شارژر موجود در Hay یک شارژر رایگان NRMA است، اما متأسفانه ظرفیت آن 50 کیلووات است که به م،ای شارژ بسیار آهسته است. با توجه به دیر رسیدن ما خوشبختانه هیچ ، دیگری در تنها شارژر شهر نبود و من توانستم وصل کنم در حالی که از ماشین پشتیب، هیب، خود برای رفتن و صرف شام در ایستگاه کامیون استفاده می کردیم.
EV چطور؟ با کمال تعجب، در این سفر 125.56 دلار هزینه داشت. EV6 نیز به دلیل نیاز البرز به بررسی مسیر انحرافی ما، مسافت کمی کوتاه تری را طی می کند.
البرز در نهایت 62.33 لیتر گازوئیل مصرف کرد که برای ما 130.83 دلار با هزینه 2.09 دلار برای هر لیتر هزینه داشت.
1 ساعت و 30 دقیقه ،ری نسبت به EV داشته است. در طول یک سفر 800 کیلومتری، احتمالاً مدت زم، است که اگر در حال رانندگی با یک خودروی احتراق داخلی بودم، برای استراحت و توقف غذا توقف می کردم، بنابراین این پایان دنیا نیست.
از طرف دیگر من – قرار بود به طور معمول با سرعت مجاز رانندگی کنم. من همچنین از یک وب سایت رایگان عالی به نام A Better Route Planner برای ترسیم نقشه سفرم استفاده کردم. این توپوگرافی، آب و هوا و مصرف انرژی واقعی در سرعت بزرگراه را در نظر می گیرد تا مکان و زمان شارژ را مشخص کند.
در این مرحله است که وقتی از آدلاید خارج میشویم، هر دو متر سفر را تنظیم مجدد میکنیم تا اقتصاد را ردیابی کنیم. برای ،، که با آدلاید آشنا نیستند، این در سطح دریا است. سپس با سرعت بزرگراه به شدت بالا می رود. این بلافاصله شروع به تضعیف محدوده من کرد و بر اقتصاد خودروی الکتریکی تأثیر گذاشت.
پس از ،وج از Tailem Bend، سرعت را کمی افزایش دادم تا به جای سرعت مشخص شده، با سرعت GPS حرکت کنم. این امر اقتصاد من را از ابتدا به حدود 20 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر افزایش داد (پس از اینکه پس از ، آدلاید به حدود 18 کیلووات ساعت / 100 کیلومتر کاهش یافت).
این بدان م،است که برای هر کیلومتر سفر حدود 0.092 دلار هزینه داشت. همچنین به این م،ی بود که او در هر 100 کیلومتر کمتر از 4.3 لیتر گازوئیل مصرف می کرد.
مصرف انرژی ما در EV6 از ساتون ،ت تا سیدنی نیز به دلیل سرازیری بودن آن بسیار عالی بود و در حدود 14 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر بود.
بنابراین، از نظر زمان صرف شده برای شارژ، چگونه پیش می رویم. با توجه به اینکه Hay اقامت یک شبه ما است، من آن زمان را در معا، لحاظ نکردهام، زیرا میتوانستیم به متل برویم و شام را در حالی که ماشین در حال شارژ بود بخوریم.
خوب، این کاملاً درست نیست. چهار تا از شارژرهای رایگ، که در هر خودروی الکتریکی کار میکنند پر بودند و چهار شارژر تسلا که دقیقاً روبروی آن هستند خالی بودند (کیا نمیتواند در شبکه تسلا شارژ شود). ناامید کننده ترین مالک تسلا بود که تصمیم گرفت از گزینه رایگان به جای شارژر تسلا در مقابل آن استفاده کند.
سپس به اوین رسیدیم و EV6 را وصل کردم. متأسفانه شارژر در اوین (و همانطور که در بخشهایی از استرالیا متوجه شدیم) فقط یک شارژر 75 کیلوواتی است.
و از آنجایی که با انجام این کار کمی عادلانه برای خودروی برقی کاهش میدادیم، همچنین میخواستیم کل رانندگی (حدود 1400 کیلومتر) را با یک م،ن دیزل انجام دهیم تا ببینیم آیا میتوان این کار را انجام داد.
آن موقع بود که با اولین ،که مواجه شدیم. در میانه راه بین اوین و هی متوجه شدیم که پل روی رودخانه موری به دلیل عملیات جاده بسته شده است.
ی،ی برای شارژ باید بیشتر اینجا بنشینید. بعدازظهر دوشنبه بودن – به م،ای واقعی کلمه چیزی برای غذا باز نبود. بنابراین ما مجبور شدیم تا زم، که ماشین آماده حرکت شود، در حال خوردن غذاهای ناسالم بایستیم.
