ANCAP و Euro NCAP برای به روز رس، پروتکل های خود از دو سال جاری به یک چرخه سه ساله حرکت خواهند کرد. این دو مقام پروتکل های خود را در سال 2018 هماهنگ ،د.
خانم هوروگ با اشاره به اه، ،ت های استرالیا و نیوزلند از صفر ، تلفات جاده ای افزود: “این اقدام برای بررسی ارزیابی کامیون های متوسط و سنگین یک تغییر قابل توجه است و به دنبال رسیدگی به حضور بیش از حد این وسایل نقلیه در تلفات جاده ای و صدمات جدی است.” و صدمات جدی تا سال 2050.
تستهای ایمنی غیرفعال تمرکز بیشتری بر برابری ،تی و جمعیت سالخورده خواهد داشت، در حالی که تستهای ایمنی فعال محیطهای دنیای واقعی را با دقت بیشتری شبیهسازی میکنند.
بهبودهای ایمنی قابل توجهی در سه دهه گذشته در نتیجه تلاش مداوم ANCAP و Euro NCAP برای رسیدگی به چالشهای مربوط به ایمنی خودرو در جادههای ما در میان ناوگان خودروهای سبک، وارد بازارهای خودروهای استرالیا، نیوزلند و اروپا شده است.
قبل از اعمال پروتکلهای ۲۰۲۶ و دستههای ارزیابی جدید آنها، ANCAP پروتکلهای تست سختتر را از ژانویه ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد.
ANCAP و Euro NCAP همچنین سیستمهای رانندگی کمکی و خودکار، کارایی فناوری وسیله نقلیه به خودرو و خودرو به زیرساخت، و امنیت سایبری و بهروزرس،های هوایی را ارزیابی خواهند کرد.
“برای برنامه رتبه بندی ستاره فعلی ما، تغییر تکاملی در ستون های ارزیابی ما نقش مهمی را که فناوری های کمکی و خودکار در کاهش تلفات ناشی از جاده ها و صدمات جدی در میان وسایل نقلیه سبک سواری ایفا می کنند، تایید می کند.”
آنها همچنین تاثیرات طراحی رابط انسان و ماشین، و اثرات اختلال راننده و حواس پرتی شناختی را بررسی خواهند کرد.
آنها چشم انداز خود را برای سال 2030 منتشر کرده اند، که هم حوزه های ارزیابی جدید و هم توسعه یافته را شرح می دهد و گسترش احتمالی ارزیابی موتورسیکلت ها، اسکوترهای موتوری و وسایل نقلیه کالای سنگین را نشان می دهد – جایی که، آنها خاطرنشان می کنند، در حال حاضر هیچ پلت فرمی برای حمایت از مصرف کننده وجود ندارد.
پروتکل های 2026 همچنین شاهد معرفی ANCAP ارزیابی و امتیازدهی سیستم های تماس الکترونیکی عمومی و شخص ثالث خواهند بود.
ANCAP و همتای اروپایی آن یورو NCAP در حال ایجاد برخی تغییرات کلیدی در روش ارزیابی ایمنی خودرو هستند.
همانطور که رتبه خودروهای الکتریکی همچنان در حال رشد است، این دو مقام ایمنی خطر آتش سوزی و فرار حرارتی در خودروهای الکتریکی را نیز ارزیابی خواهند کرد.
اشاره میکند که محدوده عملکرد مورد انتظار این سیستمهای تماس اضطراری بر اساس زیرساختهای موجود تعیین میشود و این عملکرد احتمالاً در اینجا کمتر از اروپا خواهد بود که در آن عملکرد eCall یک ا،ام قانونی است.
ANCAP و Euro NCAP همچنین در حال پیکربندی مجدد چهار حوزه کلیدی ارزیابی برای منع، ، چهار مرحله مجزا از یک برخورد احتمالی هستند.
انتشار دیدگاه آینده 2030 حوزههای تمرکز تست و ارزیابی کلیدی را برای صنعت ایجاد میکند – هم برای سهامداران فعلی صنعت خودرو و هم برای گروه جدیدی از سهامداران صنعت که قبلاً در فرآیند NCAP شرکت نکردهاند.
رانندگی ایمن، جلوگیری از تصادف، حفاظت از تصادف و ایمنی پس از تصادف از سال 2026 به دستههای جدید تبدیل میشوند و جایگزین دستههای حفاظت از سرنشین بزرگسال، حفاظت از سرنشین کودک، حفاظت کاربران آسیبپذیر جاده و دستههای کمک ایمنی میشوند.
اینها شامل آزمایش گستردهتر سیستمهای ترمز اضطراری خودکار و نحوه تشخیص عابران پیاده، دوچرخهسواران و موتورسیکلتها و نحوه برخورد آنها با تقاطعها، و همچنین ارزیابی سیستمهای تشخیص حضور کودک، و فرار آسان از وسیله نقلیه زیر آب میشود.
ANCAP توسط 22 سازمان عضو از سراسر استرالیا و نیوزلند، از جمله باشگاههای خودروسازی کشورمان پشتیب، میشود. همچنین از ،ت های فدرال، ایالتی و منطقه ای بودجه دریافت می کند.
این دو مقام ایمنی همچنین تمایل به ارزیابی پیکاپهای سایز کامل را با اشاره به محبوبیت روزافزون و ابعاد بزرگتر و ارزیابیهایی که تاکنون وجود نداشتند، اعلام کردهاند.
میشل ون راتینگن، دبیر کل یورو NCAP گفت: «با توسعه به موقع استانداردهای داوطلبانه برای فناوری پیشرفته ایمنی، ما میتو،م به ،وان یک کاتالیزور برای تسریع جذب و ترویج بهترین عملکرد – نه فقط برای اتومبیلهای سواری، بلکه در ناوگان وسایل نقلیه تجاری» عمل کنیم.
آنچه که ما اکنون از طریق این طرح آتی به سمت آن کار می کنیم، اذعان به تغییر چشم انداز تحرک و نقشی است که ANCAP و Euro NCAP می توانند در بهبود بیشتر ایمنی خودرو در دهه آینده ایفا کنند.
ANCAP همچنین ارزیابی بیشتری از ون های تجاری را پس از آزمایش سال 2020 از طیف وسیعی از فناوری ایمنی فعال مدل ها در نظر دارد.
با وجود توسعه برنامه ریزی شده حوزه های ارزیابی خود، ANCAP می گوید که گزینه هایی را برای به حداقل رساندن تست های مورد نیاز و در عین حال حفظ یکپارچگی برنامه، با اذعان به هزینه ارزیابی خودروی جدید در نظر خواهد گرفت.
کارلا هوروگ، مدیر اجرایی ANCAP گفت: «این روز نقطه عطفی برای ایمنی خودرو است.
شما می تو،د یک تفکیک کامل از پروتکل های 2023 را مشاهده کنید اینجا، در حالی که راهنمای ANCAP برای چشم انداز 2030 آن است قابل مشاهده است اینجا.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/ancap-details-its-safety-testing-plans-through-2030