Android Automotive: چه کسی با Google شریک است؟ اگر به دنبال خودرویی مجهز به Android Automotive هستید، بیایید ببینیم در حال حاضر چه چیزی در بازار وجود دارد. بر اساس اخبار اخیر مبنی بر اینکه BMW از آمازون ال،ا به ،وان پایه ای برای نسل بعدی دستیار صوتی خود استفاده خواهد کرد، بعید است که پذیرش BMW از Android Automotive نیز شامل GAS شود. Lucid که در حال حاضر فقط در آمریکای شمالی در دسترس است (انتظار میرود که به زودی در اروپا عرضه شود)، همچنین از Android Automotive بدون GAS استفاده میکند، در عوض از ال،ا به ،وان دستیار صوتی داخلی استفاده میکند. گوگل به دلیل راهاندازی پلتفرمها و سرویسهای نرمافزاری مشابه با نامهای تقریباً ی،ان مشهور است، بنابراین مهم است که Android Automotive را از سایر محصولات Google برای استفاده در خودرو متمایز کنیم. برندهای تحت امپراتوری Stellantis شاید بهترین نمونه از وسایل نقلیه دارای Android Automotive باشند، اما نه خدمات آشنای Google (مانند Google Assistant) در بالا. Android Automotive چه تفاوتی با سایر محصولات خودروسازی Android و Google دارد؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوتهای بین Android Automotive و Android Auto، لطفاً مقاله قبلی ما را ببینید که تفاوتهای بین آنها را توضیح میدهد. این به طراحان این امکان را میدهد که Android Automotive را با مضامین طراحی متمایز خودروساز خاصی که برای آن کار میکنند، آغشته کنند. هوندا اعلام کرده است که در آینده نزدیک از AOSP فقط به Android Automotive تغییر خواهد کرد و این برند ادعا کرده است که در سال 2021 اولین خودروهای مجهز آن در سال 2022 عرضه خواهد شد. انتظار می رود مگان E-Tech در اوا، سال 2023 در استرالیا عرضه شود. متأسفانه، در حال حاضر مشخص نیست که آیا و چه زم، شاسی بلند استرالیایی جدید به صورت محلی عرضه می شود. وسایل نقلیه در دسترس فقط با Android Automotive (به استثنای Google Automotive Services) این شامل خودروهای Stellantis است که از سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect 5 استفاده می کنند، مانند MaseratiGrecale، MC20، GranTurismo، و همچنین کرایس، پاسیفیکا و دوج دورانگو. رنو قبلاً از لایه پایه پروژه منبع باز اندروید (AOSP) تنها به ،وان پایه سیستم اطلاعات سرگرمی R-Link خود استفاده می کرد. با مدلهای جدیدی مانند مگان E-Tech Electric و Austral SUV، این برند در حال انتقال به چیزی است که نسل بعدی سیستم اطلاعات سرگرمی OpenR Link خود را مینامد. مدلهای قدیمیتر هوندا مانند نسل قبلی هوندا جاز (در استرالیا) نمونههایی از آن هستند و خودروسازان میتوانند این لایه پایه را برداشته و کیک خود را به دلخواه خود درست کنند. پروژه متن باز اندروید (AOSP) را می توان به ،وان پروژه در نظر گرفت لایه پایه از کیک این به ،وان پایه و اساس اندروید عمل می کند و یک نسخه رایگان در دسترس است که خودروسازان آن را برای توسعه سیستم اطلاعات سرگرمی خود پذیرفته و اصلاح کرده اند. در اصطبل ولوو، شارژر XC40 برقی اولین مدلی بود که از Android Automotive با GAS استفاده کرد. با این حال، همه مدلهای MY23 در محدوده ولوو، از جمله مدلهای سری 90، 60 و 40، اکنون دارای Android Automotive با GAS هستند که جایگزین سیستم اطلاعات سرگرمی داخلی Sensus Connect قبلی ولوو شده است. وجود Google Assistant داخلی همچنین به آن امکان می دهد تا علاوه بر عملکرد معمول، کارهای داخل کابین مانند کنترل تهویه مطبوع را انجام دهد. برندها و مدل های آینده وسایل نقلیه موجود با Android Automotive و Google Automotive Services (GAS) جنرال موتورز همچنین مجموعهای از مدلهای جدید با Android Automotive و GAS را معرفی کرده است. خودروهای مرتبط با بازار ما عبارتند از شورولت سیلورادو HD 2024 و GMC هامر EV، در حالی که مدلهای دیگر در استبل جنرال موتورز که از این رویکرد استفاده میکنند شامل کادیلاک لیریک، جیامسی سیرا و شورولت سابربن هستند. این سیستم ها ممکن است دخالت گوگل یا پشتیب، گوگل را نداشته باشند، و به احتمال زیاد یک خودروساز AOSP را به طور مستقل (با آنچه به ،وان لایه انتزاعی سخت افزار خودرو شناخته می شود) تغییر داده است تا اطمینان حاصل کند که می تواند با عملکردهای داخلی مانند رادیو، کنترل های تهویه مطبوع کار کند. و ویژگی های دیگر مانند حالت های درایو. با این حال، اگر نسخه خودرو از Android Automotive نیز شامل گاز گازی میشد، انجام این کار اضافی خواهد بود زیرا بسیاری از برنامههایی که Android Auto میتواند منع،کننده باشد، مانند Google Maps، از قبل در خودرو گنجانده شدهاند. با این حال، مگر اینکه خودروساز مستقیماً با Google درگیر شود، این دستور شامل پشتیب، مهندسی رسمی گوگل نمیشود. اگر خودرویی به،وان دارای «Google-in-in-in-in» تبلیغ میشود، احتمالاً از Android Automotive با پوششهای Google Automotive Services استفاده میکند. این لایه یک ،صر نرمافزاری اختیاری است که به AOSP اجازه میدهد تا مستقیماً با عملکردهای سختافزار خودرو با حداقل تغییرات مورد نیاز خودروساز تعامل داشته باشد و به کتابخانههای خودرو AOSP معروف است. ب ام و همچنین اعلام کرده است که برای برخی از مدل ها، اندروید اتوموتیو را از سال 2023 در سیستم عامل 8 خود (همچنین به ،وان iDrive 8 شناخته می شود) ادغام خواهد کرد. به جای GAS، Stellantis استفاده از Amazon Alexa را به ،وان دستیار صوتی انتخابی و TomTom به ،وان ارائه دهنده نقشه انتخاب کرده است. انصراف از GAS همچنین به مازراتی این امکان را داده است که Tidal را به،وان ارائهدهنده خدمات موسیقی داخلی با سهولت بیشتری وارد کند. یک خودروساز که تصمیم گرفته است از این دستور غذا برای کیک سرگرمی خود استفاده کند (AOSP با کتابخانه های خودرویی خود) از چیزی که Google به ،وان طبقه بندی می کند استفاده می کند. Android Automotive. GAS لایه بالایی است که شامل برنامه های کاربردی با نام تجاری گوگل مانند Google Maps، Google Play و Google Assistant می شود. بر خلاف لایههای قبلی، روکشهای GAS منبع باز نیستند. مانند گوشیهای هوشمند اندرویدی، عامل دیگری که باید به آن توجه کرد این است که Android Automotive (با یا بدون گاز) به خودروسازان این آزادی را میدهد تا طعم خود را به کیکهایی که میپزند، در قالب رابط کاربری خود اعمال کنند. رنو ادعا می کند که هر دو صفحه نمایش بسیار قابل تنظیم هستند، به ،وان مثال، دسته ابزار دیجیتال، چهار تم از جمله طرح مینیمالیستی ذن را ارائه می دهد. به جای اینکه در خودرو تعبیه شود، برای کار ، به یک گوشی هوشمند اندرویدی نیاز دارد و برای نمایش یک رابط کاربری من، برای رانندگی که شامل برنامهها و سرویسهای خاصی است که ممکن است روی گوشی کاربر روی صفحه نمایش اصلی اطلاعات سرگرمی خودرو نصب شوند، کار میکند. رویههای کیک اغلب میتوانند خوشمزهترین و جذابترین ،مت باشند، و این توصیف من،ی برای سرویسهای خودروی Google (GAS) است که در بالای Android Automotive قرار دارد. برند برادر و برادر Mini نیز ممکن است رویکردی مشابه با مدلهای آینده داشته باشد، بهویژه با توجه به اعلامیه اخیر که Concept Aceman دارای صفحه نمایش OLED دایرهای است که نسخهای از AOSP را اجرا