بر اساس گزارش نشریه آلم،، در عوض، ظاهراً میخواهد در آینده نزدیک به سرمایهگذاری در موتورهای احتراق داخلی چهار، شش و هشت سیلندر خود ادامه دهد. هند،بلات.
پلتفرم جدید بیامو Neue Kl،e قرار است در سال 2025 روی خودرویی در اندازه سری 3 عرضه شود که در مقابل تسلا مدل 3 قرار میگیرد. یک SUV الکتریکی در اندازه X3 دومین خودرو خواهد بود.
را گروه BMW به ،وان بخشی از ارائه مالی 2022 خود اعلام کرده است که انتظار دارد وسایل نقلیه الکتریکی با باتری (BEVs) 50 درصد از کل فروش آن را «بسیار قبل از سال 2030» که هدف فعلی آن است، تشکیل دهند.
این شرکت اخیراً مفهوم i Vision Dee خود را به نمایش گذاشته است که پیش نمایشی از طراحی و فناوری خودروهای برقی مبتنی بر Neue Kl،e است.
سپس این شرکت از سال 2027 تولید Neue Kl،e را در مکزیک آغاز خواهد کرد. در حال حاضر 800 میلیون یورو (1.2 میلیارد دلار استرالیا) در سایت San Luis Potosí سرمایه گذاری می کند.
بیشتر: مدیرعامل بیامو: خودروهای برقی Neue Kl،e دارای محدوده، معیار قیمت خواهند بود
بیشتر: چگونه BMW از سال 2025 خودروهای برقی ارزانتر و دوربردتر را ارائه خواهد کرد
بیشتر: BMW سری 3 جدید؟ مفهوم i Vision Dee EV در نمایشگاه CES معرفی شد
بیشتر: BMW 1.2 میلیارد دلار در مکزیک برای تولید Neue Kl،e سرمایه گذاری می کند
بیشتر: بامو به این زودیها فقط از خودروهای برقی استفاده نمیکند
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/bmw-group-makes-bold-ev-prediction-ahead-of-new-model-onslaught
در مقایسه با فناوری فعلی باتری، این فناوری سلول استوانه ای ادعا می شود که چگالی انرژی را تا بیش از 20 درصد بهبود می بخشد، سرعت شارژ را تا 30 درصد و دامنه را تا 30 درصد بهبود می بخشد.
برخلاف برخی دیگر از خودروسازان، BMW هنوز هیچ اعلامیه ای درباره زمان پایان توسعه و تولید خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) ارائه نکرده است.
اولین خودروهای برقی مبتنی بر Neue Kl،e همچنین دارای نمایشگر هدآپ با عرض کامل هستند که در مفهوم i Vision Dee نشان داده شده است.
BMW قبلاً گفته بود که طیف خودروهای Neue Kl،e آن به سلولهای باتری لیتیوم یون استوانهای جدید مجهز خواهند شد.
در این مرحله مشخص نیست که چهار خودروی الکتریکی دیگر مبتنی بر Neue Kl،e در این مرحله چه خواهند بود.
شایان ذکر است که هر دو مینی و رو،رویس تا سال 2030 خط تولید تمام الکتریکی خواهند داشت.
این اطمینان نسبت به سهم فروش پیشبینیشده BEV زم، حاصل میشود که این شرکت برنامههای خود را برای راهاندازی شش BEV بر اساس پلتفرم آینده Neue Kl،e از سال 2025 تا 2027 اعلام کرده است.
به گفته گروه BMW، سایت های تولید بیشتر در تاریخ بعدی اعلام خواهند شد.
گروه بیامو که شامل برندهای بیامو، مینی و رو،رویس میشود، میگوید در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۱۵ هزار دستگاه BEV در سراسر جهان فروخته است و در دو ماه اول سال ۲۰۲۳ بیش از دو برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته فروش داشته است.
این شرکت همچنین در حال توسعه باتری های حالت جامد است و قصد دارد تا پایان این دهه باتری های ولتاژ بالا از این نوع را برای معرفی سری آماده کند.
در حال حاضر انتظار دارد که سهم فروش BEV خود “در سال های آینده به طور پویا رشد کند”. در سال 2024، گروه BMW پیشبینی میکند که حداقل یکی از هر پنج خودروی جدید این شرکت تمام الکتریکی خواهد بود، تا سال 2025، هر چهارم خودروی جدید تحویلی BEV و تا سال 2026 تقریباً یک خودرو از هر سه خودرو خواهد بود.
این شرکت در حال حاضر قصد دارد دو میلیونمین خودروی برقی خود را در سال 2025 تحویل دهد و تا سال 2030 قصد دارد بیش از 10 میلیون خودروی برقی را تحویل دهد.
تولید خودروهای ساخته شده بر روی پلت فرم الکتریکی BMW Neue Kl،e در سال 2026 در کارخانه 100 ساله این شرکت در مونیخ آلمان آغاز خواهد شد. در حال حاضر برای این منظور در حال بازسازی است.