نسخه محدود با پدالهای فولادی، صفحه ضربهای حکاکیشده، بر،بهای جانبی منحصر به فرد، رینگهای آلیاژی خا،تری تیت،وم 18 اینچی الماستراش شده و فرمان چرمی سه پره، ظاهر کمی الهامگرفته از مسابقه دارد.
آبارث میگوید 500e عملکرد بیشتری نسبت به بنزینی 695 ارائه میکند، با واکنشپذیری بهبود یافته در رانندگی شهری که به لطف «توزیع وزن بهتر، گشتاور بهتر و فاصله بین دو محور بیشتر» از 19 به 40 کیلومتر در ساعت 50 درصد سریعتر میرود.
سه حالت رانندگی در دسترس است: Turismo که ،وجی ها را کمی به 113 کیلووات و 220 نیوتن متر باز می گرداند. خیابان عقرب، که بین قدرت و بهره وری انرژی تعادل برقرار می کند. و حالت Scorpion Track با عملکرد برتر.
هشدار آ،تیک با سرعت کم صدایی متمایز دارد، در حالی که صدای “گیتار کوبنده” هنگامی که برای اولین بار از سرعت 19 کیلومتر در ساعت فراتر می روید پخش می شود.
هر دو خیابان توریسمو و اسکورپیون از ویژگی رانندگی با یک پدال استفاده می کنند که به رانندگان اجازه می دهد با بلند ، پای خود سرعت خود را کاهش دهند و به طور همزمان انرژی جنبشی را برای شارژ مجدد باتری بازیابی کنند.
آبارتبازوی پرفورمنس فیات از اولین مدل برقی خود رونمایی کرد 500e هاچ و کابریولت – پس از افشای آن در ماه گذشته.
این دستگاه از شارژ سریع DC تا 85 کیلو وات پشتیب، میکند که به آبارث 25 مایل شارژ در پنج دقیقه میدهد. 500e در عرض 35 دقیقه به 80 درصد می رسد.
در حالی که آبارث، مانند فیات 500e که بر اساس آن ساخته شده است، شباهت زیادی به همتای بنزینی قدیمی خود دارد، اما برخی از ،اصر طراحی متمایز مانند جلوپنجره دربسته، ورودی هوای لانه زنبوری و رنگ قهرمان جدید اسید سبز را دارد.
قرار است در اوا، سال 2023 و پس از عرضه محلی فیات 500e مربوطه در اوایل سال آینده، به بازار عرضه شود. این تاخیر بسیار کوتاهتری نسبت به فیات است که برای اولین بار در سال 2020 در اروپا عرضه شد.
مدل جدید همچنین دارای لوگوی جدید عقرب جانبی برند، درپوش آینه خا،تری تیت،وم، چراغهای جلو LED و حروف Abarth خا،تری تیره در جلو و عقب است.
زیر کاپوت یک موتور الکتریکی آهنربای دائمی وجود دارد که فراهم می کند 114 کیلو وات از قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور دارد و خودرو را در هفت ث،ه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رساند.
در غیاب نت موتور رورتی یکی از موتورهای بنزینی خود، Abarth یک مولد صدای اختیاری را توسعه داده است که “صدای موتور بنزینی آبارث را صادقانه بازتولید می کند” از جمله صدای هشدار آ،تیک با سرعت کم خودروی بنزینی متمایز خود.
سال گذشته، آبارث اعلام کرد که تا سال 2024 فقط برقی خواهد بود، که شش سال جلوتر از هدف فیات در سال 2030 است.
«هر تغییری که در آبارث ایجاد میشود، به دنبال بهترین عملکرد رانندگی است. این دقیقاً همان چیزی است که بنیانگذار ما، کارلو آبارث، همیشه این کار را انجام می داد. بنابراین، از این منظر، بیایید بگوییم که هیچ چیز تغییر نکرده است: شتاب بهتر، هندلینگ بهتر، سرگرمی بیشتر. اولیویه فرانسوا، مدیرعامل فیات و آبارث، گفت: و سپس امضای افسانهای آبارث وجود دارد: صدا است.