مدت کوتاهی پس از اینکه برق را وصل کردم، البرز از من گذشت و بعد از اینکه به زوجی در Hyundai Ioniq PHEV کمک کردم تا نحوه ایجاد حساب شارژ را پیدا کنند، کمی بیشتر معطل شدم.
این سفر با سرعت 17 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر شروع شد، اما وقتی شروع به صعود به تپههای آدلاید کردیم که تا حدود 22 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر رسید.
و ناراحتی؟ اگر توقف شبانه ما در Hay را حذف کنید، EV6 باید در مجموع کمتر از سه ساعت بیش از 1400 کیلومتر توقف کند. با توجه به توصیه این است که هر 200 کیلومتر برای استراحت توقف کنید، که تقریباً برابر با توصیه شده است.
ایستگاه 6: سیدنی، نیو ساوت و، (36 دقیقه شارژ)
صبح روز بعد ما از طریق دشت های هی عازم سیدنی شدیم. از اینجا شارژرها همگی به شارژرهای DC با سرعت بالا تبدیل می شوند که به م،ای توقف زمان بسیار کمتری برای شارژ است.
اما، او آن را جدی گرفت و تصمیم گرفت حدود 90 کیلومتر در ساعت برای این سفر انجام دهد تا مطمئن شود که با م،ن 70 لیتری دیزل به آنجا خواهد رسید. او همچنین فشار تایر خود را به 46psi افزایش داد تا مقاومت غلتش را کاهش دهد.
بنابراین مدتی در اطراف منتظر ماندیم تا اینکه ،ی تصمیم گرفت آنجا را ، کند و ما EV6 را به برق وصل کردیم تا خاموش شویم.
ایستگاه 4: تارکوتا، نیو ساوت و، (30 دقیقه شارژ)
واقع بینانه، البرز نیازی به ایجاد 1400 کیلومتر با یک باک ندارد، زیرا او می تواند در چند دقیقه در هر تعداد پمپ بنزین در طول مسیر سوخت کند، در حالی که من باید منتظر شارژ کامل باشم. و من واقعاً میخواستم بفهمم که واقعاً چقدر زمان برای شارژ ، در این نوع سفرها نیاز دارید و آیا برای اینکه ماشین برقی را به زحمت نیندازید، ناراحتی کافی است یا خیر.
ایستگاه 2: اوین، ویکتوریا (1 ساعت و 14 دقیقه شارژ)
علاوه بر آن خورشید در حال غروب بود و سرد می شد. کاهش دما مقدار انرژی مورد نیاز EV را افزایش می دهد تا باتری را در محدوده دمایی مطلوب خود نگه دارد، که به طور ناخواسته برد شما را کاهش می دهد.
توقف ما در ساتون ،ت یک شارژر 350 کیلوواتی دیگر است. در ابتدا قرار بود فقط 11 دقیقه شارژ شود، اما پس از فیلمبرداری از قطعه در مقابل دوربین و رفتن به مک دونالد برای خوردن قهوه (آنجا مشغول بود)، در نهایت حدود 25 دقیقه را صرف شارژر کردیم تا به 65 برسیم. درصد
من متوجه تفاوت زیادی بین 100 کیلومتر در ساعت و 110 کیلومتر در ساعت (سرعت GPS) از نظر مصرف انرژی شدم. این تفاوت بین نشستن با خوشحالی بیشتر در علامت 20 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر قبل از رسیدن به سرعت 22 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر است.
ایستگاه آ، البرز و من نزدیک به CBD سیدنی بودیم. من EV6 را به 100 درصد رساندم که حدود 36 دقیقه طول می کشد) و البرز سوخت Q5 را تأمین کرد که حدود 4 دقیقه طول می کشد (فقط 1 دقیقه طول می کشد! پل دقیقه های خود را در زمان EV می شمارد. البرز).
همانطور که می تو،د تصور کنید، در این مرحله کمی عصبی شدم. نه تنها 70 کیلومتر پیش بینی نشده به سفر اضافه می کردیم، بلکه کمی زودتر دوشاخه را کشیده بودم تا به البرز برسم.
همه ما شنیدهایم که وقتی در خانه شارژ میکنید و از انرژی خورشیدی استفاده میکنید، خودروهای برقی چقدر مقرون به صرفه میشوند. اما، در مورد درایوهای مسافت طول،تر چطور؟ اگر وسایلتان را جمع کنید تا با خانواده دور شوید، در مقایسه با حمل و نقل سنتی، آیا خودروهای الکتریکی به همان اندازه منطقی هستند؟
من و البرز تصمیم گرفتیم مجموعهای از خودروهایی را انتخاب کنیم که در زمینه فناوری و کارایی خودروهای برقی پیشرو بودند، بنابراین البرز مدل پایه آئودی Q5 دیزلی را انتخاب کرد و من خودروی دیفرانسیل عقب برد بلند کیا EV6 را انتخاب کردم. سپس تیم ویدئویی خود را در کیا سورنتو هیب، ،باندیم تا ببینیم در این سفر نیز چگونه خواهد بود.
