0-330 کیلومتر در ساعت در 45 سال: احیای مفهومی استون مارتین بولداگ 1977
علیرغم طراحی چشمگیر و مشخصات وحشی، سرنوشت بولداگ تغییری ناگوار داشت. مشکلات مالی در اوایل دهه 80 استون مارتین را گرفتار کرد و در نتیجه موسساتی که خواستار خاتمه این پروژه شدند، شد.
“پس از هزاران ساعت بازسازی و آماده سازی توسط تیم در Cl،ic Motor Cars Limited. انتظار بیش از 40 سال برای رسیدن این خودرو به چشم انداز اصلی خود به پایان رسیده است، این اتفاق امروز در یک باند در اسکاتلند رخ داده است. چه ماشینی، چه تیمی!
“چه روزی! 205.4 مایل در ساعت ما آن را انجام دادیم!!!!! یک دور بزرگ تبریک به تمام تیم بولداگ،”
Cl،ic Motor Cars Unlimited خبر پیروزی بولداگ را در فیس بوک به اشتراک گذاشت.
این پروژه بلندپروازانه با هدف ایجاد سریعترین خودروی تولیدی آن زمان، با طراحی شیک و تقریباً دو برابر قدرت هر ابرخودروی دیگر روز – یک ماموت 700 ،بخاری – ساخته شد.
علاوه بر این، تیم باید بین میل به هدف رسیدن به حدا،ر سرعت و اطمینان از ایمنی خودرو تعادل برقرار می کرد، زیرا هل دادن یک وسیله نقلیه قدیمی به سرعت 200 مایل در ساعت کار آس، نیست.
این ابرخودروی وحشی به لطف عزم فردی که جرأت داشت یک خودروی مفهومی 45 ساله را احیا کند (با سرعت بسیار چشمگیر 200 مایل در ساعت) از مردگان بازگشته است.
با «بولداگ» آشنا شوید، انفجاری از گذشته که در هر فیلم جیمز باند در خانه وجود دارد.
خوشبختانه، این سرنوشت برای یک استون مارتین با ظاهر استثنایی در انتظار نبود.
ممکن است 45 سال طول بکشد تا بولداگ از 0 تا 200 مایل در ساعت برسد، اما این سایت ل،تی بهتر از پایان دادن به سرنوشت بیشتر از ا،ر خودروهای مفهومی است.
متأسفانه بولداگ هرگز هرگز وارد بازار نخواهد شد.
برای قدرد، از طراحی شاسی خوب و واقعاً پیش از زمان خود و رول کیج یکپارچه کمی وقت بگذارید!
استون مارتین بولداگ که در ابتدا در اوا، دهه 1970 طراحی شد، برای نشان دادن مهندسی خودرو بریت،ا آماده بود.
خودروهای مفهومی اغلب با ظاهر خیره کننده و مشخصات دیوانه کننده خود بر روی کاغذ مجذوب خود می شوند، اما پس از مدت کوتاهی در نمایشگاه های خودرو به فراموشی سپرده می شوند و سال ها بعد در محوطه ای تصادفی تکه تکه می شوند.
تا اینکه در سالهای اخیر، داستان بولداگ توسط فیلیپ ساروفیم، پس از اینکه او به نوعی موفق به بدست آوردن نمونه اولیه شد، دوباره شعله ور شد.
در سال 1977، این خودروساز بریت،ایی ماموریتی جسورانه را با بولداگ آغاز کرد. هدف این بود که یک خودروی تولیدی طراحی شود که بتواند رکورد جه، سریعترین خودرو را با حدا،ر سرعت پیشنهادی 237 مایل در ساعت (381 کیلومتر در ساعت) تحت الشعاع قرار دهد.
در زم، که ا،ر ابرخودروها برای عبور از سد 180 مایل در ساعت (290 کیلومتر در ساعت) تلاش می ،د، رکورد پیشنهادی دیوانه کننده بود.
فیلیپ به خودروهای ک،یک موتور سفارش داد تا این نمونه اولیه منحصر به فرد را بازسازی کنند – و در یک پیچ و تاب عجیب، رهبر پروژه اتفاقا پسر مردی بود که در ابتدا پروژه بولداگ را لغو کرد.
پس از سال ها کار، آستون با سرعت 200 مایل در ساعت در فرودگاه ماچری،ش در اسکاتلند به باند فرودگاه رفت. در حالی که بولداگ از حدا،ر سرعت پیش بینی شده اولیه خود ی،ی 237 مایل در ساعت کوتاهی داشت، تیم به سرعت 330 کیلومتر در ساعت چشمگیر دست یافت.
برای نشان دادن این قدرت عظیم و ادعای حدا،ر سرعت، اینها سه خودروی برتر تولید شده در آن دوران بودند:
لامبورگینی کانتاچ LP400: 179 مایل در ساعت (288 کیلومتر در ساعت).
فراری برلینتا با،ر: 188 مایل در ساعت (303 کیلومتر در ساعت)
پورشه 911 توربو (930): 155 مایل در ساعت (250 کیلومتر در ساعت)
برای اطلاعات بیشتر در مورد پروژه می تو،د بیلد را دنبال کنید اینجا، در Cl،ic Motor Cars Limited.
رساندن یک خودروی مفهومی 44 ساله به استانداردهای مدرن کار کوچکی نبود. خودروهای موتور ک،یک مجبور بودند چندین قطعه را تولید یا دوباره تصور کنند، زیرا هرگز توسط استون مارتین به صورت انبوه تولید نشدند.
این پروژه نه تنها این خودرو را به شکوه سابق خود بازگرداند، بلکه چشم انداز اصلی آن را برای گذر از مرز 200 مایل در ساعت، که هنوز هم برای خودروهای اسپرت مدرن رقمی چشمگیر است، ارج نهاد.
مشخصات فنی:
موتور: 5.3 لیتری توئین توربو استون مارتین V8
قدرت: 650-700 ، بخار، 485-522 کیلو وات
وزن: 1510 کیلوگرم (3229 پوند)
چیدمان محرک: موتور وسط، دیفرانسیل عقب (MR)
حدا،ر سرعت هدف: 237 مایل در ساعت
در حالی که تصاویر فرآیند بازسازی را غربال میکردیم، نمیتوانستیم از میزان کار فوقالعادهای که تیم باید انجام میدادند، شگفتزده شویم، تا از یک خودروی مفهومی خشن یک بار مفهومی به یک خودروی نمایشی با شرایط سالنی تبدیل شویم.