Aston Martin DB12: قدرت بیشتر، فناوری جدید برای گرند تور

سرعت صفر تا صد DB12 3.6 ث،ه و حدا،ر سرعت 325 کیلومتر بر ساعت است.

  • Aston Martin DB12: قدرت بیشتر، فناوری جدید برای گرند تور

صندلی‌ها از چرم روکش Bridge of Weir ساخته شده‌اند، در حالی که سیستم صدای فراگیر 1170 واتی Bowers & Wilkins با 15 بلندگو به تازگی در دسترس است. یک سیستم 11 بلندگو 390 وات استاندارد است.

یک سیم‌کارت الکترونیکی تعبیه‌شده به DB12 اجازه می‌دهد به‌روزرس،‌های هوایی را دانلود کند، در حالی که یک برنامه جدید استون مارتین به مالکان اجازه می‌دهد تا از راه دور وسیله نقلیه خود را قفل و باز کنند و نقاط ناوبری مورد علاقه خود را از جمله اقدامات دیگر ارسال کنند.

  • Aston Martin DB12: قدرت بیشتر، فناوری جدید برای گرند تور

علاوه بر جایگزینی برای Vantage فعلی، DB11 و DBS و انواع Volante تبدیل شونده آنها – که تعداد آنها را به شش می رساند – استون مارتین به مدلی “بالاتر از GT” اشاره کرد.




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/aston-martin-db12-more-power-new-tech-for-grand-tourer

استون مارتین گرند تور جدید است DB12، یک کوپه با موتور V8 توئین توربو که به موقع برای هفتاد و پنجمین سالگرد خط تولید DB و 110 سالگی این برند به بازار عرضه می شود.

موتور V12 دو توربوشارژ DB11 با موتور DB12 از بین رفته است. توئین توربو 4.0 لیتری V8 تولید 500 کیلو وات قدرت در 6000 دور در دقیقه و 800 نیوتن متر گشتاور بین 2750 و 6000 دور در دقیقه – 22 کیلووات در DBS و 53 کیلووات و 100 نیوتن متر در V12 DB11 AMR.

خنک کننده بهبود یافته است، با اضافه شدن دو خنک کننده کمکی اضافی به رادیاتور اصلی و بهبود جریان هوای حرارتی با افزایش 56 درصدی دیافراگم باز.

V8 با یک گیرب، هشت سرعته اتوماتیک تنظیم شده با نسبت محرک نهایی کوتاه شده جفت می شود تا شتاب بیشتری در دنده به آن بدهد.

با این حال، در پشت ستون A، DB12 بسیار شبیه DB11 است.

  • Aston Martin DB12: قدرت بیشتر، فناوری جدید برای گرند تور

DB12 روی چرخ‌های آلیاژی فورج 21 اینچی در تایرهای جدید میشلین Pilot Sport 5s سوار می‌شود و دارای دیسک‌های ترمز چدنی 400 میلی‌متری جلو و 360 میلی‌متری عقب، با ترمزهای سرامیکی کربنی اختیاری است.

یک فضای داخلی بازطراحی شده وجود دارد که برجسته ترین تغییر آن حذف سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی مرسدس بنز COMAND با پد لمسی برای یک سیستم جدید با صفحه نمایش لمسی است که استون مارتین می گوید آن را در داخل خود توسعه داده است.

DB12 ظاهر تهاجمی‌تری نسبت به مدل قبلی خود دارد، با مسیر جلویی 6 میلی‌متری عریض‌تر و مسیر عقب 22 میلی‌متری عریض‌تر، رادیاتور و اسپلیتر تغییر شکل یافته و چراغ‌های جلو LED جدید.

با DB12 جدید، ما خط مدل DB را دوباره تقویت می کنیم و استون مارتین را به ،وان سازنده خودروهای اسپورت واقعاً استثنایی معرفی می کنیم.

استون مارتین با استفاده از پروفیل های بادامک اصلاح شده، نسبت تراکم بهینه و توربوشارژرهای با قطر بزرگتر به ،وجی های بالاتری دست یافته است.

  • Aston Martin DB12: قدرت بیشتر، فناوری جدید برای گرند تور

ساختار آلومینیومی متصل شده DB12 با تغییراتی در مهاربند متقاطع موتور، زیر بند، ،مت جلویی و دیواره عقب که گفته می شود احساس فرمان و عملکرد تعلیق، ایزوله و اصلاح را بهبود می بخشد، هفت درصد افزایش در سفتی پیچشی داشته است.

ترفندهای تعلیق برای ایجاد تنوع بیشتر در حس بین حالت های درایو DB12 در مقایسه با DB11 اعمال شده است.

سرویس‌های متصل برای سه سال اول رایگان هستند، در حالی که اشتراک اختیاری Advantage شخصی‌سازی بیشتر به‌علاوه یک ردیاب خودرو به سرقت رفته را اضافه می‌کند.

استون مارتین در حال بازنگری کل خط تولید خودروهای اسپرت موتور جلو خود است که در 24 ماه آینده 8 عرضه خواهد داشت.

استون مارتین همچنین می گوید که یک رادیاتور دمای پایین را به مدار آب خنک کننده شارژ اضافه کرده است تا از دمای هوای ورودی موتور مورد نظر اطمینان حاصل کند، در حالی که سطح صورت خنک کننده موتور خارجی کمکی را دو برابر کرده است.

شخصی سازی DB12 از طریق سرویس Q استون مارتین در دسترس است.

  • Aston Martin DB12: قدرت بیشتر، فناوری جدید برای گرند تور

DB12 همچنین به یک دیفرانسیل الکترونیکی عقب مجهز شده است که می تواند از 0 تا 100 درصد در میلی ث،ه قفل شود.

نصب این ها باعث صرفه جویی 27 کیلوگرمی در جرم فنر نشده می شود، در حالی که چرخ های جدید 8 کیلوگرم سبک تر از چرخ های 20 اینچی DB11 هستند.

قرار است تحویل ها در این شهر آغاز شود سه ماهه سوم 2023.

یک سیستم تعلیق “کاملا جدید” با “جدیدترین دمپرهای تطبیقی” وجود دارد که ادعا شده افزایش 500 درصدی در پهنای باند توزیع نیرو دریافت کرده است، در حالی که چهار حالت برنامه پایداری الکترونیکی و پنج حالت رانندگی قابل انتخاب وجود دارد: Wet، GT، اسپرت، اسپورت پ، و انفرادی.

  • Aston Martin DB12: قدرت بیشتر، فناوری جدید برای گرند تور

دو صفحه نمایش 10.25 اینچی و اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو وجود دارد، اما استون مارتین همه عملکردها را به سیستم اطلاعات سرگرمی منتقل نکرده است. کنترل های فیزیکی برای مواردی مانند انتخاب حالت رانندگی و گرمایش و تهویه باقی می ماند.

سایر تغییرات شامل فرمان الکترونیکی بهینه شده با نسبت 13.09:1 و تقویت کننده ترمز تنظیم شده برای بازخورد بیشتر پدال است.

  • Aston Martin DB12: قدرت بیشتر، فناوری جدید برای گرند تور

زم، که یک برند به اندازه استون مارتین سابقه دارد، مهم است که به گذشته احترام بگذاریم. نه با نگاه ، به گذشته، بلکه با تلاش با همان انرژی و اشتیاق که بنیانگذاران ما را 110 سال پیش سوق داد.»