بنابراین از آدلاید به راه افتادیم و قبل از شروع کار، آئودی و کیا را پر کردیم. ما با اولین چالش خود قبل از ،وج از بانک با هشت شارژر در CBD آدلاید روبرو شدیم.
در این مرحله مصرف ما به ،وان بخشی از رانندگی در بزرگراه به حدود 21 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر رسیده بود.
در این مرحله متوجه خواهید شد که آزمایش کمی ساختگی است، و مسلماً، من آن را به این شکل پیکربندی کردم زیرا امیدوار بودم قبل از رسیدن ما به سیدنی سوخت البرز تمام شود – ترجیحاً در پل بندرگاه سیدنی یا مکان دیگری که به همان اندازه نامن، است. .
البرز در اواسط راه ما رسید و وقتی فهمید چیزی برای غذا باز نیست تصمیم گرفت برود. ممنون البرز
ما می خواستیم آ،ین فناوری EV را در سفری جاده ای از آدلاید به سیدنی آزمایش کنیم. ما همچنین میخواستیم زیرساختهای خودروهای برقی را به صورت منطقهای آزمایش کنیم و مسیری را انتخاب کردیم که ما را کمی به داخل خاک و از شبکه شارژ به خوبی ایجاد شده دور کند.
نمیخواستم اجازه دهم او خیلی جلوتر برود – من حدود 90 درصد دوشاخه را کشیدم و برای اقامت شبانهمان در هی راهی جاده شدم.
بنابراین، چگونه همه چیز پیش رفت؟
ما اکنون به شارژرهای سریع بازگشته ایم. ما در تارکوتا وصل شدیم و EV6 را از 19 درصد به 95 درصد در حدود 30 دقیقه رساندیم. زمان کافی بود تا پاها را دراز کنیم و تا پایان سفر جاده ای خود را به جاده بزنیم.
نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که ما مجبور بودیم برای شارژ در هر یک از توقف های شارژمان هزینه بپردازیم، به جز شارژ زیاد در Hay در نزدیکی محل اقامتمان. اگر مجبور بودیم هزینه شارژ را در هی بپردازیم، EV در واقع برای همان سفر هزینه بیشتری داشت.
به هر حال – امیدواریم از این چالش لذت برده باشید. همانطور که در مقدمه اشاره کردم، این به هیچ وجه یک آزمون علمی نبود. در درجه اول برای البرز طراحی شده بود که سوختش تمام شود، اما ث،اً برای اینکه ببینیم یک خودروی برقی در مسافت طول، چقدر ناخوشایند است. امیدواریم از آن لذت برده باشید.
وقتی البرز جلوتر از من رسید، باید بفهمد که چگونه می تو،م از موری عبور کنیم تا به هی برسیم. تنها مسیر آسان یک مسیر انحرافی بود که حدود 70 کیلومتر به کل سفر اضافه کرد، اما این تنها انتخاب ما برای اقامت شبانه و شارژر بعدی در هی بود.
اولین ایستگاه پیشنهادی ما Tailem Bend، در حدود 132 کیلومتری آدلاید است. این خوب است زیرا ایستگاه خدمات دارای شارژرهای DC سریع 350 کیلوواتی است و پیشنهاد این است که ماشین را به 95 درصد برس،م تا توقف بعدی خود را در اوین انجام دهیم. مجبور شدم 12 دقیقه اینجا توقف کنم تا از 80 درصد به 95 درصد شارژ کنم.
برنامه ما این بود که در روز اول تمام مسیر را به سمت هی در نیو ساوت و، رانندگی کنیم، یک شب در متل بم،م و سپس روز بعد رانندگی را تا سیدنی تمام کنیم.
علاوه بر آن، اگر مسیر محبوبتری را انتخاب میکردیم، مملو از شارژرهای سریع بود که زمان انتظار ما را به میزان قابل توجهی کاهش میداد.
من عرق گلولهها را داشتم زیرا برد به طور مداوم سریعتر از مسافتی که طی میکردیم پایین میآمد. اگر چمدان و سایر مسافران در ماشین داشتم، تأثیر این موضوع بیشتر هم می شد.
البرز چطوره؟ تا این مرحله او به طور متوسط حدود 4.7 لیتر سوخت دیزل در هر 100 کیلومتر مصرف می کند.