میکند. منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/android-automotive-w،s-partnering-with-google برای گیج شدن بیشتر، این از نظر فنی به این م،ی است که وسایل نقلیه دارای Android Automotive نیز می توانند از Android Auto پشتیب، کنند. در دنیای دیجیتالی متصل، فناوری اطلاعات سرگرمی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک تمایز کلیدی بین مدلها و برندهای خودرو است. Android Automotive یکی از جدیدترین نوآوری ها در دنیای سرگرمی اطلاعاتی است. وسایل نقلیه با Android Automotive این قابلیت را دارند که به صورت بومی برنامهها و سرویسهایی مانند Google Maps و یا Google Assistant را بدون نیاز به تلفن متصل در خودرو ارائه دهند. شاید بهترین راه برای فکر ، به اندروید در زمینه خودرو، استفاده از استعاره کیک باشد. با این حال، توسعه دهندگان پشت AOSP همچنین تصمیم گرفته اند که لایه مرجع خود را در بالای این پایه قرار دهند، به ،وان دستور العملی که خودروسازان می توانند در صورتی که نمی خواهند از روش فوق استفاده کنند، اتخاذ کنند. سدان لیفت بک Polestar 2 اولین مدل در دسترس در محدوده Volvo و Polestar بود که Android Automotive را با GAS پذیرفت و Polestar تأیید کرده است که مدلهای آینده مانند شاسی بلند Polestar 3 که به زودی معرفی میشود، همچنان از این رویکرد پیروی خواهند کرد. اساس سیستم های اطلاعات سرگرمی آنها. ولوو و پولستار به تدریج در حال تبدیل شدن به برندهای متمایز هستند، اما همچنان ارتباط نزدیکی در به اشتراک گذاشتن قطعات و پلتفرمها در امپراتوری جیلی گستردهتر دارند. Android Auto چگونه مقایسه می شود؟ Android Auto را می توان به ،وان یک غذای جداگانه برای کیک AOSP و Android Automotive که در بالا توضیح داده شد در نظر گرفت. OpenR Link مبتنی بر Android Automotive با GAS است و میتواند از طریق یک سیستم اطلاعات سرگرمی پرتره ۱۲ اینچی با وضوح بالا نمایش داده شود، که با یک خوشه ابزار دیجیتال ۱۲.۳ اینچی در انتهای بالای محدوده همراه است. Android Automotive همچنین به رانندگان Polestar 2 این امکان را میدهد تا با ادغام Google Maps در دسته ابزار دیجیتال، زمان منحرف شدن نگاهشان از جاده را به حداقل برسانند. یک خودروساز ابتدا باید Android Automotive را بپذیرد و سپس قرارداد جداگانهای با گوگل برای استقرار این برنامهها امضا کند. یکی دیگر از مزایای این رویکرد تایید رسمی و مهندسی و پشتیب، مشتری از طرف گوگل است. این احتمال وجود دارد که پیاده سازی هوندا از GAS نیز استفاده کند، زیرا این برند تأیید کرده است که کاربران می توانند به نقشه های گوگل و فروشگاه گوگل پلی دسترسی داشته باشند. به همین ترتیب، فورد اعلام کرده است که Android Automotive با GAS را در مدل های مختلف از جمله F-150 از تولید سال 2023 به کار می گیرد تا سیستم عامل Sync 4 خود را تقویت کند. این نشان دهنده تغییر قابل توجهی از استفاده قبلی فورد از QNX است. برخلاف نمایشگر مرکزی ۱۱ اینچی اطلاعات سرگرمی مورد استفاده در Polestar 2، مدلهای ولوو همچنان از یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی پرتره کوچکتر ۹.۰ اینچی برای نمایش Android Automotive استفاده میکنند. برای بسیاری، اندازه صفحهنمایشهای لمسی داخلی و عملکرد و شهودی نرمافزاری که اجرا میکنند به همان اندازه مهم است که ماشین چگونه رانندگی میکند، ظاهر آن و چقدر قابل اعتماد است. این بدان م،است که – دقیقاً شبیه به اینکه یک گوشی هوشمند سامسونگ با گوگل پی،ل متفاوت به نظر میرسد، علیرغم اینکه هر دو دارای اندروید هستند – اندروید اتوموتیو در رنو ظاهر متفاوتی نسبت به کامیونهای رم یا ولوو خواهد داشت.