.
کیا اخیراً برخی از “ع،های جاسوسی” رسمی را در مرحله آزمایش نهایی در مرکز تحقیق و توسعه خود در نامیانگ، کره ج،ی به نمایش گذاشته است.