NSX هوندا یک مطالعه موردی در تعالی مهندسی است و بر ابرخودروها و ابرخودروهایی که امروز می بینیم تأثیر زیادی گذاشته است. حتی گوردان موری برای ساخت مک لارن F1 از NSX الهام گرفت. برای NSX، هوندا از یک دوربین دوقلو، پیکربندی 24 ولت 3.0 لیتری استفاده کرد که 250 ، بخار قدرت تولید می کرد، در حالی که نسخه به روز شده که چراغ های جلوی پاپ آپ را از دست داد، یک موتور 3.2 لیتری اصلاح شده داشت که مجموع قدرت را به 270 ، بخار رساند. که مد معمولی هوندا بیش از حد مهندسی شده بود تا به کمال برسد. این واحد V-6 با دور بالا و تنفس طبیعی به لطف شاتونهای اتصال تیت،ومی و سیستم VTEC هوندا که به NSX 8300 دور در دقیقه خط قرمز خود را میدهد، احیا کرد. شاسی بر اساس ورودی های آیرتون سنا تنظیم شد و خودرو با هندلینگ و تعادل عالی خود به معیاری برای سگمنت تبدیل شد، بدون شک راحت ترین خودروی اسپرت برای رانندگی بود و به راحتی می توانست به ،وان یک راننده روزانه وظایف خود را انجام دهد. NSX اصلی بدون شک نمونه خوبی از یک ابرخودروی موتور وسط با موتور V-6 است.
نیسان 370Z
نام جولیا در تاریخ غنی آلفارومئو جایگاه ویژه ای دارد و خودروهایی مانند Giulia Sprint GT و GTA به ،وان برخی از بهترین آثار مهندسی خودرو ایتالیا در نظر گرفته می شوند. هنگامی که برند ایتالیایی نمادین خودرو در نهایت محدوده Giulia را معرفی کرد، انتظارات بالا بود، به خصوص از نسخه Quadrifoglio با عملکرد بالا، و پسر آنها به این من،ت دست یافتند. آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو مجهز به یک موتور 2.9 لیتری توربوشارژ دوقلو V-6 با قدرت 503 ، بخار و گشتاور پوند فوت است و به یک گیرب، اتوماتیک هشت سرعته متصل می شود که این را به رقیبی واقعی برای امثال BMW M3 تبدیل می کند. و مرسدس C63 AMG. گفته می شود موتور V-6 جولیا کوادریفوگلیو مشتق شده از موتور V-8 فراری کالیفرنیا با دو سیلندر بریده شده است، اما چیزی که ما می د،م این است که این سدان خانوادگی چهار در قادر به انجام سرعت 193 مایل در ساعت است و می تواند چهار نفر را در خود جای دهد. یک چکمه قابل استفاده و با فضای داخلی مجلل و طراحی عالی ایتالیایی، که جولیا کوادریفوگلیو را به یکی از بهترین خودروهای V-6 تبدیل کرده است.
نیسان GT-R R35
به نظر می رسد پایان جاده برای سوپراسپرت های IC نزدیک است، به خصوص به لطف هنجارها و مقررات سختگیرانه آلایندگی، که به آرامی موتورهای تنفس طبیعی را که حجم و سیلندر بزرگ هستند از بین می برند. در تلاش برای دور زدن این محدودیتها بدون آسیب رساندن به احساسات بنزینهدهای واقعی، خودروسازان به موتورهای با ظرفیت کمتر با کمک هیب، متوسل میشوند. مکلارن با آرتورا، اولین ابرخودروی هیب، سطح پایه این خودروساز که مانند فراری 296 GTB با دستور العملی مشابه که از موتور V-6 همراه با یک موتور الکتریکی برای تولید قدرت عظیم استفاده می کند، به این گروه می پیوندد. مجموعه قوای محرکه آرتورا دارای یک موتور V-6 توئین توربو است که توسط یک موتور الکتریکی تکمیل شده است که در محفظه جعبه دنده 8 سرعته دوکلاچه قرار می گیرد تا قدرت ،یبی 671 ، بخار و گشتاور 531 پوند فوت را ارائه دهد. این پیشرانه پیشرفته همراه با وزن کم آن به این م،ی است که این ابرخودروی RWD قادر است سرعت 0-60 مایل در ساعت را تنها در 2.6 ث،ه انجام دهد. حدا،ر سرعت آن 205 مایل در ساعت است و با قیمت زیر 250000 دلار، مک لارن آرتورا گواه این است که نسل بعدی سوپراسپرت ها اینجا هستند.
لوتوس امیرا
در طول دهه گذشته، مازراتی برخی از شیرینترین خودروهای GT، SUV و سدانهای اجرایی را تولید کرده است، اما چیزی که به ،وان یک ورزش اصیل واجد شرایط نباشد، با توجه به تاریخ غنی خودروسازی ایتالیا، مایه شرمساری است. MC 20 یک ابرخودروی پرچمدار موتور وسط من، است که امیدوار است تصویر مازراتی را متحول کند. انتخاب موتور V-6 ممکن است در ابتدا در خودرویی که بیش از 200000 دلار قیمت دارد بحث برانگیز به نظر برسد، اما مزایای بسته بندی و کاهش وزن اجزای کلیدی یک سوپراسپرت خوب است. موتور 3.0 لیتری توین توربو V-6 یک واحد کاملاً جدید است که به طرز مشکوکی شبیه به واحد V-6 است که فراری 296 GTB اخیراً معرفی شده را بدون سیستم هیب، تامین می کند. با این حال، موتور به لطف 630 ، بخار قدرت و 730 پوند فوت گشتاور که به صورت خطی و بدون تاخیر ارائه می شود، قدرت زیادی دارد. گیرب، 8 سرعته دوکلاچه با تعویض دنده های برق آسا به اضطرار می افزاید، که به MC20 اجازه می دهد 0-60 مایل در ساعت را در کمتر از 2.9 ث،ه و حدا،ر سرعت 202 مایل در ساعت انجام دهد.
مک لارن آرتورا
آلفارومئو SZ به همان اندازه که خودروها بحث برانگیز هستند. یک بدنه آیندهنگر ساخته شده از مواد پیشرفته، همراه با غرش و غرش شیرین موتور نمادین Busso V-6، چیزی است که این گوی عجیب و غریب از یک مصنوع خودرو را تعریف میکند. آلفارومئو SZ که توسط Zagato طراحی شده بود، حرکتی جسورانه برای نشان دادن آینده جسورانه آلفارومئو به ،وان یک برند بود. SZ در این نام مخفف Sprint Zagato است و این خودرو از همان ابتدا به ،وان یک خودروی پرفورمنس کم حجم در نظر گرفته شده بود، در نتیجه، نسخه ای زیبا از Busso، یک موتور 3.0 لیتری تنفس طبیعی V- را دریافت کرد. 6 دستگاه با 207 ، بخار قدرت و 181 پوند فوت گشتاور که ممکن است قدرتمندترین موتور موجود در بازار نباشد، اما به طور گسترده به ،وان بهترین موتور V-6 با صدا و به نظر می رسد که با داستان منشأ عجیب و غریب SZ ،یب شده است. و نادر بودن، آلفارومئو SZ را به یکی از پرطرفدارترین خودروهای V-6 در تمام دوران تبدیل کرده است.
هوندا NSX
بیش از چهار دهه پس از معرفی Dino 206 GT، فراری جلوتر رفته و یک V-6 را در یکی از خودروهای سطح پایه خود قرار داده است، اما این بار ادعا می کند که یک فراری واقعی است. فراری 296 GTB جدید که در سال 2021 عرضه شد، ،یبی از بهترین فناوری احتراق داخلی فراری با سیستم هیب، پلاگین است. موتور 3.0 لیتری توئین توربو V-6 به صورت مجزا 654 ، بخار قدرت دارد و موتور الکتریکی نیز 165 ، بخار قدرت دارد که مجموع قدرت را به 818 ، بخار می رساند. تمام این نیرو از طریق یک گیرب، هشت سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود و تمام این نیرو و بستهای از گشتاور الکتریکی به آن کمک میکند تا در مدت زمان بسیار چشمگیر 2.9 ث،ه به سرعت 60 مایل در ساعت از حالت س، برسد و حدا،ر سرعت آن 205 مایل در ساعت است. فراری 256 GTB واقعاً یک ابرخودروی نسل بعدی است که از بهترین گذشته و آینده استفاده می کند تا پتانسیل واقعی نیروگاه های V-6 مدرن را به نمایش بگذارد.
فورد F-150 رپتور
لوتوس Emira جدید، جانشین مورد انتظار لوتوس اوورا دهههای گذشته است که در میان رقبای مدرن خود کاملاً منسوخ شده بود. Emira جدید همچنان بر اساس فلسفه اصلی Collin Chapman مبنی بر کاهش وزن به حداقل ممکن عمل می کند و بر اساس اصول Evora برای ارائه تجربه رانندگی معمولی برای خودروهای اسپرت لوتوس استوار است. Emira با دو موتور عرضه خواهد شد، یک موتور پایه AMG با منبع 2.0 لیتری خطی چهار توربو، اما موتوری که ما به آن علاقه مندیم به ،وان V-6 سوپرشارژ 3.5 لیتری آزمایش شده و آزمایش شده که اساساً از تویوتا کمری فروتن گرفته شده است. اما در این اپلیکیشن 400 ، بخار قدرت می دهد و. 317 پوند فوت گشتاور. برای افزودن به تجربه قدیمی، لوتوس این را با یک دستی شش سرعته به ،وان استاندارد علاوه بر اختیاری شش سرعته خودکار ارائه می دهد. شاسی آلومینیومی سبک وزن به طور قابل توجهی سفت تر از مدل قبلی خود است و در ،یب با وزن کم، Emira با شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت 4.5 ث،ه و حدا،ر سرعت 180 مایل در ساعت بسیار سریع است.
منبع: https://www.tops،d.com/cars/10-cars-that-prove-you-don-t-need-a-big-engine-for-big-performance-ar196802.html
نیسان 370Z یکی دیگر از نمادهای JDM است که بخش خود را بازتعریف کرده است و به دلیل ،یب ساده بدنه کوپه دو در، دیفرانسیل عقب و از همه مهمتر VQ V-V-بهترین انتخاب برای علاقه مندان به تیونینگ و عملکرد بوده است. موتور 6 و قابلیت تنظیم فوق العاده آن. موتور 3.7 لیتری VQ V-6 یک واحد تنفس طبیعی قدیمی است که 332 ، بخار قدرت دارد و به دلیل اگزوز مشخصی که به شخصیت Z می افزاید، معروف است. گزینه گیرب، استاندارد یک گیرب، شش سرعته دستی درخشان بود، اما نیسان یک گیرب، شش سرعته خودکار را نیز ارائه کرد. Z یکی دیگر از نمادهای فرهنگ پاپ JDM است و حتی پس از توقف تولید در سال 2020 پس از تولید 11 ساله، به لطف قیمت من، و قابلیت های تیونینگ بسیار زیاد موتور VQ V-6، همچنان طرفداران زیادی پیدا می کند. شاسی متعادل
آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو